Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet jeg får pepper nå: Men jeg ville aldri valgt en slik "svak" psu som du har, selv med singelkort. Av Corsair ville jeg kun brukt AX serien, og da trolig minimum 1200Watteren.

 

PSU'n er PC'ns hjerte og det er ikke der en sparer på kronene, heller det motsatte. Du kan aldri få for kraftig PSU.

 

Seasonic, FPS, EVGA er blant de hvor valgene mine vil være neste gang. Har også god erfaring med Chieftech om en skal noe mer på den rimelige siden.

 

Har en AX1500W(nr 2 av de pga RMA) til ganske nylig kunne jeg ikke bruke medfølgende programvare pga det lagde mye krøll på pc'n for og si det mildt.

 

Har du installert programvare sammen med din Corsair PSU bør du avinstallere dette/disse og så ser hvordan det går.

 

Edit:

PSU din er vel modulær? Prøv så andre kabler til GPU og CPU.

Har du sjekket CPU socket for bøyde "pinner"?

Ram har du selvfølgelig "testet"(?)

Har du målt hvor mange volt du har i stikk kontakten i veggen? Hvis det er i orden strekk en ledning til en annen kurs.

Du kødder nå? Anbefaler du 1200 watt til en med GTX 1070? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Støy, effektivitet, pris.

Man kan gå mange veger på psu.

Jeg går for db, iskald psu som er fanless på watten jeg belaster med.

Så med et budsjett til en PC, du hadde da altså gått for en PC med et svakere skjermkort eller CPU istedet?

De som går for et GTX 1070 driter nok ikke penger, da hadde de nok valgt et GTX1080 eller Titan.

Endret av Randeboy
Lenke til kommentar

Ut?

 

Jepp, ser Corsair link at de operer med in "and out watt".

Så jeg regner med at "inn" er hvor mange Watt den trekker fra veggen(230V) og at ut er hvor mange watt den gir totalt på 12V + 5V + 3.3V linjene.

De er jo ikke 100% effektive.

 

 

Takker war lo så tårene trillet på den....

Han fikser det snart. :rofl:

Denne til baggiexxx :tease:

http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=94811

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=254688

 

Joda, jeg har fått med meg at du Folder litt, lurte bare på om du hadde testet med større PSU på nevnte PC og sett om det gjorde noe forskjell.

Har jo sett noen ganger om man ligger på drøyt anbefalt Watt av Nvidia, og bytter til kraftigere PSU så skjer det gjerne flere positive ting som lavere temp etc, også sett at FPS går opp på samme pc med identiske settings.

 

Ellers synes jeg det var hyggelig du fikk deg en skikkelig latter, men du må gjerne forklare hvorfor til oss som ikke er så inne i strøm humor. :hmm: ... :idea: ... :)

 

 

 

Du kødder nå? Anbefaler du 1200 watt til en med GTX 1070? 

 

 

Jeg hadde nok det, da er en godt skodd om en skal ha i flere GPU'r senere, en vet jo aldri, om ikke nytt så er brukt senere en rimelig oppgradering.  

Eventuell kjøpe 2 ganger er jo heller ikke billig. Samt varer kanskje lengre siden mindre belastet enn en med mindre watt, mange vil gi mer stabil strøm også om ikke belastet bortimot max. Ellers ref svaret til WAR.

 

Men som nevnt har jeg god erfaring med Chieftec, og de er relativt rimelige:

Hadde forgjengeren til denne som siste Chieftec:http://www.multicom.no/chieftec-navitas-atx-12v-v23-1250w/cat-p/c/p7009939

 

http://www.prisjakt.no/category.php?k=v1312&t=1323&o=produkt_pris_inkmoms&rev=1#prodlista

 

 

 

.........................................................................

 

Corsair AX1500i watteren var ikke første valget mitt, men fikk plutselig for meg etter laaaaaaaang ventetid på RMA på FPS 1200 watteren at jeg skulle ha en neste dag.

Da var det ikke mange alternativer, merkelig tomt i hyllene akkurat da hos de fleste. Hos komplett var det denne eller en under 1000W, og med 3 x EVGA 680 Classified og ellers samme oppsett som nå var ikke det aktuelt.

 

Om en synes slikt blir for dyrt kan vel de fleste av oss knipe litt inn på noe annet unødvendig vi bruker kronene på, og samtidig trolig spare miljøet noe(er jo så pop om dagen :roll:)

En pc som ikke varmer opp et ellers sommervarmt rom noe av betydning er særlig kjekt om sommeren, vis man spiller etc.

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Det som kan være greit å tenke på ift. en PSU (annet enn kvalitet på komponenter, rating, spenninger, riples osv.) er at din maxload ikke overstiger 80% av watten du har tilgjengelig på 12V railene etc. Samt det hjelper ikke om du kjøper en 460W PSU hvis du bare får 200W på 12W railen og skjermkortet ditt trenger 350W på 100% load eller du klokker skjermkort og kanskje CPU i tillegg.

 

Holder du deg under 80% kan du regne med lang levetid, lite støy og andre problemer folk typisk opplever med PSUer. Min 1200W som har dratt alt fra 1-2 skjermkort, 16 HDDer, lydkort, raidkort, et tonn av vifter osv. har nå fungert smertefritt i snart 7-8 år og ingen tegn til problemer. Den har også sørget for stabil drift ved blodklokking av både skjermkort, minne, bus og CPU.

 

Man må alltid tenke helhet. 

Det er som en bil på 2 tonn som er kraftig undermotorisert. Motoren slites raskere, det blir mer verkstedbesøk, sluker drivstoff og spytter olje.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
 

The current rumor has NVIDIA revealing the GeForce GTX 1080 Ti on March 10, at PAX East. I've had my own sources say something similar, with "it's coming very soon". The source of the PAX East rumor is an NVIDIA AIB partner employee, and with a release of the GTX 1080 Ti at PAX East, it could be a big deal with an event for gamers, about gaming.  

 

You should be able to buy GTX 1080 Ti graphics cards from all major AIB partners at launch, so don't worry about it being a limited launch with only Founders Edition cards. NVIDIA knows the GTX 1080 Ti is going to be a popular card no matter the cost, and gamers will be throwing down their hard earned cash instantly.

 

Får håpe den er nærmere Titan XP i ytelse enn vanilla 1080 da...

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...