Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
GEFORCE GAME READY DRIVER
 

Version: 373.06  WHQL Release Date: 2016.10.6 Operating System: Windows 10 64-bit Language: English (US) File Size: 340.52 MB     bttn_download.jpg

 

RELEASE HIGHLIGHTS
SUPPORTED PRODUCTS
ADDITIONAL INFORMATION
Game Ready Drivers provide the best possible gaming experience for all major new releases, including Virtual Reality games. Prior to a new title launching, our driver team is working up until the last minute to ensure every performance tweak and bug fix is included for the best gameplay on day-1.

Game Ready
Provides the optimal experience for Gears of War 4, Mafia 3, and Shadow Warrior 2
 

Application SLI Profiles Added or updated the following SLI profiles:

• Battlefield 1 - re-enabled SLI profile
• Iron Storm - added SLI profile
Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har gått til anskaffelse av et Palit Gamerock 1080 kort. Det bråker lite og jeg har ikke hatt noen problemer så langt. Jeg spiller de fleste spill i 144hz, og det kan jeg anbefale så det holder.

 

For dere som opplever input lag kan jeg anbefale følgende: Prøv å ha samme verdi for refresh rate (hz) og FPS-lock. Jeg har opplevd at det å ha 350FPS når jeg bruker en 60hz skjerm gir input lag. Når jeg derimot endret til låst 60 fps, så ble spillet silkemykt igjen.

 

Note: Om noen selger/ikke behøver en nøkkel til Gears of War 4 så ta kontakt. Jeg klarte dessverre å miste min kode. Jeg akter ikke å skrive hvordan det skjedde her, men det får den som har en GOW4 nøkkel til overs vite :)

Lenke til kommentar

Har gått til anskaffelse av et Palit Gamerock 1080 kort. Det bråker lite og jeg har ikke hatt noen problemer så langt. Jeg spiller de fleste spill i 144hz, og det kan jeg anbefale så det holder.

 

For dere som opplever input lag kan jeg anbefale følgende: Prøv å ha samme verdi for refresh rate (hz) og FPS-lock. Jeg har opplevd at det å ha 350FPS når jeg bruker en 60hz skjerm gir input lag. Når jeg derimot endret til låst 60 fps, så ble spillet silkemykt igjen.

 

Note: Om noen selger/ikke behøver en nøkkel til Gears of War 4 så ta kontakt. Jeg klarte dessverre å miste min kode. Jeg akter ikke å skrive hvordan det skjedde her, men det får den som har en GOW4 nøkkel til overs vite :)

 

Virker som du bruker V-Sync, og det er ikke anbefalt... Eller har du fps-lock på en annen måte?

60 Hz skjerm...  :confused:

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

 

Virker som du bruker V-Sync, og det er ikke anbefalt...

Tror kanskje dette varierer mellom forskjellige skjermtyper, og kanskje også spill. I mitt tilfelle er det knapt spillbart når jeg slår av vsync. Det ser rett og slett mye bedre ut når denne er slått på. Det er verdt å nevne at jeg har ikke en typisk "gamer-skjerm".

 

 

Bruk Fast-Sync istedenfor V-Sync. (du må ha nyeste nVidia driver)

Lenke til kommentar

Guuud så dårlig ytelse curve gir sammenlignet om man kun bruker offsett i MSI afterburner. Testet 1911mhz stock, og så 2012 med curve. Samme ytelse.. 

 

Merket også at 498+ på minnet har vært litt for mye. Fikk 2-3 fps mer på 472+. Så ECC har nok kicket forsiktig inn ved 498.

 

Forskjellen på stock 1911mhz på core og 2139mhz er ca 14% i FPS. Fra 79 fps til 90. Testet kun på test range i bf4 though. Om jeg kun overklokket minne fikk jeg 3-4 fps mer, 5% mer i fps der alene.

 

Kjører XOC T4 bios for å unngå powerlimit. Kjører stock 1.050V. 

 

Var litt moro å teste.  :dremel:

Lenke til kommentar

Fast sync på en 60Hz skjerm er ikke nødvendigvis så mye mer behagelig. Kanskje til og med motsatt. Spiller man med VSync på, så vil spillmotoren oppdatere seg sammen med skjermen. Altså nøyaktig hvert 16,7ms.

 

Med Fast sync vil spillmotoren kunne oppdatere seg for hver gang skjermkortet er ferdig med en frame. Og da kan det bli i ganske utakt med skjerm oppdateringene. I tillegg vet man ikke hvilken frame som blir vist. Det kan være en frame som ble ferdig rendret helt i begynnelsen etter en ny skjerm oppdatering, eller det kan være helt på slutten. Dette vil kunne gi mye "jitter".

 

Den mer "taktfaste" 16,7ms intervallen kan være mer behagelig, enn raskere inputlag, som ikke stemmer så bra med hva man ser på skjermen. Det siste vil jo være felles for begge. Men med VSync på, blir det en "forutsigbar" forsinkelse som nok er lettere å venne seg til og kompansere for.

 

Fast sync passer nok aller best til display med høy refresh rate, men uten adaptive sync. Jeg anbefaler absolutt å prøve Fast sync uansett. Men her er altså en mulig forklaring på hvorfor det ikke vil oppleves som noen forbedring i det hele tatt for alle. :)

Lenke til kommentar

Hva feil er det jeg gjør når gpuene mine går ned i voltage? Selvom jeg har satt de på maks.

Bruker evga precision , voltage går fra 1.094 til 1.081 etterhvert.

Får heller ikke 1.094 på begge gpuene, kun på den ene. Den andre starter på 1.084 før den går ned sammen med den andre. Core clocken følger da selvfølgelig med ned ..

 

Har vann på begge kortene, ligger på rundt 36 - 40 grader.

TitanXP

Endret av uggy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...