Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Kommer Volta i år da? Tyder ikke det meste på at Volta kommer i 2018 og at vi får en Pascal-refresh iform av GTX 2xxx serie rundt sommerstider? Om ikke AMD virkelig imponerer senere i dag så er det vel liten grunn for NVIDIA til å peise på med Volta allerede i år.

 

The rumoured unveiling of Volta at next year’s GTC event though obviously has to be taken with a pinch of salt. There’s also the potential that, even if true, these rumours may have been misinterpreted at source. The Volta announcement may not be linked to consumer variants of the new GPU architecture, but may instead relate to the expected inclusion of Volta GPUs inside a pair of new supercomputers that were always meant to be seen in 2017.

Still, even if Volta-based Tesla units designed for supercomputing are announced at GTC in May (like the Pascal-based ones were at GTC this year) then it could still mean we see a GV104-based GTX 1180 appearing much earlier than expected.

 

Volta kommer nok da først for deep learning/AI og slikt først, så Geforce kort senere. Om vi ser Geforce kort basert på Volta i september eller om de først kommer i 2018 kan vi jo ikke vite sikkert.

Om AMD Vega blir en del raskere enn GTX 1080, så ser vi nok et 1080Ti eller "Pascal refresh" i en form eller en annen.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Kommee inne noe 1080 Ti på CES.. De brukte altså hele pressekonferansen på AI, Cloud og Shield TV... Med så lite interessant så hadde de garantert vist frem 1080 Ti om den var klar.

 

Så mange nettsider var sikre på 1080 Ti, isteden så får vi en gørrkjedelig pressekonferanse.. Ai, for et antiklimaks.

 

Hvorfor skulle det komme nå? Det tar i snitt 1 år mellom hver toppkort lansering (regner ikke med Titan). Folk her på forumet har pratet om 1080Ti som om det skulle komme straks siden i høst. Jeg skjønner ikke hvorfor denne misoppfatningen startet. 

 

 

 

Har vi det? Tok vel 6 mnd mellom GTX 780 og 780 Ti, og det tok 9 mnd mellom GTX 980 og GTX 980 Ti?

Lenke til kommentar

Hei folkens.

Jeg drev lenge og så på EVGA 1080 HYBRID, men har slått dette fra meg nå da det rett og slett blir for mye slanger om jeg en eller annen gang ønsker å kjøre denne i SLI.

Derfor blir det luft. Jeg kan selvsagt gjøre masse research her (har gjort litt) men håper å kunne støtte meg på deres uendelige kunnskap her inne (Smizk)

Så hva er det heftigste 1080-kortet man kan få kjøpt for riksdaler for øyeblikket? 
Jeg har sett på ASUS GeForce GTX 1080 ROG Strix Gaming vs. MSI GeForce GTX 1080 Gaming Z og reviewsene varierer en del.

Så om man skal ut med slegga og penga ikke betyr noe. HVA vil dere si er det heftigste kortet. PS: Fine muligheter for OC er ønskelig.

Herrejemeni jeg har gått mange ganger inn og ut av ordren min på Komplett. Har styrt med dette siden oktober for å bygge drømmemaskinen. Blir sliten av mindre ;)

TUSEN takk for alle svar. 

Lenke til kommentar

Antallet slanger burde da ikke være noen stor utfordring selv med 2x Hybrid? Eneste potensielle problemet måtte vel være om du ikke har noe fornuftig sted å montere radiator nr2. Hybrid er jo helt klart å foretrekke hva gjelder kjøling, spesielt om du insisterer for å gå for 2x i SLI. Ikke at jeg helt forstår hvorfor folk fremdeles velger å belage seg ut på SLI.

Lenke til kommentar

 

 

 

You'll definitely want to be reading @pcper at 9am ET this morning. Just 4 hours from now. (Checks watch, screams a little.)You'll definitely want to be reading @pcper at 9am ET this morning. Just 4 hours from now. (Checks watch, screams a little.)

 

 

Er det fremdeles håp?

 

 

Mistenker at dette innlegget skal over i Vega tråden! 

Lenke til kommentar

Kommer Volta i år da? Tyder ikke det meste på at Volta kommer i 2018 og at vi får en Pascal-refresh iform av GTX 2xxx serie rundt sommerstider? Om ikke AMD virkelig imponerer senere i dag så er det vel liten grunn for NVIDIA til å peise på med Volta allerede i år..

Leveringene av Volta-moduler til Sierra og Summit maskinene begynner i Q3 2017.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kommer Volta i år da? Tyder ikke det meste på at Volta kommer i 2018 og at vi får en Pascal-refresh iform av GTX 2xxx serie rundt sommerstider? Om ikke AMD virkelig imponerer senere i dag så er det vel liten grunn for NVIDIA til å peise på med Volta allerede i år..

Leveringene av Volta-moduler til Sierra og Summit maskinene begynner i Q3 2017.

 

 

Betyr det at Geforce kort basert på Volta kommer en gang i 2018 da?

