Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har du forsåvidt rett i. Kanskje jeg ryker på ett 1080 eller 1070 likevel når ME:A kommer. Evt. når RDR2 eller CP2077 lanseres.

 

Har en tendens til å oppgradere maskinvare, hvis ikke superbra tilbud innimellom, når det kommer en stortittel jeg vet jeg vil bruke 50+ timer på. 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Da har jeg bestilt to stk. Titan XP. Jeg er nå 26 lapper fattigere. Det jeg lurer på er hvilken speditør bruker Nvidia til å sende til Norge? Hvor lang tid tar det?

 

Enda ikke komt i postnord sitt system. NVIDIA sier de har sendt skjermkortet på tirsdag, enda ikke hos postnord. 1-3 dager skulle det ta, bestilte natt til mandag. Sitter med klump i magen over hva som foregår. Får håpe det skjer noe til fredag. Pengene har de selvsagt trukket. Men ingen vet hvor varen er. Helt latterlig. Noen andre som har erfart dette? Er jo annig etter å få kortene :)

Lenke til kommentar

PostNord sliter litt virker det som. Fikk melding om at pakken min var på veg på søndag, så ingen statusendring. Ringte igår, ingenting, ringte idag igjen då var den pluttselig blitt lastet opp på bil på ettermiddagen og fikk sms om henting litt over seks.. Fortsatt står det at den er under transport på pakkespor hos de. Fikk god hjelp på tlf :)

Lenke til kommentar

PostNord sliter litt virker det som. Fikk melding om at pakken min var på veg på søndag, så ingen statusendring. Ringte igår, ingenting, ringte idag igjen då var den pluttselig blitt lastet opp på bil på ettermiddagen og fikk sms om henting litt over seks.. Fortsatt står det at den er under transport på pakkespor hos de. Fikk god hjelp på tlf :)

Haha :)

Ordre plassert 29.11 kl. 12.00

Jeg er hvertfall IKKE misfornøyd med PostNord.

 

 

 

30.11.2016 11:41:00   Melding til mottaker sendt pr sms 30.11.2016 11:40:00
TRONDHEIMNorge
 
Ankommet mypack utleveringssted og klar for henting 30.11.2016 10:45:00
TRONDHEIMNorge
 
Ankommet utleveringssted og klar for henting 30.11.2016 08:48:00
TILLERNorge
 
På vei til utleveringsstedet 30.11.2016 08:45:00
TILLERNorge
 
Mottatt terminal og klargjøres for levering 30.11.2016 04:57:00
TILLERNorge
 
Mottatt terminal og klargjøres for levering 29.11.2016 17:15:00
LARVIKNorge
 
Lastet opp for videretransport 29.11.2016 16:23:00
LARVIKNorge
 
Mottatt terminal og videresendt 29.11.2016 14:50:00
SKIEN
 
EDI informasjon mottatt 29.11.2016 14:48:00
SKIEN Norge
 
Hentet og videresendt

 

Lenke til kommentar

 

Da har jeg bestilt to stk. Titan XP. Jeg er nå 26 lapper fattigere. Det jeg lurer på er hvilken speditør bruker Nvidia til å sende til Norge? Hvor lang tid tar det?

 

Enda ikke komt i postnord sitt system. NVIDIA sier de har sendt skjermkortet på tirsdag, enda ikke hos postnord. 1-3 dager skulle det ta, bestilte natt til mandag. Sitter med klump i magen over hva som foregår. Får håpe det skjer noe til fredag. Pengene har de selvsagt trukket. Men ingen vet hvor varen er. Helt latterlig. Noen andre som har erfart dette? Er jo annig etter å få kortene :)

 

Det er juletider. Helt normalt med veldig høy pågang hos transportørene. Slik er det bare. Bilene er stappfulle av julegaver. 

Lenke til kommentar

 

 

Da har jeg bestilt to stk. Titan XP. Jeg er nå 26 lapper fattigere. Det jeg lurer på er hvilken speditør bruker Nvidia til å sende til Norge? Hvor lang tid tar det?

 

Enda ikke komt i postnord sitt system. NVIDIA sier de har sendt skjermkortet på tirsdag, enda ikke hos postnord. 1-3 dager skulle det ta, bestilte natt til mandag. Sitter med klump i magen over hva som foregår. Får håpe det skjer noe til fredag. Pengene har de selvsagt trukket. Men ingen vet hvor varen er. Helt latterlig. Noen andre som har erfart dette? Er jo annig etter å få kortene :)

 

Det er juletider. Helt normalt med veldig høy pågang hos transportørene. Slik er det bare. Bilene er stappfulle av julegaver. 

 

 

Kan hende men nå fikk jeg svar fra Nvidia kundeservice. Når man bestiller grafikk kort fra Nvidia så må man belage seg på 3-5 ukers post gang før kortet kommer. Selv om de selv skriver på nettsidene sine at de tar 1-3 arbeidsdager. Helt latterlig. Nå angrer jeg som bare det. Får det ikke til å stemme. Nvidia suger som bare det. Aldri mer om jeg kjøper noe fra dem. Holder meg til komplett eller lignende.

Lenke til kommentar

 

Hadde Komplett og andre fått selge Titan XP hadde ingen kjøpt det via Nvidia. Skjønner ikke hvorfor de absolutt skal selge det selv når de ikke har orden på distribusjon til forbrukere.

Har du spurt komplett og andre om hvorfor de ikke får selge titan x Pacsal :)

 

Fordi nvidia har bestemt at det skal være slik. Bare noen pcleverandører kan selge TXP med ferdigpc'er. Det har komplett.no fått lov til, men ikkje selge løst. Vi får skylde på ALT for lite konkurranse :)

Lenke til kommentar

Som jo betyr dårligere ytelse klokk vs klokk? :p

De har nerfa Pascal til h"#¤%& når det gjelder strøm, så for å få høyeste " bin frekvens" så må man helst ha gpuen under 20 grader. Over det så klokker kortet seg ned litt, i forhold til høyeste "bin"

 

Alle Pascal kort har ca like høy max frekvens, så noe særlig høyere enn 2100mhz ser man neppe med 1080ti  :thumbdown:

Lenke til kommentar

Som jo betyr dårligere ytelse klokk vs klokk? :p

 

Det jeg mente var at nVidia gjør det samme med 1080Ti, som de gjorde med 980Ti.

 

Titan XP har en boost på 1531 Mhz ut i fra nVidia sine specs. 1080Ti custom korta vil da sikkert få 100-150 Mhz over det.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Fordi nvidia har bestemt at det skal være slik. Bare noen pcleverandører kan selge TXP med ferdigpc'er. Det har komplett.no fått lov til, men ikkje selge løst. Vi får skylde på ALT for lite konkurranse :)

Det er fordi gamere ikke hovedmarkedet for Titan X.

 

Nvidia har heller ikke volum før å kjøre "general availability" på dette kortet. Mesteparten av produksjonvolumet i de første matchene av GP102 er reservert til Tesla P40 kort som har shippet i ganske store volum til flere datasentere de siste månene.

 

Markedet skriker etter produkter for trening av neuralnett nå (spesielt Tesla P100 og P40), og Nvidia har bortimot monopol i dette markedet, noe de også kommer til å ha i overskuelig fremtid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...