Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden

Anbefalte innlegg

Med mindre man er hardcore fps-spiller så er 100 Hz med gsync mer enn godt nok for de fleste :) og om man er hc fps spiller er kanskje ikke widescreen noe man bruker uansett.

Enig her, PG348Q blir rett og slett for stort for fps spillere. Skarpsynet ditt må dekke større område. 27" er i grenseland for hva som er komfortabelt i fps spill. Sitter selv med 27" Rog Swift, kan aldri tenke meg å gå større enn dette. 

PG348Q og x34 er like høye som 27" swift og predator skjermene, bare bredere. Altså helt konge til fps :) Jeg spiller 95% fps spill :p

For meg er 27" perfekt, 34" ultra wide er enda mere perfekt :D

Endret av Nizzen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er noe jeg lurer på mtp. gpu core clock.

jeg har nå 980ti hybrid og i gpu-z og precision X og der står det 135mhz. Dette er i idle i windows når ikke noen filmer kjøres eller spill er minimert.

Det er noen små ting som gjør at jeg ikke er helt fornøyd med 980ti hybrid som dette for eks.

hvordan er det i 1080 modeller?

vil det også være 135mhz idle hele tiden?

Eller hva må gjøres eventuelt for dette med pascal gpu'er.

Lenke til kommentar

jeg har nå 980ti hybrid og i gpu-z og precision X og der står det 135mhz. Dette er i idle i windows når ikke noen filmer kjøres eller spill er minimert.

Det er noen små ting som gjør at jeg ikke er helt fornøyd med 980ti hybrid som dette for eks.

Gjør det noe at det idler på 135 mhz? Hva er galt, det Idler... load så er frekvense n boost... Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Gjør det noe at det idler på 135 mhz? Hva er galt, det Idler... load så er frekvense n boost...

Mulig det ikke er noe galt, men tenkte kanskje hvis core clocken er høyere at det vil bli noen fordeler ut av det.

Jeg hadde FuryX en stund og der lå den alltid på 1050mhz.

Så hvorfor er det slik på 980ti?

og er det slik på pascal gpu'ene.

Lenke til kommentar

Mitt 970 ligger også på rundt 135Mhz når jeg ikke spiller. Selvom jeg har på maskinvare akselerasjon i Chrome, og GPU blir brukt ca 5% hvis jeg ser på en YouTube video eller noe. Mens CPU bruk av Chrome ligger på 1-2%.

Endret av Gnålern
Lenke til kommentar

Med mindre man er hardcore fps-spiller så er 100 Hz med gsync mer enn godt nok for de fleste :) og om man er hc fps spiller er kanskje ikke widescreen noe man bruker uansett.

Enig her, PG348Q blir rett og slett for stort for fps spillere. Skarpsynet ditt må dekke større område. 27" er i grenseland for hva som er komfortabelt i fps spill. Sitter selv med 27" Rog Swift, kan aldri tenke meg å gå større enn dette. 

PG348Q og x34 er like høye som 27" swift og predator skjermene, bare bredere. Altså helt konge til fps :) Jeg spiller 95% fps spill :p

For meg er 27" perfekt, 34" ultra wide er enda mere perfekt :D

Ja med mindre man skal spille competetivt vil nok ultra wide med 100 hz være perfekt. Skulle ønske jeg hadde det selv, men får bare slite meg videre med en puslete 27" rog swift.. :(

Lenke til kommentar

Mitt 970 ligger også på rundt 135Mhz når jeg ikke spiller. Selvom jeg har på maskinvare akselerasjon i Chrome, og GPU blir brukt ca 5% hvis jeg ser på en YouTube video eller noe. Mens CPU bruk av Chrome ligger på 1-2%.

Er heeelt nornalt.

Bra at det ikke er noe feil, bare syns gpu'n kjører veldig lavt clock i idle mode.

Men fint å vite det er normalt hvertfall.

Lenke til kommentar

Vet ikke hvor mange som følger med på evga forum over 1080 hybrid.