Lenke til kommentar

Hybrid er svaret, Ang slanger og sli, så er det null problem. :)

 

 

Antallet slanger burde da ikke være noen stor utfordring selv med 2x Hybrid? Eneste potensielle problemet måtte vel være om du ikke har noe fornuftig sted å montere radiator nr2. Hybrid er jo helt klart å foretrekke hva gjelder kjøling, spesielt om du insisterer for å gå for 2x i SLI. Ikke at jeg helt forstår hvorfor folk fremdeles velger å belage seg ut på SLI.

Da har jeg bedt Komplett hive Hybriden inn igjen i tilbudet til meg og dropper tanken om SLI. Tusen takk for feedback folkens! :)

Lenke til kommentar

 

 

Kommer Volta i år da? Tyder ikke det meste på at Volta kommer i 2018 og at vi får en Pascal-refresh iform av GTX 2xxx serie rundt sommerstider? Om ikke AMD virkelig imponerer senere i dag så er det vel liten grunn for NVIDIA til å peise på med Volta allerede i år..

Leveringene av Volta-moduler til Sierra og Summit maskinene begynner i Q3 2017.

 

 

Betyr det at Geforce kort basert på Volta kommer en gang i 2018 da?

 

Ikke nødvendigvis. Leveringen av Tesla P100 (GP100) begynte en måned etter GeForce GTX 1080 (GP104).
Lenke til kommentar
Ikke nødvendigvis. Leveringen av Tesla P100 (GP100) begynte en måned etter GeForce GTX 1080 (GP104).

 

GTX 970 og 980 ble lansert i 3. uka av September da de kom. Så er vi heldige ser vi GV104 korta omtrent samme tid i år da. Litt lenge for mange å vente frem til da, så derfor vi spekulerte om at 1080Ti skulle komme nå, men om Ti kortet ikke kommer før i Mai/Juni så kan man jo like gjerne vente på Volta.

Lenke til kommentar

4K og 144Hz er jo "fremtidsrettet" men ikke spesielt relevant per i dag da du ikke har nubbesjans til å kjøre noe som helst av moderne spill i UHD med såpass høy frame rate.

 

Personlig så ser jeg ikke helt poenget med UHD på spillskjermen, hvertfall ikke når skjermstørrelsen er bare 27-tommer. Bildekvaliteten under bevegelse (altså spilling) blir ikke så merkbart mye bedre sammenlignet med 1440P at jeg er villig til å ofre såpass mye ytelse at jeg ser på det som verdt det. Selv med Titan XP så vil du jo slite med å få stabil 60 FPS i mange spill på så høy oppløsning. Da tar jeg heller 1440P så jeg lettere kan garantere 100+ FPS. Det gjør mer for grafikken og spillopplevelsen enn økningen i pikseltetthet.

 

 

Dette med at skjermen støtter HDR er jeg også litt undrende til. Det betyr vel at den har grei lysstyrke, men IPS og HDR høres jo noe merkelig ut da IPS generelt har temmelig begredelig sortnivå og begrenset kontrast. Hvordan man skal klare å tilby den helt gode HDR-opplevelsen på slike paneler sliter jeg med å forstå da HDR jo nettopp handler om utnytte et utvidet fargerom og kontrastområdet til det maksimale og IPS har jo temmelig labre forutsetninger for å lykkes spesielt bra der.

Lenke til kommentar

 

 

Kommee inne noe 1080 Ti på CES.. De brukte altså hele pressekonferansen på AI, Cloud og Shield TV... Med så lite interessant så hadde de garantert vist frem 1080 Ti om den var klar.

 

Så mange nettsider var sikre på 1080 Ti, isteden så får vi en gørrkjedelig pressekonferanse.. Ai, for et antiklimaks.

 

Hvorfor skulle det komme nå? Det tar i snitt 1 år mellom hver toppkort lansering (regner ikke med Titan). Folk her på forumet har pratet om 1080Ti som om det skulle komme straks siden i høst. Jeg skjønner ikke hvorfor denne misoppfatningen startet. 

 

 

 

Har vi det? Tok vel 6 mnd mellom GTX 780 og 780 Ti, og det tok 9 mnd mellom GTX 980 og GTX 980 Ti?

 

 

6mnd er unntaket, og det var uansett en variasjon av samme chip så det kan diskuteres om det teller. 980/980Ti var forskjellige chipper. Jeg krysser så absolutt fingrene for 9mnd for 1080Ti, men 9mnd vil også være en anomalitet og overhodet ikke noe jeg ville satt penger på. 
 
680 March 22, 2012
780 May 23, 2013
780Ti November 7, 2013
980 September 18, 2014
980Ti June 2, 2015
1080 May 27, 2016
Lenke til kommentar

Ja 4K kommer mye mer til rette på en 32" skjerm (jeg har testet her på mine skjermer). GTX 10xx korta er bare for trege for god 4K opplevelse, og jeg aner at selv Volta korta blir det.

 

Men 32" 4K er det mange andre gode grunner for å kjøpe, og for meg med en urgammel 30" 2560x1600 som klør etter å oppgradere så vil nye og bedre paneler, mer skrivebordsplass, osv være veldig fristende selv om det vil sette spillytelsen på en prøve. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...