Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

bare 1900 poeng mer enn meg, bare :p

 

Veldig bra ytelse på kortet. Har bare spillt BF1 og Deus EX så langt.

post-262395-0-27141900-1473167967_thumb.jpg

Litt kjedelig med en gammel cpu. Har så mye å si på benchmarks. Men bra graphics score. Kjører kortet med +200/+750 i spill. Har ikke testet om +220/+800 er stabilt i spill enda, er stabilt i alle benchmarks så langt.

Lenke til kommentar

Dette blir mest en info om noen skulle oppleve det samme så kanskje jeg kan spare noen for masse feilsøking og irritasjon.

 

Jeg kjøpte et EVGA GTX 1080 FTW for en ukes tid siden. Desverre viser det seg at enkelte av er kortene defekte.

Det som skjer er at skjermen går plutselig sort. og viftene går opp til 100%. Man skulle normalt tro at dette er pga. temperatur men kortet holder stabil tempratur helt til det skjer. EVGA har forsåvidt selv innrømt på sine forum at det er feil på enkelte kort, men de har ikke kjørt noe tilbakekalling eller lignende.

 

Jeg kontaktet Netonnet hvor jeg kjøpte kortet men kundeservice der hadde ikke hørt om feilen og kortet måtte evt sendes inn til sjekk. Ettersom dette skjer temmelig random så ser jeg for meg at det kan bli trøblete å gå denne veien og det er jo ingen garanti for at feilen ikke skjer på et nytt kort om det er fra samme batch.

 

Jeg kontaktet så EVGA direkte på telefon og møtte en veldig hyggelig tysker. Han kjente selvsagt til feilen og beklaget veldig. De hadde en RMA rutine veldig lik den som var på gamle x360 om noen var gjennom RROD way back when.

Man registrer kortet på siden deres og tar kontakt med kundeservice. De reserverer et beløp på bankkontoen og sender nytt kort kostnadsfritt når man mottar det nye kortet sender man det gamle i retur. De sletter det reserverte beløpet når de mottar kortet. Han forsikret meg også om at de sendte helt nye kort hvor feilen var rettet.

 

Er midt i RMA prosessen nå så blir det spennende å se hvor lang tid dette tar og om det går smertefritt :p

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte et EVGA GTX 1080 FTW for en ukes tid siden. Dessverre viser det seg at enkelte av er kortene defekte.

 

Kjøpte du flere? Men det fikser de for deg.

Selv er jeg fornøyd med sc.

 

kjøpte kun et, men relativt mange på EVGA sitt forum og reddit som har samme problem. det er jo sikkert bare noen få i forhold til totalen kort som er laget.

 

Jeg har vært kjempe fornøyd med SC utgaven på 780 som jeg har kjørt i SLI tidligere og har ikke noe problem med EVGA men det kan være greit for folk å vite at det er en sjans for at FTW kortene som fås kjøpt hos netonnet og muligens andre norske nettbutikker kan være defekte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...