Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Minimalt. Men når man først skal betale nesten 8K for et skjermkort, hva spiller da 300 kr forskjell...

 

Når man først har en hastighet på 1800 MHz, hva spiller da 100 MHz forskjell?  

 

ananashapå: MSI har opparbeidet seg (fortjent nok) et godt rykte med sin Twin Frozr-kjøler. Men anmeldelser av GTX 1080 viser, fra det jeg har sett, at samtlige ander modeller gir likverdige resultater. Siden det er EVGA du er ufornøyd med, er det verdt å nevne at blant annet EVGA GeForce GTX 1070 SuperClocked 8 GB er like stillegående (29 dBA) under load enn MSIs utgave av det samme kortet, mens det er bare 1 grader varmere (73C mot 72C på MSI). Ubetydelige forskjeller, såklart. Men MSIs utgave er også noen hundre kroner dyrere, og kan overklokkes bittelitt mer. Så får man selv vurdere hva som er verdt hva.

 

https://www.techpowerup.com/reviews/EVGA/GTX_1070_SC/27.html

 

https://www.techpowerup.com/reviews/MSI/GTX_1070_Gaming_Z/29.html

 

Av 1080-kort, vet jeg at Palit Gamerock 1080 er 1 dBA stillere enn MSI Gaming X, i tillegg til å yte bittelitt bedre ut av boksen, i bytte mot å være 1 grader varmere og overclocke dårligere. Den koster dog en betydelig sum mindre: https://www.proshop.no/Grafikkort/Palit-GeForce-GTX-1080-GameRock-Premium-8GB/2553822?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

 

Vil du gå billigere, kan du også få MSI 1080 Armor for så lite som 6100,-, men jeg finner ingen anmeldelser av kortet til å gi deg en konkret mening om den. 1070-kortet med den samme tredjepartskjøleren har dog en anmeldelse, og den viser meget fine resultater. Så om du skal kjøpe deg et 1080-kort, kan du spare en god del penger ved å gå for den. 

 

Og vips så økte prisen med en 1000,- lapp for 1080 Armor. No deal :/

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

så ca. 50% høyere pris for antatt 30% økt ytelse på 1080ti vs. 1080.

 

Veldig usikker på om jeg skal hive meg på et 1080 g1 gaming nå eller vente til Black Friday 24. november og se hva som kommer.

 

evt vente til februar og oppgradere hele dunken.

 

Det kommer jo mer spennende i 2017 enn i 2016. En AMD Zen med Broadwell-E ytelse vil kanskje gjøre at Intel setter ned sine priser. På skjermkort fronten kommer jo både AMD og nVidia med nye ting. nVidia sin Volta skal jo være en ny arkitektur og større endring enn det Pascal var over Maxwell, men er jo en stund til vi ser den.

 

Var jeg deg ville jeg sett på Black Friday tilbuda. Er jo ikke lenge til det. Du nevner Gigabyte kortet, er vel denne du mener?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

så ca. 50% høyere pris for antatt 30% økt ytelse på 1080ti vs. 1080.

 

Veldig usikker på om jeg skal hive meg på et 1080 g1 gaming nå eller vente til Black Friday 24. november og se hva som kommer.

 

evt vente til februar og oppgradere hele dunken.

Sånn sa alle da 980ti kom også, alle kjøpte 980ti på slutten der. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

så ca. 50% høyere pris for antatt 30% økt ytelse på 1080ti vs. 1080.

 

Veldig usikker på om jeg skal hive meg på et 1080 g1 gaming nå eller vente til Black Friday 24. november og se hva som kommer.

 

evt vente til februar og oppgradere hele dunken.

Sånn sa alle da 980ti kom også, alle kjøpte 980ti på slutten der. 

 

Ha ha :D Synes ikke 30% høyere ytelse for 50% høyere pris er så velig galt når man snakker om det råeste kortet man får kjøp. Man snakker jo best case 130fps vs 100fps.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

GeForce 375.76 hotfix LOL

 

This is GeForce Hot Fix driver version 375.76 that addresses the following:

       Occasional flicker on high refresh rate monitors
       Artifacts in GIFs

 

Jeg har faktisk hatt dette problemet med 375.70. Flott at de fikser raskt iallefall.

 

 

Download Windows 10 (64-Bit) http://www.guru3d.com/files-get/geforce-375-76-hotfix-driver-download,1.html

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

GeForce 375.76 hotfix LOL

 

This is GeForce Hot Fix driver version 375.76 that addresses the following:

       Occasional flicker on high refresh rate monitors

       Artifacts in GIFs

 

Jeg har faktisk hatt dette problemet med 375.70. Flott at de fikser raskt iallefall.

 

 

Download Windows 10 (64-Bit) http://www.guru3d.com/files-get/geforce-375-76-hotfix-driver-download,1.html

 

Virker som de driverene etter 372.90 har vært en del bugga.

Lenke til kommentar

1080 vs 1080.

Hvilken produsent bør man gå for her (foruten EVGA) som har noe kjølerproblemer eller lignende i følge en artikkel jeg kom over.

Kjøleproblemer er relativt. 

 

De har en bios som har for lav fan på auto for å prioritere støy.. 

 

Ved å ikke ha auto er hele biffen løst. 

Evga hjelper til med dette nå med ny bios, men det er mer arbeid enn å ikke ha auto.. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...