Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

 

 

uff og uff ser det kommer flere og flere GTX 1080 på BF tilbud nå ut over kvelden, de skulle kanskje bare kvitte seg med de minst attraktive først(?)

 

Uansett Ti versjoner eller ei, skulle en kanskje tro at Titan XP detter i pris etter hvert, eventuelt at de kommer i butikk hyllene om litt(?), eventuelt som partner versjoner?

Slik det er nå får man 2 x GTX 1080 for prisen av en Titan XP, og da trenger man ikke kjøpe de "kjipeste" utgavene heller.("!#¤%&"#¤%& Sli utfordringer). Får kanskje nøye seg med Crysis3, der fungerer SLi som bare det enn så lenge.

Det jeg har sett er MSI 1080 Gaming X til 6490,- ( før 7490,-) hos komplett. Er det altså flere bedre tilbud der ute?

 

Sverger i grunn til MSI, siden jeg er ekstremt fornøyd med kjøleløsningen deres. Hmm ble litt usikker igjen nå om det kommer til å ta veldig lang tid før 1080ti kommer.

 

 

Ikke mye men http://www.multicom.no/gigabyte-geforce-gtx-1080-g1/cat-p/c100134/p8839332/gr_0, så kan du selge det medfølgende mekaniske tastaturet for halv pris til noen i nabolaget(husk eventuell kode for tastaturet)

 

Jeg har hatt meget god erfaring med 2 stk MSI 980Ti Gaming, klokker seg bra opp og er vel de kaldeste korta jeg noen gang har hatt.

 

 

Hmm, nei... tror jeg venter med tålmodighet på 1080 ti. Selv om det var like før jeg trakk i avtrekkeren på kortet nå :D

 

Ja, jeg er veldig fornøyd med MSI selv. Kjølingen er den beste jeg har opplevd foruten vann.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde å kjøpe en jeg også

Får trøste oss med at det kommer ny modell med mer hz

Trenger vi noe mer Hz? Trudde 144Hz og 165Hz burde dekke behovet.

Det jeg kunne tenkt meg var en 120Hz OLED UHD (+HDR) skjerm. Dagens 1080 skjermkort skal jo kunne takle UHD på 120Hz.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

34" Ultrawide kommer med maksimalt 100Hz, og det er markedsført som overklokkingsfunskjon. Jeg vet ikke hva displayport støtter, men jeg tipper neste modell sannsynligvis kommer med 100Hz som standard, og kanskje med overklokking opp til 120Hz eller lignende. Tviler litt på at det blir 144/165Hz på 3440x1440 i neste generasjon.

Lenke til kommentar

 

 

 

Ikke mye men http://www.multicom.no/gigabyte-geforce-gtx-1080-g1/cat-p/c100134/p8839332/gr_0, så kan du selge det medfølgende mekaniske tastaturet for halv pris til noen i nabolaget(husk eventuell kode for tastaturet)

 

Jeg har hatt meget god erfaring med 2 stk MSI 980Ti Gaming, klokker seg bra opp og er vel de kaldeste korta jeg noen gang har hatt.

 

Kjør dem på 100% 24/7 så er de ikke kalde nei, lite støy ja. Sier seg selv det på max 2200 rpm, mens 2x evga sc har 4400 rpm.

 

 

Kjørte en rask belastnings test nå, og stilte max vifte hastige på 50grader, 100% på vifte hastighet ga 2317/2314rpm ifølge Afterburner.....hmm.

Men de skal demonteres for godt over helga....

Lenke til kommentar

34" Ultrawide kommer med maksimalt 100Hz, og det er markedsført som overklokkingsfunskjon. Jeg vet ikke hva displayport støtter, men jeg tipper neste modell sannsynligvis kommer med 100Hz som standard, og kanskje med overklokking opp til 120Hz eller lignende. Tviler litt på at det blir 144/165Hz på 3440x1440 i neste generasjon.

Det er det jeg også har lest som "confirmed" i går, uten at jeg husker kildelinken. Men gjaldt bla. Acer

Så ja, regn med at de neste modellene kommer med 100Hz native fremfor overklokket fra 75Hz som dagens ultrawide med 3440 x 1440 er.

 

Men jeg er fortsatt litt på dette om G-Sync egentlig utgjør særlig forskjellig fra tilsvarende 100-144Hz uten G-Sync. Man får ofte bedre kvalitet på panelet når det ikke er en ren "gaming" skjerm.

Eks. får Dell og LG mye skryt der.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Men jeg er fortsatt litt på dette om G-Sync egentlig utgjør særlig forskjellig fra tilsvarende 100-144Hz uten G-Sync. Man får ofte bedre kvalitet på panelet når det ikke er en ren "gaming" skjerm.

Eks. får Dell og LG mye skryt der.

 

Spørs hva som er viktigst for deg det. G-Sync fjerner som du vet, screen tearing i spill. Verdt det spør du meg.

Lenke til kommentar

Har nettopp brukt et par timer på overklokking nå. Flashet begge biosene til nyeste versjon. Endte opp med stabil overklokk med følgende resultater:

 

Power target: 130%

Temp target: 91C

GPU: 2.113MHz*

RAM: 11.210MHz

 

* Legger seg som regel på 2.050MHz under stresstest men aldri lavere.

