Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

 

Er eget lydkort bedre i dag? Var det før. Dere som er gamle nok vet vel hva jeg snakker om :tease:

 

Tenker du tilbake til Creative SoundBlaster 16 dagene, der vi måtte redigere autoexec.bat og config.sys for å få lydkortet til å funke i DOS? hehe :p

 

Man trenger bare eget lydkort i dag hvis man driver med noe mer profft eller trenger extra utganger ol. Nye hovedkorta i dag har mer enn bra nok lyd for de fleste, men en egen DAC å koble til kan være kjekt.

 

Hehe, jepp, takker. Husker også da jeg spilte warcraft i 98 og fikk eget creative lydkort ble det mindre lagg i spillet, mimre mimre, hehe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mange grunner til at jeg kjører eget lydkort og kjøpte dette. Det ene er det totale lydoppsettet som håndterer mange ting. Det andre er for å drive et par sett med øreklokker bra. Det tredje er for å unngå alle mulige kilder til elektronisk støy. (test selv ved å ha lydkilde avslått og sett maks volum på alt utenom kilden, støy?) 

 

Det siste er fordi jeg ønsket muligheten til å bytte ut OPAmp. Jeg drev mye med FLAC når jeg kjøpte det og jeg ønsket ikke eksterne forsterkere osv. i lydoppsettet.

 

Alle grunnene finner du her, ta så høyde for at jeg kjøpte det for noen år siden (2009) men vis meg gjerne et Z170 eller Z270 hovedkort som er like bra selv i dag.

https://www.asus.com/ph/Essence-Hi-Fi-Audio/Xonar_Essence_STX/

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

HardwareCanucks mer eller mindre bekreftet at 1080Ti er på vei da de presenterte dette kortet. Hør nøye etter hva han sier mens han snakker om det kortet til Gigabyte ;)

Stilig kjøler forresten. La dere merke til kobberplata på baksiden av GPU... :D

 

Beklager å trekke denne opp igjen, men:

 

http://videocardz.com/65575/gigabyte-launches-geforce-gtx-1080-aorus-xtreme-edition

 

Mulig kjøleren kommer med en ny gpu i vår som de sa på videoen da :)

 

Er det kommet noe nytt om neste serie GeForce (11xx)?

 

Tja... Tipper 20-30 % bedre ytelse ut ifra hva vi har i dag (per w). Litt stivere pris. Kommer H2 2017 / H1 2018.

 

:p

Endret av Knutgrus
Lenke til kommentar

Veldig kult og bra at du informerer om dette.

Det er en av de 2 jeg har tittet lenge på selv.  Har også 1070 men ant en veldig mye svakere CPU enn deg forløpig men var faktisk mest skeptisk ift. om 1070 ville være sterkt nok ift. økningen fra 2560x1440.

 

Jeg vurderer dog å vente på neste utgave med native 100Hz siden jeg slang ut en del penger i jula på Rift. Med mindre det kommer et knallbra tilbud på Predator eller ROG.

Jeg ser den. Jeg solgte Vive-en min for å heller kjøpe skjerm. :) VR var gøy, men det ble rett og slett ikke brukt nok. Jeg spiller heller ikke veldig mye lengre, men synes at skjerm er noe man kan bruke penger på. Det varer tross alt mye lengre enn andre PC-komponenter.

Endret av Reeve
Lenke til kommentar

Rykteflommen stopper visst aldri. TweakTown har hørt at Volta ikke kommer før i 2018 under GTX 3000 serien, mens Pascal Refresh under GTX 2000 serien kommer i år. Altså ingen GTX 1080Ti, men heller GTX 2080Ti... :p

 

Mer spinn her. Stemmer dette, så ser vi kanskje ikke disse GTX 2000 korta før i Mai da...

Endret av Betroz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

378.19 @ guru3d

Application SLI Profiles
Added or updated the following SLI profiles:
• Battlefield 1
• Deus Ex: Breach Standalone - added DirectX 11 profile
• Diablo III - added DirectX 11 profile
• Dreadnought(2016) - added DirectX 11 profile
• LEGO: Minifigures Online - added SLI-Single profile
• Sid Meier's Civilization VI
• Shooter Game (HDR) - added DirectX 11 profile
• Sniper Elite 4 - added DirectX 11 profile
• Space Hulk: DeathWing - added SLI-Single profile
• Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands
• Watch Dogs 2 

Må testes! Iallefall Bf1

 

For de late:

 

 

 

:hmm:

4YioPN.png

På Maxwell GPU. Fikk ikkje denne opp på Pascal.

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rykteflommen stopper visst aldri. TweakTown har hørt at Volta ikke kommer før i 2018 under GTX 3000 serien, mens Pascal Refresh under GTX 2000 serien kommer i år. Altså ingen GTX 1080Ti, men heller GTX 2080Ti... :p

 

Mer spinn her. Stemmer dette, så ser vi kanskje ikke disse GTX 2000 korta før i Mai da...

Oppgradering fra 970 til 1070 blir stadig et bedre kjøp hm.

Lenke til kommentar

 

Rykteflommen stopper visst aldri. TweakTown har hørt at Volta ikke kommer før i 2018 under GTX 3000 serien, mens Pascal Refresh under GTX 2000 serien kommer i år. Altså ingen GTX 1080Ti, men heller GTX 2080Ti... :p

 

Mer spinn her. Stemmer dette, så ser vi kanskje ikke disse GTX 2000 korta før i Mai da...

Oppgradering fra 970 til 1070 blir stadig et bedre kjøp hm.

 

 

Uten tvil :)

Mine 980Ti kort får iallefall lengre levetid i mine maskiner, kan vel sies som noe positivt det også. De blir jo 2 år gamle til sommeren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

"Nvidia slår ned på salg av bundlede spill.

 

Skal bare brukes med riktig grafikkort

Fra nå av skal koden skrives inn i GeForce Experience-appen i stedet for hos spilldistributørene, som deretter linker appen brukerne videre til nettbutikken med det bundlede spillet."

http://itavisen.no/2017/02/03/nvidia-slar-ned-pa-salg-av-bundlede-spill/

 

 

 

Forståelig. Men GFE er uaktuelt for meg uansett. 

 

Jeg synes ikke det er forståelig i det hele tatt. Blir som om en butikk har 2 for 1 på agurker, men du må spise den ene mens du er i butikken så de kan se at du ikke gir bort eller selger den til noen andre?! :p

 

Før så ga jo ekstra spillet mer verdi til skjermkortet selv om du allerede hadde spillet fra før, eller om det var noe du ikke var interessert i. Nå blir det jo helt bortkastet i slike tilfeller..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Der har Nvidia sluppet en workstation-versjon av Tesla P100

 

Nvidia Quadro GP100 med 16GB HBM2 minne.

 

Har også støtte for å koble sammen to kort med dual-NVLINK kobling (80 Gigabytes/sec.) mellom kortene. Som andre Quadro-kort kommer Quadro GP100 med 4 stk. DisplayPort og 1 stk. Dual-Link DVI.

 

http://www.anandtech.com/show/11102/nvidia-announces-quadro-gp100

 

Ellers har også Nvidia sluppet en bunch andre mer low-end Quadro kort, så alle gamle Kepler og Maxwell-kort er nå erstattet med Pascal:

 

http://www.anandtech.com/show/11103/nvidia-announces-quadro-p4000-p2000-p1000-p600-p400-finishing-the-quadro-pascal-refresh

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...