Jeg fant ut for 30min siden at 1080 hybrid ftw har en lengre PCB enn 980ti hybrid. Den vil også ha den power connector bak kortet hvis jeg forsto riktig. Noe som vil blokkere 4 sata porter på mitt hk siden ftw pcb er lengre enn FE PCB'n. Alt dette i et XL R2 kabinett som muligens blir veldig trangt.

Noen som her som har evga 1080 FE+ hybrid kit?

Syns jeg leste at 1080 fe pcb er 4.5cm mindre enn ftw pcb'n noe som muligens gjør at den ikke dekker sata portene eller muligens stanger i hdd caget på mitt xl r2.

Så til neste problem,det hybrid kittet koster jo enormt, med frakt og tolling koster det 350 dollar som er nesten 3000nok, tillegg til 7500nok for fe. Det blir altfor mye penger. Trur jeg rett og slett hopper over dette alternativet

Er det noen som  fe 1080 evga + hybrid kit som kan ta bilde av det i caset sitt? Og eventuelt i xl r2 kabinett.

Mulig jeg rett og slett går for seahawk x 1080 istedet,ble veldig skuffa når jeg oppdaga dette at jeg ikke kan kjøpe kortet jeg har venta på så lenge.

Lenke til kommentar

...

Bra at det ikke er noe feil, bare syns gpu'n kjører veldig lavt clock i idle mode.

Det er helt normalt ja. Om du virkelig vil, så kan du laste ned en gammel driver og sette skjermen til 144hz (om du har dette). Da holdt mhz seg noe høyere og bittelitt varmere / høyere strømforbruk.

Dette er heldigvis ordnet opp i nå :)

Alt er som det skal være ja :)

Lenke til kommentar

...

Det er helt normalt ja. Om du virkelig vil, så kan du laste ned en gammel driver og sette skjermen til 144hz (om du har dette). Da holdt mhz seg noe høyere og bittelitt varmere / høyere strømforbruk.

har dessverre ikke 144hz enda:(

Men har planer om å kjøpe meg 278q eller 279q en eller annen gang seinere, hvis det ikke blir lansert noen bedre 1440p skjermer da.

Lenke til kommentar

...

Men har planer om å kjøpe meg 278q eller 279q en eller annen gang seinere, hvis det ikke blir lansert noen bedre 1440p skjermer da.

Det var en spøk fra Knutgrus sin side. Det var en bug i driverne til Nvidia som gjorde at skjermkortene ikke gikk ordentlig i strømspare modus med (G-Sync?) skjermer som var satt til 144Hz. Bug'en er fikset nå, så om du vil ha den tilbake må du bruke en gammel driver. Men som sagt, så oppfører skjermkortet ditt seg akkurat som det skal. Det er ingen vits for det å trekke 250W når du leser VG.no vel? :)

Endret av Gabri3L
  • Liker 1
Lenke til kommentar

...

Det var en spøk fra Knutgrus sin side. Det var en bug i driverne til Nvidia som gjorde at skjermkortene ikke gikk ordentlig i strømspare modus med (G-Sync?) skjermer som var satt til 144Hz. Bug'en er fikset nå, så om du vil ha den tilbake må du bruke en gammel driver. Men som sagt, så oppfører skjermkortet ditt seg akkurat som det skal. Det er ingen vits for det å trekke 180W når du leser VG.no vel? :)

heh,det var vel det:p. neida,er ikke no vits at det trekker 180w nei,det holder jo kort lavere idle temp så:)

gjelder det slik på all nvidia kort eller? 1080 også?

Lenke til kommentar

Jeg blandet litt, og trodde du hadde GTX1080 nå, derfor jeg skrev 180W, men rettet det til 250W som er TDP for 980Ti. Som sagt var det en bug i driveren som er rettet. Jeg tror den ble rettet før GTX1080 kom på markedet. Så den skal være upåvirket av den bug'en i det minste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...