 

Har jeg fått et bra kort?

 

Modell: EVGA GTX 1080 FTW

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Har nettopp brukt et par timer på overklokking nå. Flashet begge biosene til nyeste versjon. Endte opp med stabil overklokk med følgende resultater:

 

Power target: 130%

Temp target: 91C

GPU: 2.113MHz*

RAM: 11.210MHz

 

* Legger seg som regel på 2.050MHz under stresstest men aldri lavere.

 

Har jeg fått et bra kort?

 

Modell: EVGA GTX 1080 FTW

Gjennomsnittlig kort :)

Lenke til kommentar

Løp og Kjøp. Komplett selger nå EVGA GeForce GTX 1080 FTW Hybrid til 7299kr

Jeg heiv meg på et slikt i går, registrerte i går kveld at det var 51 stk på lager, er det en grunn til at det er noe tregt salg på disse?

Har fått med meg at en kan senke temp en del med og bytte vifte på radiatoren, så det akter jeg nok og gjøre.

 

Noen gode forslag til vifter som pusher mye luft og ikke bråker for mye?

 

Falt ned på denne etter og ha sett disse 2 videoene:

https://www.google.no/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwje3ceKxMbQAhUmLZoKHUXwBZ8QtwIIIjAA&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DIOouolNpJi8&usg=AFQjCNEbgreDPAmAWgTHb7twHUv8TaGFPg&bvm=bv.139782543,d.bGs

 

https://www.google.no/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwje3ceKxMbQAhUmLZoKHUXwBZ8QtwIIJTAB&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3Dw0a7qajig5Q&usg=AFQjCNHJNOpyfjIhlgfteIQN88ISdQWVWg&bvm=bv.139782543,d.bGs

Lenke til kommentar

 

Har nettopp brukt et par timer på overklokking nå. Flashet begge biosene til nyeste versjon. Endte opp med stabil overklokk med følgende resultater:

 

Power target: 130%

Temp target: 91C

GPU: 2.113MHz*

RAM: 11.210MHz

 

* Legger seg som regel på 2.050MHz under stresstest men aldri lavere.

 

Har jeg fått et bra kort?

 

Modell: EVGA GTX 1080 FTW

Gjennomsnittlig kort :)

 

 

Okei :)

 

Har bestilt thermal pads som jeg skal legge mellom kjøler og PCB+RAM.

Vil jeg kunne hente ut litt mer med dette tror du?

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Ek vardar :)

 

Har 5 slike vifter i min setup, er ikke betydelig imponert over de igrunnen, langt mer vibrasjons støy enn de gamle Corsair SP viftene jeg hadde, en av viftene misstenker jeg begynner å få et dårlig lager samt tester viser at de ikke er helt topp på å flytte luft heller.

 

Jeg bestilte meg 5 Corsair ML pro vifter på black friday  som jeg gler meg til å prøve, faktisk litt spennende teknologi i disse viftene (magnetic levitation) som jeg tror vertfall kan kraftig redusere vibrasjons problematikken jeg har med Vardar viftene. 

Lenke til kommentar

Hvor sikker er man på at det "snart" kommer GTX "1080Ti" kort?

Og hvilke minne vil det ha og hvor mye av det?  HBM2 ?

Det har vel blitt nevnt allerede ja, men man tipper lansering i januar? Og i butikken noen uker etter igjen?

 

Men ingen har svart deg på minne. Det blir kanskje 10 gb. Ikke HBM2.

 

http://videocardz.com/64303/rumor-nvidia-geforce-gtx-1080-ti-with-10gb-memory

Lenke til kommentar

Ek Vardar FF versjon flytter mye luft, på papiret om ikke annet, og gir bra med lyd på full rpm

 

@Evil-Duck "F" eller "FF" versjoner du har?

 

@Knutgrus har fått med meg at flere har tippet på diverse tidspunkter, men med relativt lite substans.

Hva legger du i noen uker? Takk for linken, den hadde jeg ikke fått med meg(?)

 

Hvor bra har Videocardz historisk sett truffet på når de respektive modellene treffer butikk hyllene, når de angir dette før modellene er lansert?

Lenke til kommentar

Ek Vardar FF versjon flytter mye luft, på papiret om ikke annet, og gir bra med lyd på full rpm

 

@Evil-Duck "F" eller "FF" versjoner du har?

 

 

Jeg har EK Vardar F2-120 (1450rpm) Selvfølgelig styrt via PWM kontrolleren på hovedkortet såpass de ikke kjører full speed heletiden. Selve kjølesystemet på PCen min består av en 2x120 og en 3x120 mm EK XE radiatorer så det er i utgangspunktet såpass overkill at jeg kunne puttet hvilken som helst vifte på de og systemet mitt ville vært kjølig nok, så selve ytelsen har jeg ikke så mye å si om annet enn det jeg har lest/sett av tester hvor eksempelvis Gentle Typhoon ofte blir beskrevet som en bedre vifte. Jeg hadde bare forventet meg mer av såpass dyre vifter som dette er, vertfall at de skulle være stillere enn de gamle Corsair SP viftene jeg hadde i systemet fra før. At den ene viften ser ut til å dø snart kan selvfølgelig bare være at jeg har vært uheldig. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...