kalleklovn12 Skrevet 10. oktober 2016 Del Skrevet 10. oktober 2016 Skjermkortet har 3DP, 1DVI, 1HDMI. Noen som vet hvilken som er dominant? Må muligens kjøpe meg noen DP-kabler, men hvis DVI er dominant så trenger jeg en DP-DVI overgang. DP er nok å anbefale 1 Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 10. oktober 2016 Del Skrevet 10. oktober 2016 (endret) Skjermkortet har 3DP, 1DVI, 1HDMI. Noen som vet hvilken som er dominant? Må muligens kjøpe meg noen DP-kabler, men hvis DVI er dominant så trenger jeg en DP-DVI overgang. DP er nok å anbefale Ja, men er DP1 dominant eller er det DVI? Jeg har en gammel 24" skjerm som ikke har DP og må dermed bruke DVI eller HDMI. Oppstart BIOS og boot går til den skjermen som er tilkoblet den dominant grensesnittet. Jeg har en annen 27" QHD skjerm som jeg vil bruke som hovedskjerm. Endret 10. oktober 2016 av DJViking Lenke til kommentar
nagina Skrevet 11. oktober 2016 Del Skrevet 11. oktober 2016 Har samme, DVI virker som å være dominant her i gården selvom jeg har DP, DVI og HDMI koblet til. Men er usikker eller husker ikke om DP er koblet til DP1 inngangen. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Må gå over på DisplayPort nå for GTX 1080. Jeg har lest noe om at man skal styre unna 20pins DP kabel. Ellers så finner jeg ingen DP v1.3 eller v1.4, kun v1.2 fra iigloo. Vet ikke om jeg orker å vente en uke med å installere skjermkortet for å bestille kabel, så skal stikke innom Elkjøp i morgen og håper de har noen gode DP kabler og i det minste en DP-DVI overgang. I esken med skjermkortet følger det med 2stk korte 8pin PCIe strømkabler som jeg ikke helt ser noen bruk for. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Det er bare en overgang fra 2x 6 pins PCI-E, til en 8-pins PCI-E. Grei å ha hvis man sitter på eldre strømforsyninger. Lenke til kommentar
baggiebridges Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Ellers så finner jeg ingen DP v1.3 eller v1.4, kun v1.2 fra iigloo. Finnes det DP 1.3 og/eller 1.4 til salgs noe sted? I så fall fint med en link etc. Mener og huske jeg leste et sted på www at man trolig skulle droppe DP 1.3 kabler og gå rett på 1.4 (?) Jeg har lest noe om at man skal styre unna 20pins DP kabel. Kan du huske om hvorfor man mente dette? Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Såvidt jeg har forstått, så er det fremdeles bare DP kabel.. Punktum.. Eneste unntak er DP kabler som skal være merket med at de har redusert båndbredde. Men det er klart, billig DP kabler fra Kina er nok ikke veien å gå om man har tenkt å strekke strikken i båndbredde uansett. Tror det var Startech et merke en annen fant ut fungerte bra etter å ha prøvd et par kabler fra Elkjøp el. Som ikke fungerte.. Lenke til kommentar
baggiebridges Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 Såvidt jeg har forstått, så er det fremdeles bare DP kabel.. Punktum.. Eneste unntak er DP kabler som skal være merket med at de har redusert båndbredde. Men det er klart, billig DP kabler fra Kina er nok ikke veien å gå om man har tenkt å strekke strikken i båndbredde uansett. Tror det var Startech et merke en annen fant ut fungerte bra etter å ha prøvd et par kabler fra Elkjøp el. Som ikke fungerte.. Så DP 1.2 = DP ? Har prøvd et par DP kabler, det var ikke vellykket(Expert og Elkjøp) Vel..... uansett så har 60-70% av DP "1.2" kablene jeg har kjøpt forårsaket minimum dårlig billedkvalitet. Samt min erfaring er at høy pris har nødvendigvis ingen sammenheng med kvalitet på DP kabler( Har hatt ca 15 DP 1.2 kabler siden lanseringen av Asus Rog Swift PG278Q mesteparten av de er gått i søppelkassen) Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 (endret) Såvidt jeg har forstått, så