Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Da er en ny Asus ROG 348q kommet i hus. Jeg nevner det her siden jeg bruker skjermen med et GTX 1070, som jeg synes fungerer helt knirkefritt. 80-100FPS i BF1, som aldri dropper under 65-70. Ellers spiller jeg kun GTA 5 av nyere titler, som også fungerer helt fint i 3440x1440 med alt på maks. Folk har gjerne forskjellige standarder, men jeg forstår ikke helt hvorfor flere brukere her inne var såpass skeptisk til å kjøpe den skjermen med et GTX 1070-kort. Selv mulighetene for multitasking på en så stor skjerm alene, er nok til å rettferdiggjøre kjøpet i mine øyne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@Nizzen Har du da justert ned resolution scale til 100% eller satt den som standard på ultra med 125%?

DX11?

Uansett Resolution scale synes de tallene du oppgir er meget bra. Hvor mye OC kjører du da på GPU og CPU?

 

 

 

 

Med mitt 1080 (2139 til 2165 Hz) og alt ultra og 125% Resolution scale samt DX12 når jeg ikke 100 FPS, ligger og vaker rundt 80 FPS.

Tester på en server som kjører kun Sinai kartet, og da endrer FPS mer alt som hvem som er der enn forskjellen mellom kartene. Husker ikke hva AA har da stått på.

 

 

Til vanlig ligger jeg på rundt 120-165  FPS, da for det meste av tiden, for og holde det veksler jeg mellom High og medium, DX12 og Resolution scale 115%(spiller uten G-sync siden den er §!"#¤%&/"#¤R%& for tiden)

Savner "uproblematisk" SLI. Får se når/eventuelt "1080Ti" kommer om en skal gå for slikt eller ett til 1080 eller......

 

 

Krever 3440x1440 mye mer  enn 2560x1440?

Sender inn skjermen(XB270HU) i morgen og får den trolig ikke igjen så vidt jeg har forstått på Acer.

Vet da ikke hva jeg skal velge, lurte på en billig/brukt skjerm frem til diverse skjerm lanseringer i Mars.

 

Med 3 x 24" 1920x1080 144Hz hvor mange 1080 trenger jeg da, holder vel ikke med ett? Eventuelt ett kort med 12 GB minne?

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Fikk GTX 1060 til PC-en som driver kinoen min på lørdag, og må si jeg er meget imponert.

 

På Ultra settings i 4K på The Vanishing of Ethan Carter får jeg 50fps i gjennomsnitt. Hjelper selvfølgelig at mye av lyset er bakt men fortsatt veldig imponerende. Viften lager litt lyd da det er den korte versjonen med kun 1 vifte, men dette er kun hørbart når jeg skrur av lyden.

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Da er en ny Asus ROG 348q kommet i hus. Jeg nevner det her siden jeg bruker skjermen med et GTX 1070, som jeg synes fungerer helt knirkefritt. 80-100FPS i BF1, som aldri dropper under 65-70. Ellers spiller jeg kun GTA 5 av nyere titler, som også fungerer helt fint i 3440x1440 med alt på maks. Folk har gjerne forskjellige standarder, men jeg forstår ikke helt hvorfor flere brukere her inne var såpass skeptisk til å kjøpe den skjermen med et GTX 1070-kort. Selv mulighetene for multitasking på en så stor skjerm alene, er nok til å rettferdiggjøre kjøpet i mine øyne.

 

Veldig kult og bra at du informerer om dette.

Det er en av de 2 jeg har tittet lenge på selv.  Har også 1070 men ant en veldig mye svakere CPU enn deg forløpig men var faktisk mest skeptisk ift. om 1070 ville være sterkt nok ift. økningen fra 2560x1440.

 

Jeg vurderer dog å vente på neste utgave med native 100Hz siden jeg slang ut en del penger i jula på Rift. Med mindre det kommer et knallbra tilbud på Predator eller ROG.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Et annet spørsmål. Det ser ut som både Z270 og Z170 går ned fra 16x til 8x PCIe 3.0 for skjermkortet når man eks. setter inn et Asus Xonar Essence PCIe lydkort. 

Vil 8x for skjermkortet holde i alle tilfeller for et 1070 og evt. 1080Ti? Det er kun snakk om singlekort, jeg kommer ikke til å kjøre SLI.

Lenke til kommentar

Er eget lydkort bedre i dag? Var det før. Dere som er gamle nok vet vel hva jeg snakker om :tease:

 

Tenker du tilbake til Creative SoundBlaster 16 dagene, der vi måtte redigere autoexec.bat og config.sys for å få lydkortet til å funke i DOS? hehe :p

 

Man trenger bare eget lydkort i dag hvis man driver med noe mer profft eller trenger extra utganger ol. Nye hovedkorta i dag har mer enn bra nok lyd for de fleste, men en egen DAC å koble til kan være kjekt.

Lenke til kommentar

Har Sound Blaster ZxR selv, og jeg tviler du får noe som matcher av hovedkortene du får kjøpt idag.

 

Noen år siden nå, men Z68 mener jeg at jeg prøvde det som fulgte med, og kjøpte meg et D2X tvert, og angra ikke et sekund.

 

Klarer f.eks hovedkorta idag å drive et DT770 tilfredstillende? jeg kommer nok uansett alltid til å ha et egen lydkort :)

Endret av Simkin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har Sound Blaster ZxR selv, og jeg tviler du får noe som matcher av hovedkortene du får kjøpt idag.

 

Noen år siden nå, men Z68 mener jeg at jeg prøvde det som fulgte med, og kjøpte meg et D2X tvert, og angra ikke et sekund.

 

Klarer f.eks hovedkorta idag å drive et DT770 tilfredstillende? jeg kommer nok uansett alltid til å ha et egen lydkort :)

Hovedkorta mine driver DT770 lett. Både 32ohm og 80 ohm modellen. Har dog 3 stk forskjellige USB dac, så bruker ikkje akkurat onboard til noe annet enn mic inngang nå. Rampage V har ganske bra DAC integrert. Spiller overraskende bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...