Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Ser flere har ROG skjermen på tilbud og på lager. Expert bla. Men jeg er ikke helt venner med den foten...

https://www.komplett.no/product/867990/datautstyr/skjermer/skjermer/asus-34-led-g-sync-rog-swift-pg348q#

 

Ikke noe superbra 1080 tilbud så da venter jeg heller på Ti tenker jeg.

 

Hmmm...

https://www.prisguide.no/produkt/lg-38uc99-274678

Jeg bruker arm festet på vegg på min x34. Dermed har jeg kjempegod plass undet skjerm til ekstra tastatur og Dac :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aha, jeg kan forsåvidt bruke veggfeste. Jeg sitter jo på samme plass på et hjemmekontor. (dog litt allergisk mot hull i veggen ved ommøblering)

Men har det noen betydning at den "kun" er 100Hz? Bør den ikke klare en faktor av 60Hz (30,90,120) el.? Sjelden man trenger mer enn 100?

 

Men hvem ville du valgt av Acer og Asus og hvorfor

Og sist men ikke minst, vil det være forskjell på en 144Hz non-gsync vs 75-100Hz g-sync?  Altså vil førstnevnte også gi en bedre/jevnere opplevelse enn standard 60Hz monitor fra 2010.

 

 

EDIT:
Vurderer veldig om jeg skal gå for denne dealen.

https://www.komplett.no/product/892368/datautstyr/skjermkort/pci-express/msi-geforce-gtx-1080-armor-oc#

 

Hender det at det kommer bedre tilbud på Cybermonday?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hei,

 

Poster her da det er Pascal grafikk i pc'ene jeg lurer på og at jeg vet at mange kompetente mennesker følger denne tråden :D 

 

Jeg trenger litt hjelp med å bestemme meg om hvilken gaming laptop jeg skal gå for. Jeg har forsøkt å lese meg opp men finner en del misvisende informasjon. 

 

PC'ene det står mellom er: 

 

Komplett:

https://www.komplett.no/product/898659/pc-nettbrett/pc-baerbar/gaming-pc-er/asus-rog-g752vs-173-fhd-matt-120-hz#productinfo

 

Lefdal: 

http://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/MSIGT736RE204/msi-gt73vr-6re-204ne-titan-17-3-gaming-laptop

 

Også lurer jeg egentlig på om det er noen forskjell på Lefdal sin GT73VR og Multicom sin GT73VR:

http://www.multicom.no/msi-gt73vr-6re-titan-173/cat-p/c/p8975775

 

På multicom står det at det er 2 x 128GB SSD'er i super raid 4, noe som det ikke gjør på Lefdal sin.

 

Det som taler for Asus sin er at det er G-Sync på skjermen, dog har jeg lest et eller annet sted om at den støtter kun g-sync i 60hz uten at jeg vet dette for sikkert, og 2400MHz ram. Det som taler for MSI sin er at det er 6820HK prosessor og at jeg vet det er 5ms respons tid på skjermen. Finner ingen info om responstid på Asus sin skjerm. 

 

Noen som ser noen flere forskjeller blant de to kandidatene som er verdt å merke seg? Hvilken ville dere gått for? 

 

På forhånd takk! 

Lenke til kommentar

Trenger du en gaming laptop? Hva med å bruke 20K på å oppgradere din stasjonære...

 

Vel har veldig lyst på en gaming laptop. Veldig mye lettere å ta en spill kveld hos en kompis osv. Skal oppgradere den stasjonære også men sitter på gjerdet og venter på ZEN, Vega og Kaby-Lake først! 

Lenke til kommentar

Ville vel gått for den Asus modellen. Google den og les noen reviews først kan være smart.

 

Har googlet meg i hjel.. Hva begrunner du i å velge Asus? Lener selv faktisk litt mot MSI sin etter jeg leste denne:

 

http://www.notebookcheck.net/Face-Off-MSI-GT73VR-vs-Asus-G752VS-vs-Alienware-17-R3.173596.0.html

 

Se bort i fra at Asus sin der har kun 60hz skjerm. Tenker mer på byggekvalitet, varme utvikling, benchmarks, oppgraderingsmuligheter. 

Lenke til kommentar

Ja jeg vet det ikke er helt samme modeller. Men finner virkelig ikke noe bra info der ute på disse pc'ene da det er så mange forskjellige modeller og konfigurasjoner. Tenkte mer på byggekvalitet osv. 

 

Kort oppsummert:

 

Asus G752VS = 6700HQ, 2400MHz ram, 256GB m.2 pcie, G-Sync

MSI GT73VR = 6820HK, 2133MHz ram, 256GB m.2 pcie, G-Sync usikker?! (dog Multicom presenterer at det er 2x128GB m2. pcie ssd'er i super raid 4 vs. Lefdal bare spesifiserer 1x256GB pcie ssd)

 

Lurer litt på om det er verdt å betale NOK 450,- for 2x128GB i raid vs 1x256gb non-raid? 

Lenke til kommentar

Neh velg en verson med 256GB SSD. Du kan jo sikkert bytte den ut senere.

 

Da ble det GT73VR fra Lefdal på meg! Haha den er jo søren meg kraftigere enn den stasjonære jeg har. Kanskje jeg endre opp med å selge den stasjonære da i påvente av ZEN, Vega og Kaby :D

 

Har uansett 80 dager åpent kjøp med Lefdal så da får jeg litt tid til å sjekle om jeg blir 100% fornøyd! 

 

Mye penger men man lever jo bare en gang og når man er så glad i data, hw og gaming som meg så er det jo egentlig en no-brainer :p Måtte jo gå for HK cpu'en for å se hva den kan klokkes til hehe... 

Endret av €tt@n
Lenke til kommentar

Hvor sikker er man på at det "snart" kommer GTX "1080Ti" kort?

Og hvilke minne vil det ha og hvor mye av det?  HBM2 ?

 

Siden det er dårlig med tilbud på GTX 1080 i dag er jeg ikke så håpefull at det kommer en "Ti" versjon snarlig i salg, eller annen oppgradering. Ser dog at det er noen alternativer på BF tilbud.

 

Har nå 2 x 980Ti og skal bytte dette ut, spørsmålet er egentlig om jeg skal kjøpe et GTX1080 som ventekort på 1080Ti ? 

Er svært motivert for og bytte siden det er en del SLi trøbbel om dagen og vil over på singelkort, så en slipper trøbbel vær gang det slippes nye spill.

 

Er anbefalingen "ventekort" innkjøp i dag eller er det relativt "fornuftig" og ikke vente og gå for Titan Pascal?

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Har nå 2 x 980Ti og skal bytte dette ut, spørsmålet er egentlig om jeg skal kjøpe et GTX1080 som ventekort på 1080Ti ? 

Er svært motivert for og bytte siden det er en del SLi trøbbel om dagen og vil over på singelkort, så en slipper trøbbel vær gang det slippes nye spill.

 

Er anbefalingen "ventekort" innkjøp i dag eller er det relativt "fornuftig" og ikke vente og gå for Titan Pascal?

 

Er i samme situasjon som deg, bare jeg putta mine 980Ti kort i hver sin maskin da jeg slutta med SLI. GTX 1080 som ventekort på 1080Ti er jo teit da. 1080Ti er ventet å bli lansert på CES 2017 i januar, men nVidia selv har ikke bekreftet det enda.

 

Hvis du får solgt dine 980Ti for en grei pris, kan du jo gå for Titan XP da, men da bør du nesten putte det under vann, for det blir HOT.

Lenke til kommentar

 

Har nå 2 x 980Ti og skal bytte dette ut, spørsmålet er egentlig om jeg skal kjøpe et GTX1080 som ventekort på 1080Ti ? 

Er svært motivert for og bytte siden det er en del SLi trøbbel om dagen og vil over på singelkort, så en slipper trøbbel vær gang det slippes nye spill.

 

Er anbefalingen "ventekort" innkjøp i dag eller er det relativt "fornuftig" og ikke vente og gå for Titan Pascal?

 

Er i samme situasjon som deg, bare jeg putta mine 980Ti kort i hver sin maskin da jeg slutta med SLI. GTX 1080 som ventekort på 1080Ti er jo teit da. 1080Ti er ventet å bli lansert på CES 2017 i januar, men nVidia selv har ikke bekreftet det enda.

 

Hvis du får solgt dine 980Ti for en grei pris, kan du jo gå for Titan XP da, men da bør du nesten putte det under vann, for det blir HOT.

 

 

1080 som vente kort virker i utgangspunktet teit, det er jeg enig i. Men på den annen side så er 980Ti korta mine verdt en del mer nå kontra etter "ti" er ankommet butikkene. Så jeg tror ikke jeg taper noe av betydning på 1080 som ventekort.

 

En får jo i dag GIGABYTE GeForce GTX 1080 G1 relativt sett til litt under 6.000,- om en selger medfølgende del for min 300.-(selges alene for ca 700) :ph34r:

Men frister mer med et de relativt lavt prisede Hybrid korta som er tilgjengelige i dag.

 

Synes ca 13.000,- for et singel Titan P kort er i overkant, men det yter en del mer enn de GTX 1080 jeg har sett testet.

 

På GTX 1080 Hybrid korta har det noen negativ betydning at det eventuell kun er en 8 pins kontakt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...