er det fremdeles bare DP kabel.. Punktum.. Eneste unntak er DP kabler som skal være merket med at de har redusert båndbredde. Men det er klart, billig DP kabler fra Kina er nok ikke veien å gå om man har tenkt å strekke strikken i båndbredde uansett. Tror det var Startech et merke en annen fant ut fungerte bra etter å ha prøvd et par kabler fra Elkjøp el. Som ikke fungerte.. Så DP 1.2 = DP ? Har prøvd et par DP kabler, det var ikke vellykket(Expert og Elkjøp) Vel..... uansett så har 60-70% av DP "1.2" kablene jeg har kjøpt forårsaket minimum dårlig billedkvalitet. Samt min erfaring er at høy pris har nødvendigvis ingen sammenheng med kvalitet på DP kabler( Har hatt ca 15 DP 1.2 kabler siden lanseringen av Asus Rog Swift PG278Q mesteparten av de er gått i søppelkassen) "At a hardware level the introduction of HBR3 is being made entirely at the controller level, with new controllers utilizing HBR3 signaling over existing hardware. The DisplayPort/mDP connector itself and the physical cabling remains unchanged, meaning HBR3 is fully backwards compatible with existing cabling and should work on any DP 1.1a/1.2 cable that’s built to spec. Built to spec being a key phrase in this case, as in practice HBR3’s higher clock rate will likely expose inferior cables, similar to what happened with the HBR2 earlier this decade." Fra Displayport.org: "How to Choose a DisplayPort Cable, and Not Get a Bad One!" De har en link på den siden der man kan finne DP sertifiserte kabler/produsenter. Endret 14. oktober 2016 av Gabri3L Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 Kabler fra iiglo burde vel være trygg. https://www.prisguide.no/kategorier/kabler-hdmi-dvi-displayport?f[7][]=Displayport%20<->%20Displayport Hvem selger kabler fra Startech? Fant ingen i prisguiden. Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 (endret) http://rog.asus.com/articles/gaming-monitors/rog-swift-pg258q/ Hvordan vil 1080 håndtere 240hz, tro? Endret 14. oktober 2016 av Sending! Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 http://rog.asus.com/articles/gaming-monitors/rog-swift-pg258q/ Hvordan vil 1080 håndtere 240hz, tro? Mener de kan få det til med 2 stk DP 1.3 kabler. Dessuten har den bare 1080p panel. TN panel... Sikkert en grei skjerm for CS:Go folket, men ellers...næh. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 Jeg har aldri brukt å lese noe på manual før installasjon av skjermkort. Denne her fikk meg litt å tenke. Klarer ikke å se forskjell på disse 2 power connectors. Den ene med V (OK), den andre med X (Ikke OK). De ser jo helt like ut. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 Jeg har aldri brukt å lese noe på manual før installasjon av skjermkort. Denne her fikk meg litt å tenke. Klarer ikke å se forskjell på disse 2 power connectors. Den ene med V (OK), den andre med X (Ikke OK). De ser jo helt like ut. nvidiamanual1.png Bare den riktige passer inn, så det er så godt som umulig å ta feil Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 Kabler fra iiglo burde vel være trygg. https://www.prisguide.no/kategorier/kabler-hdmi-dvi-displayport?f[7][]=Displayport%20<->%20Displayport Hvem selger kabler fra Startech? Fant ingen i prisguiden. Hvorfor mener du iiglo bør være trygge? Jeg har en iiglo fotmassasje greie som er av forferdelig kvalitet. Så merkenavnet er for meg ihvertfall ikke ensbetydende med kvalitet. De er heller ikke på sertifisert listen hos Displayport.org. Ikke for det, jeg vet jo ikke hvor ofte den listen oppdateres? Og iiglo kan for alt hva jeg vet lage gode kabler. Startech var et merke som en i en annen tråd fant på Ebay, det stod mellom den og en annen, så han testet begge. Den andre virket ikke, men Startech kabelen ga (tror jeg) 3440x1440@100Hz over 3m strekk. Og Startech er på listen over sertifiserte produsenter.. