Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Jeg har vurdert å gå for 1080Ti når det kommer (for å ha det 2-3 år) men det kan godt være at 1070 holder meg kjørende på 60fps gjennom det meste av titler i 2017 og da kan det være jeg sier meg fornøyd med 1070 en god stund. Spesielt siden jeg har rom for klokking i tillegg.

 

EDIT:

Jeg planlegger også å gå for en plattformoppgradering til en 6700K løsning enten nå i romjula eller på nyttårsalget og da kan det være at 1070 får et nytt hjem der en god stund.

 

Siden du akkurat kjøpte et 1070 kort, så gir det vel mer mening å vente på Volta da. 1080Ti ytelse til en lavere pris.

 

Skal du ha noe høyere enn 1440p gaming, så trenger man SLI for god fps. Selv Titan X Pascal sliter med 4K, så du trenger 1080 SLI for å gi over 60 fps i 4K gaming (Ultra settings).

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp. Tipper jeg går for 6700K med 1070 nå og 21:9 og Volta senere. Ett 2080 kort til 7K er nok en grei oppgradering.

 

z170/6700K/NVMe på nyttårssalg og 2080+21:9 i nov/des 2017. Det er på vinteren jeg bruker systemet mest.

 

Jeg tror ikke 6700K kommer til å droppe i pris da, men du kan jo være heldig med et godt januar salg på den. Den blir vel bare erstattet med 7700K, så hvorfor ikke bare gå for den? Eller AMD Ryzen for den sakens skyld. Litt off topic menne.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Leste at Kaby Lake ikke vil gi noe særlig bedre ytelse og at man derfor heller bør gå for en moden og bedre priset plattform nå?

Well, I wouldn’t worry your pretty little heads too much if my early testing with our own Core i7 7700K is anything to go by. Running it in our standard Z170 Asus motherboard it doesn’t really offer anything over the current Core i7 6700K.

Men neida. 6700K har allerede en grei pris men tenkte kanskje komplett kom med en godt priset "oppgraderingspakke" med ram, cpu og hovedkort på nyttårsalget.

 

Litt usikker på om jeg bare skal ta en kjappis og hive det inn i samme kabinettet jeg har nå (slitent coolermaster maxitower) eller om jeg skal bruke tid på å selektere og bygge mini-ITX som står på ønskelisten. Coolermaster dunken står ikke i veien da den er plassert under pulten så den kjappeste oppgraderingen til ny generasjon hadde vært ny CPU/H100, HK/RAM, NVME. Kanskje også ny PSU siden 1200wattern er på sitt 7. ende år. På den annen side så frister det med et stillegående Fractal kabinett.

 

Ellers ser det ut som Kaby Lake kanskje er bedre på temperatur ved 4.5GHz vs. Skylake. 16 grader lavere på load.

The Kaby Lake chip runs hotter than the Skylake i7 when they’re both running at stock speeds, but when the 6700K is pushed to the 7700K’s 4.5GHz frequency that switches around.

 

 

EDIT:

Ift. å gå for mini-ITX bygg så er jeg redd 1070 kortet blir for digert. Enorm størrelse på MSI QuickSilver.

Kanskje bare vente og gå for KabyLake, Z270 og Volta til høsten.

 

EDIT:

Sjekket litt nøyere så er jo nettopp Kaby Lake en modnet Sky Lake da de har gått vekk fra tic-toc. Ok da ventes det.

Får holde den haltende [email protected] i live noen måneder til :S

 

The Intel Kaby Lake processors represent the stutter in Intel’s seemingly defunct tick-tock CPU release cadence. Where once Intel produced their processors with either a shrink in transistor size (tick) or a whole new architecture based on an existing process (tock) from now on Intel will also be producing a middle generation of chips using the same architecture and the same production process. 

 

So, Tick, tock is dead. Now it’s Process > Architecture > Optimisation. Doesn’t trip nearly so easily off the tongue, does it?

 

Using the existing process and the same architecture would maybe suggest there’s little interesting about these new CPUs, but that doesn’t tell the whole story. The new Kaby Lake processors will arrive with a boost in performance that’s set to spring from a more mature manufacturing processes, delivering chips capable of higher clockspeeds. 

 

Remember the super-speedy Devil’s Canyon Haswell refresh? Those excellent gaming chips were the point men of the Kaby Lake generation.

 

Ikke minst artig å ha et system som vil støtte dette :D

Optane uses the 3D XPoint technology jointly created by Micron and Intel, which is designed to offer a step-change in memory performance over the traditional NAND memory used in RAM and SSDs. It’s potentially 1,000x faster, with 1,000x the endurance levels and 10x denser than conventional NAND-based memory. Intel reckons it will have the first Optane SSDs out before the end of the year, with volume shipping to follow later on in 2017.

 

 

The chipmaker has said the superfast Optane could speed up gaming by pre-loading chapters and buffering large chunks of games. That points to Intel targeting Optanes toward high-end PCs not as primary storage, but for low-capacity caching.

 

http://wccftech.com/intel-storage-roadmap-2017-optane-nand/

 

 

Men ja, OT  :p *kremt*

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Optane vil nok ta lenger tid før de samme kapasitetene som SSD er tilgjengelig for vanlige brukere til akseptable priser. Men liker at det endelig skjer noe ihvertfall..

 

Jeg ville ikke stolt på 1080Ti i januar. Det ville vært ekstremt uvanlig om NV går bort fra praksisen om et nytt consumer high end kort i året (ser bort ifra Titan) og fremskynder dette til 6mnd. Sommeren er mer trolig, tidlig sommer om vi er heldig. Har sett folk her skrive at de forventet 1080Ti i høst, noe som ville vært absurd, og såklart skjedde det ikke heller... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tar sjansen og er delvis Off-topic her. Jeg har en GTX 1070FE, og skal nå oppgradere skjerm. Jeg har hatt en dårlig 60Hz 24" med den litt eldre 1920x1200-oppløsningen, men skal nå kjøpe meg 34" Ultrawide. jeg har bestemt meg for Asus ROG 348q.

 

Spørsmålet mitt er om jeg burde vente til neste generasjon ultrawide 34-tommere blir lansert? 100Hz holder for meg, og synes man får relativt greit med skjerm for pengene nå (under 9.995,- hos Expert).

 

Edit: Jeg vet også at mitt 1070 mest sannsynlig ikke kan dra de aller nyeste titlene med alt på maks og rundt 100 FPS, men jeg liker formatet og størrelsen, og jeg liger G-sync, og skjermen skal være litt fremtidsrettet.

Endret av Reeve
Lenke til kommentar

Nåja. 3440x1440 er under 60% av pikslene til en 4k-skjerm, så et 1080 burde vel holde greit også.

 

Som sagt over, så kommer jeg nok uansett til å kjøpe 3440x1440 av to grunner. For det første er skjermen den komponenten som mest sjelden oppdateres, så den må være fremtidsrettet. For det andre spiller jeg ikke veldig mye, og jeg spiller heller ikke de aller nyeste titlene.

 

Jeg kunne spart noen tusenlapper på å velge en 34-tommer uten g-sync og med dårligere panel, men tenker at når jeg først skal oppgradere skjermen, så kan jeg velge noe skikkelig.

 

Spørsmålet mitt var derfor om det kanskje er lurt å vente på 2. generasjon ultrawide 34"-spillskjermer.

Lenke til kommentar

Spørsmålet mitt var derfor om det kanskje er lurt å vente på 2. generasjon ultrawide 34"-spillskjermer.

 

Du snakker fremtidsrettet, og du vil ha en stor skjerm. Var jeg deg ville jeg venta på de 120 Hz 4K skjermene som kommer, og valgt en 32" av de med G-Sync (16:9 format). Så kanskje kjøpt en billig "vente skjerm" å hatt frem til da, som iallefall er bedre enn den du har (G-Sync + 144 Hz).

Endret av Betroz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

? alt over 2600 er 4k i mine øyne , sånn ca.

Det er en knallgod skjerm.

Hvorfor sitte på en ræva skjerm lenge for å kjøpe ekte 4k i fremtiden..

 

Man bor ofte i en leilighet, så flytter man til rekkehus og etter det ofte enebolig.

Men nei da, dere skal ligge i telt, for om 25 år skal æ inn i enebolig

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...