Nizzen Skrevet 1. oktober 2016 Del Skrevet 1. oktober 2016 Veldig mange 10xx demo kort på komplett om dagen. Hvorfor er det så mange som returnerer dem? Alt fra 1060 til 1080. 1080Ti in the air.. Gjelder kanskje noen få som har slått til med 1080 og 1070 SLI. Kan ikke skjønne at dette skulle gjelde de som har kjøpt ett 1060 kort, da har de totalt bommet på kjøpet for å si det slik Er nok bare komplett.no gutta som holder på med "cherrypicking" De som overklokker dårlig blir demokort Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 1. oktober 2016 Del Skrevet 1. oktober 2016 Veldig mange 10xx demo kort på komplett om dagen. Hvorfor er det så mange som returnerer dem? Alt fra 1060 til 1080. 1080Ti in the air.. Gjelder kanskje noen få som har slått til med 1080 og 1070 SLI. Kan ikke skjønne at dette skulle gjelde de som har kjøpt ett 1060 kort, da har de totalt bommet på kjøpet for å si det slik Er nok bare komplett.no gutta som holder på med "cherrypicking" De som overklokker dårlig blir demokort Hva er absolutt nedre grense av ASIC for retur av skjermkortet? Hvordan finner man ut hva man har fått i sillikonlotteriet? Etter å ha ventet i evigheter på 1080Hybrid har jeg ikke lyst å returnere det dersom det yter godt nok og i det minste kan overklokkes til 2GHz. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 1. oktober 2016 Del Skrevet 1. oktober 2016 Det enkleste er vel bare å overklokke skjermkortet å se, ASIC er etter min erfaring veldig lite å rette seg etter verrtfall. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 1. oktober 2016 Del Skrevet 1. oktober 2016 Veldig mange 10xx demo kort på komplett om dagen. Hvorfor er det så mange som returnerer dem? Alt fra 1060 til 1080. 1080Ti in the air.. Gjelder kanskje noen få som har slått til med 1080 og 1070 SLI. Kan ikke skjønne at dette skulle gjelde de som har kjøpt ett 1060 kort, da har de totalt bommet på kjøpet for å si det slik Er nok bare komplett.no gutta som holder på med "cherrypicking" De som overklokker dårlig blir demokort Hva er absolutt nedre grense av ASIC for retur av skjermkortet? Hvordan finner man ut hva man har fått i sillikonlotteriet? Etter å ha ventet i evigheter på 1080Hybrid har jeg ikke lyst å returnere det dersom det yter godt nok og i det minste kan overklokkes til 2GHz. Man kan ikkje lese ASIC på Pascal skjermkort Man returnerer ikkje skjermkort pga lav ASIC uansett. Mange ganger overklokker disse vel så bra. På maxwell så betyr høy ASIC at skjermkortet bruker mindre spenning på en "stock" hastighet. Det betyr ikkje at det overklokker noe særlig av den grunn. Skal det overklokke bra, bør det også skalere litt med mere spenning. Lav temperatur på skjermkortet er det som hjelper mest med overklokking på Maxwell. Uansett må man vinne "silicon" lotteriet for å overklokke veldig bra. 2000-2150 går nok på de fleste Pascal Lenke til kommentar
MOO- Skrevet 1. oktober 2016 Del Skrevet 1. oktober 2016 Jeg er virkelig spent på disse hybrid kortene, mitt MSI 1080 gaming Z stopper på 2185mhz på core og 5500 på memory - mulig jeg har hatt litt flaks denne gangen Dette er på luft, men stabilt er det ikke selvom det er ganske stabilt, max Powertarget er da 100% Så blir morro å se hva gutta her som skaffer seg hybrid klarer av hastigheter. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 1. oktober 2016 Del Skrevet 1. oktober 2016 Jeg er virkelig spent på disse hybrid kortene, mitt MSI 1080 gaming Z stopper på 2185mhz på core og 5500 på memory - mulig jeg har hatt litt flaks denne gangen Dette er på luft, men stabilt er det ikke selvom det er ganske stabilt, max Powertarget er da 100% Så blir morro å se hva gutta her som skaffer seg hybrid klarer av hastigheter. Det er sunn å si det, men nesten uansett så får man max 2150-2000mhz selv på kaldtvann. Pascal er nerfa til H#"¤%, og det virker som det nesten er umulig å lage køstom bios til Pascal. nVidia har virkelig gjort det hardt for oss overklokkere. Lenke til kommentar
