Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Av kanalene jeg abonnerer på tror jeg samtlige omtalte kortet som 1080, men med en fancy kjøler (til og med for baksiden). Men er det noen av 1080-kortene som bruker 2x 8pin?

 

Aurus er vel uansett bare topp-tier innen hvert segment? Det vil komme Aorus skjermkort, hovedkort, mus, tastatur, laptop... etc.

 

Redigert: Ser Zotac AMP extreme har 2x 8pin... Og Gigabytes eget Xtreme gaming.

 

Så det HardwareCanucks sier er ikke mer enn at det kommer nye skjermkort utover våren. Nvidia har vel selv bekreftet like mye :D

Endret av Knutgrus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

snipp

 

HardwareCanucks skrev at akkurat det kortet hadde en GPU som ikke var lansert enda, så hva annet enn 1080Ti kan det være? Ikke Volta iallefall. Selvfølgelig kan det hende GTX 1080 også kommer med den nye kjøleren, men det var ikke det de snakket om.

 

Det kan også være kalt GTX 1085  :tease:

Eventuelt kan Nvidia gå over til et nytt navnesystem i år.

Lenke til kommentar

 

snipp

 

HardwareCanucks skrev at akkurat det kortet hadde en GPU som ikke var lansert enda, så hva annet enn 1080Ti kan det være? Ikke Volta iallefall. Selvfølgelig kan det hende GTX 1080 også kommer med den nye kjøleren, men det var ikke det de snakket om.

 

Joda, men lurer på om det gikk litt fort rundt i svingene her? Eller har HardwareCanucks fått info ingen andre fikk med seg? (Linus, Jay, Paul og Kyle nevnte vel 1080?).

 

Men for all del. Det kommer noe nytt før sola snur igjen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Mars hmm... hvis det blir en tidlig vår i år så blir det høstkjøp.

 

Skjønner deg som akkurat kjøpte deg et GTX 1070 kort. Jeg sitter med et steinalder kort fra 2015 :p

 

 

Jeg ser steinalderkortet ditt og høyner med et fire år gammelt GTX 670 :p Venter i spenning på hva som slippes utover våren og hvordan prisene kommer til å bli, for å si det sånn. Dog, det blir nok minst et GTX 1080 på meg.

Lenke til kommentar

Joda, men lurer på om det gikk litt fort rundt i svingene her? Eller har HardwareCanucks fått info ingen andre fikk med seg? (Linus, Jay, Paul og Kyle nevnte vel 1080?).

 

Det gir jo mening. HC er en av de største største NVIDIA-rævslikkerne du finner der ute. Jeg har fortsatt Dmitrys "NVIDIA jumped over the 800 series name to 900, because there has been so many changes this time around", friskt i minnet.

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

Jeg ser steinalderkortet ditt og høyner med et fire år gammelt GTX 670 :p Venter i spenning på hva som slippes utover våren og hvordan prisene kommer til å bli, for å si det sånn. Dog, det blir nok minst et GTX 1080 på meg.

 

Jeg tullet litt jeg da. Spille nye spill på Low/medium settings i 1080p er uaktuellt for meg, da hadde jeg heller latt vær å spille. For deg vil et GTX 1080 kort være en enorm forbedring for å si det mildt.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

 

snipp

 

HardwareCanucks skrev at akkurat det kortet hadde en GPU som ikke var lansert enda, så hva annet enn 1080Ti kan det være? Ikke Volta iallefall. Selvfølgelig kan det hende GTX 1080 også kommer med den nye kjøleren, men det var ikke det de snakket om.

 

Det kan være gtx 1090 (2 x gpu)...

Lenke til kommentar

 

 

snipp

 

HardwareCanucks skrev at akkurat det kortet hadde en GPU som ikke var lansert enda, så hva annet enn 1080Ti kan det være? Ikke Volta iallefall. Selvfølgelig kan det hende GTX 1080 også kommer med den nye kjøleren, men det var ikke det de snakket om.

 

Det kan være gtx 1090 (2 x gpu)...

 

 

I all den tid NVIDIA nedskalerer sin satsning på SLI så ville det vært veldig merkelig med nytt Dual-GPU kort.

Lenke til kommentar

 

 

 

snipp

HardwareCanucks skrev at akkurat det kortet hadde en GPU som ikke var lansert enda, så hva annet enn 1080Ti kan det være? Ikke Volta iallefall. Selvfølgelig kan det hende GTX 1080 også kommer med den nye kjøleren, men det var ikke det de snakket om.

Det kan være gtx 1090 (2 x gpu)...

Nei.. :p

 

 

Nei, det fremkommer av videoen som viste kortet at det er et single-chip kort.

Lenke til kommentar

Er det flere som sliter med Dual-Monitor og G-Sync? Jeg har en bunk med merksnodige problemer. Om jeg har G-Sync for Full-Screen + Windowed Mode aktivert så har jeg merksnodige FPS drops og stuttering i flere spill.

 

Kjører 1x Asus PG348Q 100Hz G-Sync + 1x Asus PG278Q 144Hz G-Sync på GTX 980. Tidligere kjørte jeg 2x GTX 980 i SLI og mistenkte at SLI var mye av kilden til problematikken, men nå som jeg har nappet ut det ene kortet så har ikke det hjulpet stort.

 

Et spill som virkelig roter er Titanfall 2. Her har jeg "stuttering" hvert 5-10 sekund. Ifølge FPS måler på selve skjermen (PG348Q) så har jeg ikke noe FPS drop men hele bildet fryser i brøkdelen av sekund så hele bildet lugger og det er helt håpløst å spille med.

 

Et annet spill som sliter er Rocket League. Der har jeg stuttering / FPS drops type hvert 20-30 sekund hvor mer eller mindre hele spillet henger seg opp i en veldig kort periode for deretter å fungere helt fint igjen. Setter jeg spillet fra Borderless til Full-Screen så fungerer det helt fint uten stutter/fps drop men da har spillet en lei tendens til å henge seg fullstendig hvor jeg må drive å tabbe ut og inn av spillet hver 3-5 match...

 

 

Deaktiverer jeg G-Sync så er det tilsynelatende ingen problemer. Og deaktiverer jeg / kobler av skjerm nummer to så ser ting også ut til å fungere.... Må da være mulig å ha begge skjermer koblet til uten at ting skal bugge fullstendig? Har forsøkt med den vanlige DDU ruta, har forsøkt langt eldre drivere, samt siste hotfix uten at det ser ut til å utgjøre noen forskjell.

Lenke til kommentar

Er det flere som sliter med Dual-Monitor og G-Sync? Jeg har en bunk med merksnodige problemer. Om jeg har G-Sync for Full-Screen + Windowed Mode aktivert så har jeg merksnodige FPS drops og stuttering i flere spill.

 

Kjører 1x Asus PG348Q 100Hz G-Sync + 1x Asus PG278Q 144Hz G-Sync på GTX 980. Tidligere kjørte jeg 2x GTX 980 i SLI og mistenkte at SLI var mye av kilden til problematikken, men nå som jeg har nappet ut det ene kortet så har ikke det hjulpet stort.

 

Et spill som virkelig roter er Titanfall 2. Her har jeg "stuttering" hvert 5-10 sekund. Ifølge FPS måler på selve skjermen (PG348Q) så har jeg ikke noe FPS drop men hele bildet fryser i brøkdelen av sekund så hele bildet lugger og det er helt håpløst å spille med.

 

Et annet spill som sliter er Rocket League. Der har jeg stuttering / FPS drops type hvert 20-30 sekund hvor mer eller mindre hele spillet henger seg opp i en veldig kort periode for deretter å fungere helt fint igjen. Setter jeg spillet fra Borderless til Full-Screen så fungerer det helt fint uten stutter/fps drop men da har spillet en lei tendens til å henge seg fullstendig hvor jeg må drive å tabbe ut og inn av spillet hver 3-5 match...

 

 

Deaktiverer jeg G-Sync så er det tilsynelatende ingen problemer. Og deaktiverer jeg / kobler av skjerm nummer to så ser ting også ut til å fungere.... Må da være mulig å ha begge skjermer koblet til uten at ting skal bugge fullstendig? Har forsøkt med den vanlige DDU ruta, har forsøkt langt eldre drivere, samt siste hotfix uten at det ser ut til å utgjøre noen forskjell.

 

Format c:\ ? :p

 

Jeg har også 2 stk g-syncskjermer tilkoblet, og har sli. Har ikkje merket til noe av det problemet. Spiller nå bare BF1 og Overwatch.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

@Nizzen....... Fungerer SLi som det skal i BF1 nå? Forskjell mellom et kort og SLI i fps på ellers samme settings på spesifikk skjerm?

 

Sli funker fin det nå ja.

 

Vent litt, så skal jeg komme med forskjell på en bane.

 

Spawnet på en hest på samme plass på Suez banen:

 

1x1080 = 105-110fps.  Små drops med av fps mot 85fps og svinger opp mot 120fps. Da løper jeg med hesten rundt om kring på banen.

2x 1080sli = 140-145fps.  Fps dropper aldri under 130fps. Samme metode brukt som over. Dette er kanskje den største forskjellen, at fps er veldig stabil. 

 

 

Dette er med 3440x1440 med ultrasettings. Altså alt på max untatt AA. Den står på FxAA.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...