Kyrre S. Skrevet 19. juli 2016 Del Skrevet 19. juli 2016 Har allerede 4 av dem Aldri vært brukt... Hvilken psu har ikke full 8p i dag liksom. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 19. juli 2016 Del Skrevet 19. juli 2016 Hvilket 1080 liker dere best? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 19. juli 2016 Del Skrevet 19. juli 2016 Fack it. ASUS 1080 Strix bestilt til 7699,- hos komplett. Iflg Guru3D så er dette 1DB lavere og 3"C kaldere enn MSI 1080. Så vinn-vinn. 1 Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 19. juli 2016 Del Skrevet 19. juli 2016 Blir ikke klok på norske priser. Ser ut som 1060 koster det samme som rx480. Da også med 3part kjøler. Betyr vel at rx480 kan bli dyrere enn gtx 1060 med 3part kjøler her i Norge. Jaja. Sikkert blitt diskutert før men virker som et ok kort. 980 ytelse ish. Til prisen av et gtx 970. Er bedre i statene. Vi har blitt litt rævkjørt av svak krone. 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 19. juli 2016 Del Skrevet 19. juli 2016 Kansellerte og bestiller hos DI istedenfor. Greiere folk å gjøre med. Snakker med de samme personene gang på gang, istedenfor en ny person hver gang jeg har noe å si hos komplett. Samt de lar meg fjerne kjøler uansett merke. :-D Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 19. juli 2016 Del Skrevet 19. juli 2016 Asus Strix 1080 blir jo bare pushet meir og meir tilbake på komplett, håper eg har det til Jul Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 Asus Strix 1080 blir jo bare pushet meir og meir tilbake på komplett, håper eg har det til Jul Da har du bestillt det veldig sent... ikkje lenge siden det var Mange synlig på lager... Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 (endret) Asus Strix 1080 blir jo bare pushet meir og meir tilbake på komplett, håper eg har det til Jul Da har du bestillt det veldig sent... ikkje lenge siden det var Mange synlig på lager... Ja bestilte ikkje før 26 Juni, men er bare irriterende, når det var først 6 Juli, også 23, også tilbake på 9 Juli, også 27 og no 11 August Har alltid vert ubekreftet da, men fortsatt litt irriterende. Endret 20. juli 2016 av Noiz Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jQUdcq Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 (endret) Eh, har du sovet i timen? Time Spy er absolutt ikke nøytral: http://www.overclock.net/t/1606224/various-futuremarks-time-spy-directx-12-benchmark-compromised-less-compute-parallelism-than-doom-aots-also#post_25358335 Jeg har ikke sovet i timen.Det som er skrevet der tull fra ende til annen. Pascal har full støtte for asynchronous compute. Nå må du roe deg ned her litt. Jeg poengterte bare en liten ting, og du behøver ikke å gå på krigsstien på grunn av det. Om du mener jeg tar feil, så si det på en høflig og avslappet måte. Du påstår at det er tull fra ende til annen, men Futuremark selv kom med en uttalelse om saken der de selv konfirmerer en del av de påstander som ble nevnt: http://www.futuremark.com/pressreleases/a-closer-look-at-asynchronous-compute-in-3dmark-time-spy Endret 20. juli 2016 av Slettet-jQUdcq Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 Asus Strix 1080 blir jo bare pushet meir og meir tilbake på komplett, håper eg har det til Jul Da har du bestillt det veldig sent... ikkje lenge siden det var Mange synlig på lager... Ja bestilte ikkje før 26 Juni, men er bare irriterende, når det var først 6 Juli, også 23, også tilbake på 9 Juli, også 27 og no 11 August Har alltid vert ubekreftet da, men fortsatt litt irriterende. Ubekreftet er vel bare et annet ord for "Vi har ikke peiling på når det kommer". De setter en ca dato og pusher det frem når det nærmer seg. De kunne egentlig bare satt "Bestilt" og heller satt dato når det var blitt bekreftet. Lenke til kommentar
TDZGamer Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 Plukket opp et 1080 Seahawk EK på Digital Impuls før helgen - sorry var siste de hadde på lagher Ferdig installert nå ... klokket det rett til 2100MHz (minne på 5400Mhz). 7239 på Time Spy Fikk noen artifacts i et par spill så nå cruiser kortet på 2050Mhz og en behagelig temperatur på ca. 45 grader ved maks belastning. Litt av en oppgradering fra GTX780! 1 Lenke til kommentar
TDZGamer Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 Er det virkelig nødvendig med vannblokk på ref. 1080 for å kunne klokker litt (Ser på eVGA kortet pga grei pris) som det er på 980Ti? Det har med støynivå å gjøre. Dessuten vil allitd vannkjæling være et gode siden det flytter varmen ut av kabinettet mye mer effektivt enn luftkjøling. En AIO vil antagelighvis være mer enn god nok for dette kortet. Mitt vannkjølte 1080 blir ustabilt av helt andre årsaker enn temperatur. Høyeste målte temp til nå er 50 grader på 2133MHz med en god porsjon ekstra spenning og da kræsjer kortet av og til. Kan hende at lavere spenning gir bedre stabilitet. Det nye overklokkingssystemet krever litt utforskning. Kan anbefale MSI Seahawk EK X. Da får du EK fullcover vannblok ferdig montert. Modellen kommer i både 1080 og 1070, sistnevnte var på lager i Oslo hos Digital Impuls da jeg sjekket for litt siden (1 stk). Herlig å slippe å montere vannblokken selv Lenke til kommentar
Avean Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 Holdt på å falle av lasset igår å bestille founders edition men nå har jeg ventet så lenge på Seahawken at jeg venter til 2018 om jeg må. (X versjonen, ikke ek-x. Har bare lukka vannkjøling i kassen nå) Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 -snip- -snip- Nå har jeg hatt mitt 980Ti og mine 980 kort under vann. 980 kunne likegodt vært på luft, fikk ikke høyere klokk av å ha det på vann. Fordelen med å ha det på luft er at nå vil jeg har 1x XTX360 + 1x XT240 kun til CPU. Burde vært kald og god nå. ^^ Lenke til kommentar
Populært innlegg HKS Skrevet 20. juli 2016 Populært innlegg Del Skrevet 20. juli 2016 Nå må du roe deg ned her litt. Jeg poengterte bare en liten ting, og du behøver ikke å gå på krigsstien på grunn av det. Om du mener jeg tar feil, så si det på en høflig og avslappet måte.Hvis du synes "Jeg har ikke sovet i timen. Det som er skrevet der tull fra ende til annen." er å gå på krigsstien så synes jeg du kanskje er litt overfølsom. Du påstår at det er tull fra ende til annen, men Futuremark selv kom med en uttalelse om saken der de selv konfirmerer en del av de påstander som ble nevnt: http://www.futuremark.com/pressreleases/a-closer-look-at-asynchronous-compute-in-3dmark-time-spyJa, Futuremark har kommet med en uttalelse som beskriver hvordan asynkron eksekvering av uavhengige køer fungerer. Gjør også et forsøk på å lære opp intetanende brukere om hvordan verktøyet GPUView fungerer. Det er i bunn og grunn en kategorisk tilbakevisning av påstandene som har blitt fremstilt i tråden du linker til. Så jeg får gå tilbake på "krigsstien ": Time Spy er absolutt ikke nøytralDin opprinnelige påstand har nå blitt grundig tilbakevist. 11 Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 Kunne egentligt bestilt et Zoatc istede for Strix, men har ein Rog Swift PG279Q som står påsio et kabinett med vindu så da vil eg ha Rog logoen på sjermkortet og, må matche det man kan Lenke til kommentar
Stigus Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 Asus Strix 1080 blir jo bare pushet meir og meir tilbake på komplett, håper eg har det til Jul Da har du bestillt det veldig sent... ikkje lenge siden det var Mange synlig på lager... Ja bestilte ikkje før 26 Juni, men er bare irriterende, når det var først 6 Juli, også 23, også tilbake på 9 Juli, også 27 og no 11 August Har alltid vert ubekreftet da, men fortsatt litt irriterende. Er det strix OC du har bestilt? Hvis du mener vanlige asus strix 1080 så bestilte jeg den 13. Juli da det kom inn en haug på lager og kunne hente kortet fra posten den 15. Juli. Kanskje sende inn en epost hvis det er dette kortet det er snakk om, for da har de nesten garantert ikke helt fått med seg at du er på en venteliste et sted. Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 (endret) Er OC, og eg har snakket med Support, får bare vente. Har også bestilt på Dustin, dei hadde levering 4 Juli, men den og blei skubbet fram 1 måne, der er det forventet levering 3 August no. Så får se kim som leverer først så avbestiller eg det andre, eller kanskje eg glemmer å avbestille Blir nok avbestilling, er ikkje så mange nye spill som scaler bra med SLI, men har jo Battlefield 1 da som garantert kommer til å scale bra med SLI. Endret 20. juli 2016 av Noiz Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 Er OC, og eg har snakket med Support, får bare vente. Har også bestilt på Dustin, dei hadde levering 4 Juli, men den og blei skubbet fram 1 måne, der er det forventet levering 3 August no. Så får se kim som leverer først så avbestiller eg det andre, eller kanskje eg glemmer å avbestille Blir nok avbestilling, er ikkje så mange nye spill som scaler bra med SLI, men har jo Battlefield 1 da som garantert kommer til å scale bra med SLI. Hvilke nye spill er det du liker å spille som ikkje skalerer bra med sli? Jeg kan godt teste for deg med 2x 1080 gaming x med HB bridge. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 20. juli 2016 Del Skrevet 20. juli 2016 1080 skalerer vel bedre enn noen andre skjermkort når det gjelder sli/crossfire? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå