gthaman Skrevet 31. juli 2016 Del Skrevet 31. juli 2016 Fungerer fast sync med SLI? Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 31. juli 2016 Del Skrevet 31. juli 2016 Har akkurat byttet til Asus PG278Q selv, og om jeg bruker en ekstra skjerm så klarer jeg ikke å få den til mer enn 60hz (som skjerm nr 2 er på). Dette gikk helt fint med min forrige 144hz skjerm med samme 60hz skjerm som nr 2. Blir kanskje ikke samme problemet, men kom på det nå. Noen som veit hvordan man evt kan fikse det? Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 31. juli 2016 Del Skrevet 31. juli 2016 Fastsync setter man på da. Tar bort tearing og ingen lav latency. Nytt fra i år, men få som har fått det med seg Samme plass som V-sync... Fast sync gir en lavere input lag enn tradisjonell triple buffering, men forsatt høyere enn ingen vsync og mtp glatthet kan det være en ulempe med at fast sync dropper frames og man får en slags judder opplevelse. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 31. juli 2016 Del Skrevet 31. juli 2016 (endret) Trodde du hadde funnet en ny test nå. Er akkurat kommet ny patch og dlc til doom Ah, nei bare stusset når jeg så dette og siden det var denne måneden. Så denne siste patchen fikser opp i ytelsen til Nvidia? RX480 kom fikk jo noen enorme ytelsesøkninger der.Du ikkje bare se på ytelsesøkningen. Amd suger på OpenGL, og fungerer bra på Vukcan. Derfor er forskjellen stor. Virker som nVidia er nær sitt potensial allerede, derfor er det ikkje like stor økning. Det er jo ikkje det at nVidia yter elendig akkurat Mye av ytelseøkninge til AMD kort i Doom med Vulkan kommer fra shader intrinsics functions som Nvidia ikke har en utvidelse for ennå. Endret 1. august 2016 av MistaPi Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Fastsync setter man på da. Tar bort tearing og ingen lav latency. Nytt fra i år, men få som har fått det med seg Samme plass som V-sync... Jeg ser ingen Fastsync i NVCP. Under Monitor Technology har jeg valgene : G-Sync, ULMB og Fixed Refresh. Under Vertical Sync har jeg : Use the 3D..., Off, On, Adaptive og Adaptive half refresh rate. Så er det bare Pascal som støtter Fastsync da eller Nizzen? ja,fast sync kom med pascal gpu'ene og det bare fungerer med de. Bare å force det gjennom nvidia inspector! Funker både på kepler og maxwell Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Fastsync setter man på da. Tar bort tearing og ingen lav latency. Nytt fra i år, men få som har fått det med seg Samme plass som V-sync... Fast sync gir en lavere input lag enn tradisjonell triple buffering, men forsatt høyere enn ingen vsync og mtp glatthet kan det være en ulempe med at fast sync dropper frames og man får en slags judder opplevelse. Så du mener Fastsync skaper mer input lag enn vanlig G-Sync? Av beskrivelsen din så virker det som om Fastsync er lik V-Sync nesten. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 (endret) Hvordan er det med skjermer og Freesync for tiden, noen her som bruker det? (VESA standard Adaptive-Sync, a specific brought from eDP, are now optional features of DisplayPort version 1.2a). Har det begynt å komme skjermer som støtter både g-sync og freesync? Det kan umulig koste så mye ekstra. EDIT Fant de fleste svarene selv. En god artikkel fra april 2016 http://www.gamersnexus.net/guides/2373-op-ed-unproductive-battle-of-freesync-and-gsync Jeg har gjennom tiden sett mange mene "skal du kjøpe en 144Hz g-sync skjerm så må du sørge for at du har maskinvare som klarer å pushe det". I mine øyne blir det helt feil da den adaptive teknologien fungerer i hele spekteret fra 0-144Hz. Ergo har jeg et kort som ikke klarer mer enn 80FPS i en tittel så får jeg likevel en bedre opplevelse enn med en skjerm uten disse teknologiene. Det eneste unntaket kan være en Freesync skjerm hvor skjermprodusenten har valgt å begrense spekteret til eks. 60-144Hz. Endret 1. august 2016 av Theo343 Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Fastsync setter man på da. Tar bort tearing og ingen lav latency. Nytt fra i år, men få som har fått det med seg Samme plass som V-sync... Fast sync gir en lavere input lag enn tradisjonell triple buffering, men forsatt høyere enn ingen vsync og mtp glatthet kan det være en ulempe med at fast sync dropper frames og man får en slags judder opplevelse. Så du mener Fastsync skaper mer input lag enn vanlig G-Sync? Av beskrivelsen din så virker det som om Fastsync er lik V-Sync nesten. G-sync vil nok gi lavere input lag ja. Fast sync er vsync med triple buffering, forskjellen er at fastsync kan enables på driver nivå og på en ny refresh viser den siste ferdig rendret bilde fremfor å vise bildene i rekkefølge. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Apropo v-sync etc. er tearing noe problem så lenge skjermen er rask nok? Eller er det slik at skjermen ikke kan refreshe dynamisk og alltid være i sync? Tearing vil skje så lenge frameraten ikke er synkronisert med skjermen eller omvendt. Gsync og freesync refresher skjermen dynamisk for å være synkronisert med frameraten, ellers spiller det liten rolle om refresh raten til skjermen er høyere enn frameraten. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 (endret) On that note, jeg tror jeg må skaffe meg en g-sync skjerm som kan erstatte min aldrende Dell U2711. Kanskje jeg også skal gå for en slik 21:9 skjerm som flere har kjøpt nå nylig. Klarer disse en god 1:1 med g-sync slik at mitt GTX970 ikke må drive hele skjermen men kan holde seg til eks. vanlig 1440P eller 1080P med sorte rammer på sidene i enkelte titler? Skal jeg ha en Curved UltraWide uten å gå under 1440 som jeg har nå så må jeg helt opp i en 34" 3440x1440 som kan bli litt mye for mitt GTX970 som svetter med 2560x1440. Men er det slik at en Curved UltraWide (desktop) faktisk gir en bedre opplevelse i spill? Jeg leser mange som sier at en standard 27" 16:9 fyller nok av skarpsynfeltet og at mye av "ultrawide" faller utenfor dette. I desktop og film øyemed har det kanskje mye mer for seg? Evt. i titler som racingspill hvor man uansett kun fokuserer midt på skjermen men hvor curved ultrawide kan gi mer innlevelse. Endret 1. august 2016 av Theo343 Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Hm, jeg fikk artifacts og PCen tryna helt (rebootet) da jeg spilte GTA V i går. Noen som har opplevd dette med GTX 1080? Har ingen overklokking på akkurat nå, og temperatur/load lå lavt (55-60C/70-80%) på dem- Kan ha vært et engangstilfelle, vi får se om det skjer igjen. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Fastsync setter man på da. Tar bort tearing og ingen lav latency. Nytt fra i år, men få som har fått det med seg Samme plass som V-sync... Fast sync gir en lavere input lag enn tradisjonell triple buffering, men forsatt høyere enn ingen vsync og mtp glatthet kan det være en ulempe med at fast sync dropper frames og man får en slags judder opplevelse. Så du mener Fastsync skaper mer input lag enn vanlig G-Sync? Av beskrivelsen din så virker det som om Fastsync er lik V-Sync nesten. G-sync vil nok gi lavere input lag ja. Fast sync er vsync med triple buffering, forskjellen er at fastsync kan enables på driver nivå og på en ny refresh viser den siste ferdig rendret bilde fremfor å vise bildene i rekkefølge. Fastsync gir lavere inputlag enn g-sync. Noe av poenget med fastsync Eliminerer også tearing. Funker vel ikkje med sli enda. Perfekt for raske fps spill. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Fastsync fungerer vel for de som har mer fps enn refreshraten til monitoren, noe som er bare å glemme i mitt tilfelle ihvertfall. 144hz Men sikkert knall for CS:GO som ikke krever mye og de med 60hz skjermer. Fastsync setter man på da. Tar bort tearing og ingen lav latency. Nytt fra i år, men få som har fått det med seg Samme plass som V-sync... Jeg ser ingen Fastsync i NVCP. Under Monitor Technology har jeg valgene : G-Sync, ULMB og Fixed Refresh. Under Vertical Sync har jeg : Use the 3D..., Off, On, Adaptive og Adaptive half refresh rate.Så er det bare Pascal som støtter Fastsync da eller Nizzen? ja,fast sync kom med pascal gpu'ene og det bare fungerer med de. Bare å force det gjennom nvidia inspector! Funker både på kepler og maxwell Hvorfor har ikke nVIDIA aktivert det i kontrollpanelet? Rart. Men Fast sync er vel kun i de tilfellene man har høyere fps enn refreshraten til monitoren din, noe som får oss med høy oppløsning og 144hz til å glemme fast sync ihvertfall. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Fastsync fungerer vel for de som har mer fps enn refreshraten til monitoren, noe som er bare å glemme i mitt tilfelle ihvertfall. 144hz Men sikkert knall for CS:GO som ikke krever mye og de med 60hz skjermer. Fast sync fungerer også ellers. Det vil også ha en fordel når frameraten er under refresh raten med at den forsatt har en buffer å rendre til fremfor at frameraten halveres eller verre iforhold til refresh raten til skjermen. Men er frameraten under refresh raten vil jeg ikke tro det har noe fordel over Gsync/freesync og de fleste Gsync skjermer ihvertfall er 120+Hz. 1 Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Finnes det datoer for Pascal sine laptop gpuer? Skal kjøpe ny laptop og sitter på gjerdet og venter. http://videocardz.com/62730/nvidia-mobile-geforce-pascal-series-to-be-announced-at-gamescom Ikke datoer enda, men snart annonsering! Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 On that note, jeg tror jeg må skaffe meg en g-sync skjerm som kan erstatte min aldrende Dell U2711. Kanskje jeg også skal gå for en slik 21:9 skjerm som flere har kjøpt nå nylig. Klarer disse en god 1:1 med g-sync slik at mitt GTX970 ikke må drive hele skjermen men kan holde seg til eks. vanlig 1440P eller 1080P med sorte rammer på sidene i enkelte titler? Skal jeg ha en Curved UltraWide uten å gå under 1440 som jeg har nå så må jeg helt opp i en 34" 3440x1440 som kan bli litt mye for mitt GTX970 som svetter med 2560x1440. Men er det slik at en Curved UltraWide (desktop) faktisk gir en bedre opplevelse i spill? Jeg leser mange som sier at en standard 27" 16:9 fyller nok av skarpsynfeltet og at mye av "ultrawide" faller utenfor dette. I desktop og film øyemed har det kanskje mye mer for seg? Evt. i titler som racingspill hvor man uansett kun fokuserer midt på skjermen men hvor curved ultrawide kan gi mer innlevelse. 970 er et 1080p kort spør du meg... Ville ikke hatt noe mindre enn ett GTX 1080 til å drive en 3440x1440p skjerm. Å kjøpe en slik 21:9 skjerm for å spille med sorte rammer på sidene er jo teit da Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Litt pussig sak her, jeg kan spille ganske intenst i flere timer ved 2150 (har ikke forsøkt høyere) uten artifacts eller problemer, men klarer ikke gjennomføre 3dmark Time Spy med mer enn 2120mhz på mine 1080'er. Temp er max 43c på begge kortene...Er dette normalt/noen som opplever det samme? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 (endret) On that note, jeg tror jeg må skaffe meg en g-sync skjerm som kan erstatte min aldrende Dell U2711. Kanskje jeg også skal gå for en slik 21:9 skjerm som flere har kjøpt nå nylig. Klarer disse en god 1:1 med g-sync slik at mitt GTX970 ikke må drive hele skjermen men kan holde seg til eks. vanlig 1440P eller 1080P med sorte rammer på sidene i enkelte titler? Skal jeg ha en Curved UltraWide uten å gå under 1440 som jeg har nå så må jeg helt opp i en 34" 3440x1440 som kan bli litt mye for mitt GTX970 som svetter med 2560x1440. Men er det slik at en Curved UltraWide (desktop) faktisk gir en bedre opplevelse i spill? Jeg leser mange som sier at en standard 27" 16:9 fyller nok av skarpsynfeltet og at mye av "ultrawide" faller utenfor dette. I desktop og film øyemed har det kanskje mye mer for seg? Evt. i titler som racingspill hvor man uansett kun fokuserer midt på skjermen men hvor curved ultrawide kan gi mer innlevelse. 970 er et 1080p kort spør du meg... Ville ikke hatt noe mindre enn ett GTX 1080 til å drive en 3440x1440p skjerm. Å kjøpe en slik 21:9 skjerm for å spille med sorte rammer på sidene er jo teit da He he forsåvidt sant, men spilling utgjør kanskje 20% av bruken i løpet av et år. 970 har fungert bra nok på min 1440P skjerm nå (kun i noen få tilfeller har jeg kjørt den ned i 1080P men da latt skjermen skalere opp igjen) men skal jeg gå opp i horisontal oppløsning så er det kanskje greit å vente til jeg skal oppgradere 970. Det frister veldig med en 34" Curved UltraWide G-Sync nå men greit å tenke at den pakka bør kjøpes med et kraftigere kort. Forøvrig har det gått 200 timer i Rimworld siste 2-3 ukene, og det er ikke altfor krevende Forza MS6 Apex er heller ikke noe stress (vel hvis man ser bort fra elendig CPU bruk). Endret 1. august 2016 av Theo343 Lenke til kommentar
TDZGamer Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 (endret) Fastsync setter man på da. Tar bort tearing og ingen lav latency. Nytt fra i år, men få som har fått det med seg Samme plass som V-sync... Fast sync gir en lavere input lag enn tradisjonell triple buffering, men forsatt høyere enn ingen vsync og mtp glatthet kan det være en ulempe med at fast sync dropper frames og man får en slags judder opplevelse. Så du mener Fastsync skaper mer input lag enn vanlig G-Sync? Av beskrivelsen din så virker det som om Fastsync er lik V-Sync nesten. G-sync vil nok gi lavere input lag ja. Fast sync er vsync med triple buffering, forskjellen er at fastsync kan enables på driver nivå og på en ny refresh viser den siste ferdig rendret bilde fremfor å vise bildene i rekkefølge. Fastsync gir lavere inputlag enn g-sync. Noe av poenget med fastsync Eliminerer også tearing. Funker vel ikkje med sli enda. Perfekt for raske fps spill. Her er en video fra Nvidia som forklarer det ganske bra. Tar Fastsync vs Vsync først og så kommer det spørsmål fra salen som blant annet fører til at Gsync pluss Fastsync blir forklart. TL;DR: Fastsync fører til at "Last Rendered Frame" alltid blir valgt som neste med null tearing (bittelitte mer input lag i forhold tyil Vsync off). Gsync senker refreshrate på monitor dersom FPS faller under montiorens max refreshrate. De to teknologiene påvirker ikke hverandre. Endret 1. august 2016 av TDZGamer 2 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Litt pussig sak her, jeg kan spille ganske intenst i flere timer ved 2150 (har ikke forsøkt høyere) uten artifacts eller problemer, men klarer ikke gjennomføre 3dmark Time Spy med mer enn 2120mhz på mine 1080'er. Temp er max 43c på begge kortene...Er dette normalt/noen som opplever det samme? Hei! Tinespy er veldig vanskelig å passere. For å forsikre full stabilitet så kjør det i loop. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå