Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Og 6 måneder til vi får kort med gode 3. part kjølere :p

 

Nei vi ser nok de samtidig, men som Nizzen vil sikkert si, lønner seg å bestille det kortet man vil ha så raskt som mulig. Noen kort kommer alltid før de andre da. MSI pleier vel å være tidlig ute, og samme med EVGA.

 

Håper blokker for referanse er tilgjengelig raskt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk min første blåskerm på win10 nå. Det skjedde når jeg startet Blender, noe jeg har gjort omtrent daglig i et par år. Siste driver 276.33.

Blåskjerm kan jo like greitt være overklokken på cpuen din. Kanskje det er litt degradert :)

 

Hva stod det på blåskjermen tro?

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

Fikk min første blåskerm på win10 nå. Det skjedde når jeg startet Blender, noe jeg har gjort omtrent daglig i et par år. Siste driver 276.33.

Blåskjerm kan jo like greitt være overklokken på cpuen din. Kanskje det er litt degradert :)

 

Hva stod det på blåskjermen tro?

 

Et eller annet med video scheduler internal error. Uansett så mistenker jeg at Blender ikke er helt god siden den kræsjer i oppstarten noen ganger. Noe minneallokering som går feil kanskje.

Lenke til kommentar

 

 

Fikk min første blåskerm på win10 nå. Det skjedde når jeg startet Blender, noe jeg har gjort omtrent daglig i et par år. Siste driver 276.33.

Blåskjerm kan jo like greitt være overklokken på cpuen din. Kanskje det er litt degradert :)

 

Hva stod det på blåskjermen tro?

 

Et eller annet med video scheduler internal error. Uansett så mistenker jeg at Blender ikke er helt god siden den kræsjer i oppstarten noen ganger. Noe minneallokering som går feil kanskje.

 

 

Kjørt minnetest i det siste? Memtest86+ om det skulle være noe tvil...

Hvis det er pga skjermkortet så kan det være så enkelt som at du bør fjerne støv og sørge for at minnebrikker og andre komponenter blir tilstrekkelig kjølt, med tanke på driveren du har så tipper jeg du har et eldre skjermkort, kanskje 7xx serien og driverene til Nvidia ser ut til å være dårlige på Windows 10 for disse kortene.

Lenke til kommentar

Rasjonelt : I følge signaturen din har du både et GTX 1080 kort og et 780Ti. Kanskje den kombinasjonen, og nyeste driveren, skaper disse problemene? Prøv å ta ut 780Ti kortet fra maskina og prøv da.

 

De 2 gpuene er nok den mest sannsynelige grunnen. Jeg har latt 780Ti kortet bli stående i maskina siden både Blender og Folding@Home kan bruke det. Blender har fått mye nytt de siste månedene med pascal og cuda 8 støtte, så en veldig sjelden kræsj er ikke så rart. Skjer det igen skal jeg ta 780'en ut.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-82pScT

Noen andre med 1070 som har fått blue screen etter siste nvidiaoppdatering? Nå begynner jeg å gå lei. har ikke annet enn en problemer med disse driverne som kommer ukentlig nå, og det her nå pågått i mange måneder. Anbefaler noen å legge på eldre drivere?

Lenke til kommentar

Noen andre med 1070 som har fått blue screen etter siste nvidiaoppdatering? Nå begynner jeg å gå lei. har ikke annet enn en problemer med disse driverne som kommer ukentlig nå, og det her nå pågått i mange måneder. Anbefaler noen å legge på eldre drivere?

Kanskje det er noe annet galt hos deg? ;)

Lenke til kommentar

Noen andre med 1070 som har fått blue screen etter siste nvidiaoppdatering? Nå begynner jeg å gå lei. har ikke annet enn en problemer med disse driverne som kommer ukentlig nå, og det her nå pågått i mange måneder. Anbefaler noen å legge på eldre drivere?

 

Har du overklokket kortet eller CPU?

 

Ikke hørt om noe bluescreens enda, kjører siste driver på spillriggen med 1080 og laptop med 765M og har aldri fått noen BSOD's.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...