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 Jeg har aldri brukt å lese noe på manual før installasjon av skjermkort. Denne her fikk meg litt å tenke. Klarer ikke å se forskjell på disse 2 power connectors. Den ene med V (OK), den andre med X (Ikke OK). De ser jo helt like ut. nvidiamanual1.png Ja, på bildet var det ikke lett å se forskjell. Men se nøye etter så ser du at noen av kontakt pinnene er kvadratiske, mens andre har en liten bue på toppen. De prøver å minne folk om at det finnes en annen 8pins plug som skal brukes til CPU på noen hovedkort, og at den kan være lett å forbytte. Men at den ikke vil passe så godt, og ikke må tvinges inn. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 Kabler fra iiglo burde vel være trygg. https://www.prisguide.no/kategorier/kabler-hdmi-dvi-displayport?f[7][]=Displayport%20<->%20Displayport Hvem selger kabler fra Startech? Fant ingen i prisguiden. Hvorfor mener du iiglo bør være trygge? Jeg har en iiglo fotmassasje greie som er av forferdelig kvalitet. Så merkenavnet er for meg ihvertfall ikke ensbetydende med kvalitet. De er heller ikke på sertifisert listen hos Displayport.org. Ikke for det, jeg vet jo ikke hvor ofte den listen oppdateres? Og iiglo kan for alt hva jeg vet lage gode kabler. Startech var et merke som en i en annen tråd fant på Ebay, det stod mellom den og en annen, så han testet begge. Den andre virket ikke, men Startech kabelen ga (tror jeg) 3440x1440@100Hz over 3m strekk. Og Startech er på listen over sertifiserte produsenter.. Good to know. Da gjelder det å finne noen som selger kabler fra Startech her til lands... Må nok bestille, er nok for mye å forvente at Elkjøp selger disse kablene. Elkjøp selger DisplayPort kabel fra Belkin. http://www.elkjop.no/product/data/ovrige-dataprodukter/F2CD000B10E/belkin-displayport-kabel-m-m-3-m Denne kabelen leverer også strøm, men jeg leste noe om at det kunne gå dårlig for skjermkortet. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 Jeg har aldri brukt å lese noe på manual før installasjon av skjermkort. Denne her fikk meg litt å tenke. Klarer ikke å se forskjell på disse 2 power connectors. Den ene med V (OK), den andre med X (Ikke OK). De ser jo helt like ut. nvidiamanual1.png Ja, på bildet var det ikke lett å se forskjell. Men se nøye etter så ser du at noen av kontakt pinnene er kvadratiske, mens andre har en liten bue på toppen. De prøver å minne folk om at det finnes en annen 8pins plug som skal brukes til CPU på noen hovedkort, og at den kan være lett å forbytte. Men at den ikke vil passe så godt, og ikke må tvinges inn. Heldigvis kablene fra min PSU er merket for CPU eller PCIe. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 Fikk kjøpt DisplayPort kabel hos Staples. De eneste i byen her som hadde lengre enn 1.8m. Merket er LinkIT som DigitalImpuls også selger http://www.digitalimpuls.no/PC-komponenter/Kabler-og-adaptere/DisplayPort/DisplayPort/LinkIT-DisplayPort-kabel-1-3-DP-M-M-5m-DP-versjon-13-5Kx3K60Hz-svart139371-p0000144812 Den jeg kjøpt hos Staples stod ikke versjonsnummer på, men regner med det er samme kabel. Ettersom GTX 1080 er sertifisert for v1.2, men også v1.3/v1.4 Ready, så forutser jeg ingen problemer. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 Fikk litt informasjon fra EVGA Forums at rekkefølgen på connectors er DVI, HDMI, DP0, DP1, DP2 Jeg er dermed da nødt å bruke enten DVI-DP eller HDMI-DP for den gamle skjermen som ikke har DisplayPort. Eller jeg kan bruke DVI for hovedskjermen 27"/1440p og HDMI for 24"/1080p. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå