Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg forstår at timingen til Nvidia er mye fokusert mot de største og fleste spillanseringene som skjer i tidsrommet senhøst til februar/mars. Men det jeg ikke skjønner er hvorfor de ikke tweaker det litt og sørger for at eks. TI kommer rett over nyttår nærmere (midten/slutten av januar enn mars/april) og de andre produktene tilsvarende tidligere. Evt. at de kjører det opp slik at Ti kommer rett før jul hvor de aller fleste spiller mest.

 

Å selge de beste produktene rett før de fleste (også globalt) roer ned PC bruken (baserer dette på spillanseringer og ikke vår geologiske syklus) virker litt rart. Jeg forstår fint at 80Ti kommer sent i produktrekken men tidspunktet er jeg litt mer spørrende til.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Å selge de beste produktene rett før de fleste (også globalt) roer ned PC bruken (baserer dette på spillanseringer og ikke vår geologiske syklus) virker litt rart. Jeg forstår fint at 80Ti kommer sent i produktrekken men tidspunktet er jeg litt mer spørrende til.

De tenker kanskje at mange entusiaster kommer til å bygge nye maskiner med Ryzen-prosessorer nå fremover, og at mange kanskje også benytter anledningen til å oppgradere GPU.
Lenke til kommentar

Visste Nvidia så mye om Ryzen så tidlig?

Ja, både Intel og Nvidia har kjent godt til hvilken "ballpark" Zen-ytelsen kom til å havne i, og vet man hvordan valideringsprosessen og masseproduksjon på en CPU er så har man en god stund også kunne estimere seg frem til at Ryzen ville bli lansert i slutten av Q1 2017.

 

 

Min ønsketenkning er at nVidia ikke fjerner noen cuda kjerner på GP102 brikken for et 1080Ti kort. At dem bare rebrander Titan XP kortet. Kanskje ulogisk, men det sikrer dem en større ledelse over AMD Vega. Dessuten Titan XP har vært i salg i snart 7 måneder nå...

Titan XP har deaktiverte SM i brikken. Det er kun Quadro P6000 som er en full GP102-brikke.

 

Drømmescenario hadde jo vært en full GP102 for 1080Ti og at Titan XP hadde blitt erstattet med Titan P100 (basert på GP100 med 16GB HBM2)...  :dribble:

Lenke til kommentar

Titan XP har deaktiverte SM i brikken. Det er kun Quadro P6000 som er en full GP102-brikke.

Drømmescenario hadde jo vært en full GP102 for 1080Ti og at Titan XP hadde blitt erstattet med Titan P100 (basert på GP100 med 16GB HBM2)...  :dribble:

 

Jeg vet at Titan XP har bare 3584 cuda cores ut av totalt 3840. Men ryktene sier jo at 1080Ti vil få bare 3328 cores. Det jeg mente var at jeg håper 1080Ti får samme som Titan XP, altså 3584 :)

(3840 er iallefall drømmescenario)

 

Edit : Kan jo hende 1080Ti får 3584 cores da, og at nVidia lanserer et nytt Titan kort basert på 14nm Pascal refresh og GP100 brikken. Ikke utenkelig egentlig :)

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Hei, har sett at mitt 1080 Strix har kjørt ganske varm på idle enn stund nå, har liksom ikkje tenk mer på det før idag og ser nå at den kjører på 1671 MHz heile tida, noen som har tips til ka som kan vere grunnen til dette? Redd for at PCen skal bli ustabil når den kjører så høgt heile døgnet, og den har gjort det ein stund allerede.

 

EDIT: Var ein litt gammel driver på, men nå ser det ut som den kjører på 633 mhz på idle, men er ikje det og litt høgt? Har 2 sjermer og G-sync aktivert, hørte det kunne vere et problem, uten at eg har merket noe forsjel med det av eller på eller med bare 1 sjerm.

Endret av Noiz
Lenke til kommentar

Haha, ja hadde sikkert gått fint, men synes det er greit og ha det lågest muligt under idle, litt dritt når viftene går når dei ikkje trenger det :) Er egentligt veldi lite lyd når viftene går så sakte uansett, men greit å ha det lågest muligt uansett :)

Endret av Noiz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...