Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som er klare for nye GeForce Titan X da?

http://www.anandtech.com/show/10510/nvidia-announces-nvidia-titan-x-video-card-1200-available-august-2nd

GP102... Lanseres 2. august

Overrasket over at den kommer så fort. Ikke overrasket over prisen. Det som overrasket meg mer var at dette egentlig ikke er Big Pascal med 3840 cuda cores og HBM2 minne på 16GB. Det og at man må bestille kortet fra nVidia selv. Også bare med FE kjøleren da, noe som er litt synd siden vi snakker om en 250W GPU her, og kjøleren fra f.eks MSI Gaming X hadde kommet til nytte her.

Så...da ser vi nok enda et toppkort eller to fra nVidia neste år da? Kanskje kommer 1080Ti med 3840 cuda cores og 16GB HMB2? Må innrømme at jeg blir i tvil nå om jeg skal kjøpe nye Titan X eller vente på 1080Ti. 50-60% bedre ytelse er grunn nok for meg å kjøpe....hmmmm   :hmm:

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Det er jo å innrømme nederlag.

Skadde 1080 som er dytta ut i søppelbøtta og rebranda 1070 , dette er salgsmålet = må ha skjedd mye feil i produksjonen.

Ganske enig med de klarsynte over her, her trekkes linja fra da 4k over 60fps / begynner å bli brukbar opplevelse og mulig å få til enkelt.

Lenke til kommentar

Skall de göra 1080Ti bättre än nya Titan X i så fall? Läser man specs finns det inte plats mellan 1080 och Titan X till ett 1080Ti.

Titan Xti (börjar låta som en golf på åttitalet nu) låter mer riktigt. 

Det virker ulogisk at nVidia kommer med et 1080Ti kort som legger seg i mellom 1080 og nye Titan X. Forskjellen i ytelse mellom 1080 og 1080Ti blir da veldig liten. (pga specs på nye Titan X)

Det kan hende at nVidia kommer med Pascal refresh 1 år fra nå, og da lanserer GTX 1180 med fler. Da har dem også muligheten for å komme med enda et nytt Titan, men denne gang da med 16GB HBM2 minne. nVidia må jo ha nye kort å selge i 2017 også, så dette her virker logisk.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

syns det er veldig snodig at nvidia velger å lansere titan x så fort selv, og hvor er 1080ti for eks?

Har de planer om å skippe Ti versjonen?

Tok laaaang tid sist (Maxwell) før de kom ut med 980Ti

Ja,det er jeg klar over sjøl.

jeg har følgt veldig lite med Maxwell gpu 900 serien,men ville tru at den neste gpu'n etter 1080 ville være 1080ti og ikke titan x som ellers er den siste gpu modellen i serien.

Syns det er helt elendig hvis nvidia slipper en "dårlig versjon av Titan X" så kjapt etter 1080. Ikke nok med men såkommer 1080ti som kanskje er raskere enn denne titan X versjonen da?

Og så vil den råeste titan x komme engang sent neste år da?

Lenke til kommentar

780Ti/980Ti har da heller aldri vært plassert MELLOM 780/980 og Titan/Titan X. De er plassert tett opptil. Med mindre dette nye TX-kortet klokker til 2.1Ghz som 1080 gjør står jeg over...

Ytelsesmessig var det jeg mente da. 2.1 Ghz på nye Titan X krever iallefall vannkjøling. Jeg tipper FE kjøleren må opp i rpm for å kunne kjøle dette nye beistet. Støymessig blir det vel da som forrige Titan X.

Lenke til kommentar

780Ti/980Ti har da heller aldri vært plassert MELLOM 780/980 og Titan/Titan X. De er plassert tett opptil. Med mindre dette nye TX-kortet klokker til 2.1Ghz som 1080 gjør står jeg over...

Ytelsesmessig var det jeg mente da. 2.1 Ghz på nye Titan X krever iallefall vannkjøling. Jeg tipper FE kjøleren må opp i rpm for å kunne kjøle dette nye beistet. Støymessig blir det vel da som forrige Titan X.

Vannkjøler alltid uansett så hva det klarer med FE-kjøleren bryr meg lite ;)

Lenke til kommentar

7

Vannkjøler bryr meg lite ;)

Ehm nei.. forrige titan hadde ikke FE-kjøler. 

Denne kjøleren på 100% støyer mindre de forrige stock-kjølere, mindre en 2 og 3-viftekjølere på 9-serien og mindre en de 2-vifte-kjølere jeg har prøvd på 10-serien, for eks evga sc 

Lenke til kommentar

Hvis man klokker den, noe man skal, da tipper jeg man må ha fan på 100% for å holde under 80.

Kanskje vi blir stuck med viftestøy ut livet, lavere nm, men mer kraft hele tiden og like varmt. 

I 2093 sitter vi med 0.001nm , men 9 trilliarder peta i kraft og 250w med viftestøy, satt nesten ut på spissen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...