Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

 

Jeg har sett GTX970 bli lagt ut for 1000Kr på finn.no. Det er selvfølgelig langt mellom dem, men til en liknende pris så er det jo en uslåelig oppgradering. Jeg drev og testet 2stk. R9 280X i CFX med "The Division" når det kom. Og som kjent fungerte ikke det så bra. Faktisk tok det rundt 1,5mnd. Før CFX støtte var på plass. Men når det så først var på plass, så var det helt topp skalering.

 

Det er litt mitt inntrykk. Det er et par utviklere som har så rævva programerere selv innen AAA titler, at SLI/CFX støtte blir elendig, eller aldri kommer på plass. Disse utviklerne ødelegger sånn sett mye for SLI/CFX rykte som en brukbar oppgradering. Og vi ser oftere og oftere folk på forumer over alt proklamere at de "aldri" skal ha SLI/CFX igjen. For makan til møkk altså!

 

Men om vi kikker på siste CFX test hos TPU. Så er det riktignok ikke så veldig oppløftende i utgangspunktet. Med null støtte for SLI/CFX på 6 av 16 spill på test tidspunktet. Men jeg tok meg bryet og sjekket nylig, om det var kommet noe SLI fiks for disse titlene. Og da ble listen seende slik ut:

 

Null støtte:

Anno 2205

Batman: Arkham Knight (Tok forøvrig nesten et år før det fungerte med ett skjermkort)

Just Cause 3

 
Dårlig skalering:
Fallout 4 (Litt dårlig skalering, men dytter ytelsen opp til ~980Ti nivå)
 
Fikset?:

Hitman (Forferdelig, nesten ingen CFX skalering i juni. Men testet i DX11 her (http://www.overclock3d.net/reviews/gpu_displays/msi_gtx_1070_gaming_x_sli_review/9) i september med veldig bra SLI skalering.)

Rainbow Six: Siege (Fikset?
)
 
Når man ser at det er JC3 og B:AK som ødelegger hele statistikken. To spill som fikk kjeft for å ikke fungere med ett skjermkort ved release. Så synes jeg det er litt urettferdig å klage på SLI/CFX som forferdelig og ubrukelig.
 
For meg så virker det som at den største ulempen med SLI/CFX er at man risikerer å ikke få utnyttet begge skjermkortene ved release. Og at det kun er et fåtall spill som ikke vil fungere med bra skalering noensinne. Men så er det det da. Ingen av de 3 spillene på listen med null støtte for SLI/CFX trenger høy fps for å være spillbare..

 

Har hverken selverfaring med CRX eller SLI, men er ikke spesielt CRX plaget av microstutter? Så at det på papiret kan se ut som en "ok" oppgradering, men microstutteret gjør det til en ganske ubehagelig opplevelse? Er ihvertfall mitt intrykk av CRX.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Både SLI og CFX var plaget med microstutter. Det var Nvidia som først klarte å fikse problematikken, så derfor var dette en fordel med SLI en periode. Grunnen til at man hører at CFX har problemer med dette enda, er nok eldre forumtråder og slikt der microstutter blir halt frem som grunn til å ikke gå for multi GPU oppsett med AMD.  Men også AMD har nå (strengt tatt for lenge siden nå da) fått bukt med dette ved hjelp av framepacing. Litt urettferdig at dette skal henge igjen som en uting kun med AMD med andre ord. Hadde AMD vært først ute med en fiks, så hadde Internett forum over hele verden vært fullt av tråder der man fikk beskjed om å ikke kjøpe Nvidia til SLI oppsett grunnet microstutter problematikken..

 

Jeg tenker også man kan ta en titt på forumet her og se på enkelte som kjøper de beste skjermkortene som kommer på markedet med en gang de er tilgjengelige. Pleier de å nøye seg med ett kort? ;)

 

Jeg tenker det faller litt på sin egen urimelighet å påstå at SLI/CFX er noe dritt og fører bare med seg masse problemer, samtidig som forumets største entusiaster sitter med 2 skjermkort i egen maskin (Og tidligere gjerne opp til 4 :D ).

Endret av Gabri3L
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Satte Prolimatech kjøleren over på Nye Titan(Pascal), snakket om at originalkjøler holder igjen kortet er ikke overdrevet på noen måte.

 

droppet 40! grader ved load dvs 37-42 grader på samme test samme innstillinger (3xfirestrikeloop med oc) null throttling nå.

 

2100+mhz all day every day og meget stille med 2 ulv 140mm vifter.

 

Det skal sies at jeg har en ekstra 140mm vifte i bakkant som blåser rett på og, ser at flere merker forskjell bare på å ta av original backplate da den hemmer endel.

 

Jeg hadde såklart gjort begrenset research og oppdaget at festemetoden på originalkjøler er helt annen en maxwell men med litt roting i div rc verktøy vart det gode greier :)

 

Det hadde vært greitt å vite om noen her inne har ferdigløsning eller customloop på og hva verdier dere får.

 

Voltslider låst opp i Afterburner men ikke stillt helt opp.

Lenke til kommentar

https://www.proshop.no/Grafikkort/Palit-GeForce-GTX-1080-GameRock-8GB/2553821?b=msi~palit~asus~gigabyte~evga~micro~matrox~sapphire~xfx   

Proshop hatt lavere versjon dette skjermkortet uten display for 5999.- over 2 uker i salg!!!  .. dessverre utsolgt  og bare 6199 nå

https://www.proshop.no/Grafikkort/Palit-GeForce-GTX-1070-GameRock-8GB/2553900?f~grafikkort_videoudganggrafikprocessorleverandor=nvidia-geforce-gtx-1070&b=msi~palit~asus~gigabyte~evga~micro~matrox~sapphire~xfx    De hadde også en lavere versjon av skjermkortet allerede i 3999.- et par uker.. 

  nå bare for 4199

 

Og plutselig kommer komplett.no av gode tilbud når å være noen andre selskaper har i flere uker ... :rofl:

Bare på denne måten vil du hjelpe millionærer fra komplett.no http://www.digi.no/artikler/dette-tjener-it-lederne-i-norges-storste-bedrifter-to-navn-skiller-seg-veldig-ut/359387

Administrerende direktør, Ole Vinje, i Komplett Group.
  • Inntekt: 2 464 527
  • Formue: 6 646 184

Men  komplett grup har bra lobbyvirksomhet til Erna.Co  og de IKKE endret toll grensen etter valget :sick:  . Men  før valget det fanget mye av velgerne når de sier at de ønsker å redusere toll grensen.... Det viser seg også at den gamle artikkelen. som alle politiker  oss lurt.

http://e24.no/jobb/statsbudsjettet-2015/gr-nder-melder-seg-ut-av-hoeyre-etter-statsbudsjettet/23312197

Lenke til kommentar

Jeg bestilte masse dilldall med en gang kampanjen startet. Og den ordren er fremdeles "åpen", men med beregnet levering om 3 dager (stod 4 dager i går). Men så rett før midnatt i natt, så bestemte jeg meg for å hive med et par pc skjermer i en ny ordre. Og den ordren har nå status "sendt". Så det ser ut som det varierer litt med hvilke, eller mengde varer i en ordre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

For noe rør, at Adm. Direktør i et av Nord-Europas største nettbutikk tjener 2mill i året kan da umulig være vanskelig å forstå? Hadde denne butikken vært i USA så hadde han tjent 10-dobbelte

 

Janteloven lever i beste velgående i dette landet, lenge leve janteloven :(

 

Forøvrig, dette er OT så det holder

Endret av bshagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...