FranZe Skrevet 1. oktober 2016 Del Skrevet 1. oktober 2016 Når en først er inne på overklokking. Fant ut at det var bortkastet da kortet nesten viser 2000 likevel. Det sier jeg nå, om ikke så lenge sitter jeg her igjen og prøver å tyne så mye som mulig ut av det. Skjønner ikke hva som går av meg? Trenger jo virkelig ikke noe mer enn det jeg har. En får vel se ett høyere tall i en test, men det har jeg egentlig ikke behov for, tror jeg. Det kan jo ikke brukes til noe nyttig, bortsett fra at det kan være svaret på dette . Bare å kjøre ett par runder med firestrike først og løpe som F... til soverommet der fruen ligger å venter Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 1. oktober 2016 Del Skrevet 1. oktober 2016 Hmm så noen synes 3DMark er mer pirrende enn dama si... Sist gang jeg kjørte 3DMark var vel med 2003 versonen 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 1. oktober 2016 Del Skrevet 1. oktober 2016 Hmm så noen synes 3DMark er mer pirrende enn dama si... Sist gang jeg kjørte 3DMark var vel med 2003 versonen Vi benchmarker vel dama/fruen ikkje sant Lenke til kommentar
MOO- Skrevet 2. oktober 2016 Del Skrevet 2. oktober 2016 Hmm så noen synes 3DMark er mer pirrende enn dama si... Sist gang jeg kjørte 3DMark var vel med 2003 versonen Vi benchmarker vel dama/fruen ikkje sant Elementært! Lenke til kommentar
L/\R~ Skrevet 2. oktober 2016 Del Skrevet 2. oktober 2016 Gleder meg til å bli kvitt intel grafikken jeg.. fm dellpc med i3.. ååå jeg vil hiven ut av vindu men er bare halveis i sparinga til selvbygget da Lenke til kommentar
MOO- Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Gleder meg til å bli kvitt intel grafikken jeg.. fm dellpc med i3.. ååå jeg vil hiven ut av vindu men er bare halveis i sparinga til selvbygget da Vinner jeg pcen på komplett skal du få noen deler Lenke til kommentar
Blåbjørn Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 (endret) Bare lurer på hva som er en "bra" overklokk for 1070? Vurderer å bytte Gainward 1070 GLH til en som tar litt mindre plass, men er usikker på om jeg har et "bra" kort eller ikke. Ligger på stabilt(gaming stabilt) 2075mhz core 2214mhz(antar denne skal ganges med 4 så 8856mhz) memory, i GPU Z. Dette er med boost. Har ikke unlocka voltage control. Har sikkert bittelitt mer å gå på. spesielt på memory delen, men opplevde litt ustabilitet på høyere så klokke den litt uten å finetune den opp igjen. Endret 3. oktober 2016 av Blåbjørn Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Bare lurer på hva som er en "bra" overklokk for 1070? Vurderer å bytte Gainward 1070 GLH til en som tar litt mindre plass, men er usikker på om jeg har et "bra" kort eller ikke. Ligger på stabilt(gaming stabilt) 2075mhz core 2214mhz(antar denne skal ganges med 4 så 8856mhz) memory, i GPU Z. Har sikkert bittelitt mer å gå på. spesielt på memory delen, men opplevde litt ustabilitet på høyere så klokke den litt uten å finetune den opp igjen. For å si det sånn, med luftkjøling er alt over 2000 på core en bonus. Lenke til kommentar
Dr.Johnsen Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Prisen bare går en vei https://www.proshop.no/Grafikkort/Palit-GeForce-GTX-1080-JetStream-8GB/2553817?utm_source=tekno&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Prisen bare går en vei https://www.proshop.no/Grafikkort/Palit-GeForce-GTX-1080-JetStream-8GB/2553817?utm_source=tekno&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite Kanskje fordi 1080Ti ikke er langt unna? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Prisen bare går en vei https://www.proshop.no/Grafikkort/Palit-GeForce-GTX-1080-JetStream-8GB/2553817?utm_source=tekno&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite MSRP for GTX 1080 var 599 USD, i norske kroner med moms lagt på er det rett under 6000 kr i dag. At prisen for et GTX 1080 nærmer seg "standard" pris etter 4 måneder tyder bare på at markedet ikke er så prisbevisst som man skulle trodd. 1 Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Prisen synker alltid noen prosent fra release, og med tanke på hvor mye høyere den startet denne gangen så er det ikke enormt mye. Men du kan neppe forvente at det blir særlig billigere basert på historien (ihvertfall ikke før arvtageren). 1080Ti er "langt unna". Folk har pratet som om den kommer "straks" i flere måneder nå, tydeligvis uten at de har noe historisk kontekst. NVidia har hatt i snitt 1 år mellom release av nytt toppkort i årevis. At de bare noen måneder etter 1080 release skulle gi ut 1080Ti (og det uten reell konkurranse også) er meningsløst. (regner ikke med Titan her av åpenbare grunner, det er et helt eget marked). Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Prisen bare går en vei https://www.proshop.no/Grafikkort/Palit-GeForce-GTX-1080-JetStream-8GB/2553817?utm_source=tekno&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite Nice price. Hadde jeg ikke allerede bestilt meg en EVGA Hybrid så hadde jeg slått til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå