Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er alltid så mye pes å bytte HW i kabinett, derfor man har det på bordet eller i benche-kabinett som deg Asle :)

og SELVFØLGELIG hurtigkoplinger! Kanskje det viktigste sammen med lange tubes med vann i :D Tømme en loop er "soooo last decade" :p

Neh, viktigste er å huske å koble til hurtigkoblingene slik at man får en full loop når man skal benche med flere kort på vann...

Spør Morten, ble noe varmt i en liten loop når 3 kort som trekker tett mot 1000w når de ikke er kobla til chillern...

291g4qp.jpg

Lenke til kommentar

Er alltid så mye pes å bytte HW i kabinett, derfor man har det på bordet eller i benche-kabinett som deg Asle :)

og SELVFØLGELIG hurtigkoplinger! Kanskje det viktigste sammen med lange tubes med vann i :D Tømme en loop er "soooo last decade" :p

Neh, viktigste er å huske å koble til hurtigkoblingene slik at man får en full loop når man skal benche med flere kort på vann...

Spør Morten, ble noe varmt i en liten loop når 3 kort som trekker tett mot 1000w når de ikke er kobla til chillern...

291g4qp.jpg

Ha ha, husker den der ja :p

Vannet ble lettere varmt etter noen få sekunder

Lenke til kommentar

Koblet du fase til kort? Srry er litt noob, men vil gjerne lære :p

Nei det bildet er gammelt, EggMan88 og jeg skulle teste quadfire med 4 stk 6970 sammen med min 3960X på LN2.

Han hadde 3 stk 6970 med vannblokk som jeg laget en liten loop til uten radiator for å fylle den opp før jeg koblet de til 3x 360 + chiller som stod klare. Hurtigkoblinger er kjet men man må bare huske å koble alt til.

Det som skjedde var at vi startet opp med mini-loopen kun bestående av pumpe og kortene og da ble det fort varmt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Aha :p

Men hva gjør chiller istedet for rad?

Jeg kaller det chiller men det er egentlig en vannkjøler beregnet for akvarium men som fungerer veldig fint til vannkjøling.

Jeg bruker den til 2 ting, å holde vanntemp stabil sammen med radiator til 24/7 bruk (da slår den kun inn med jevne mellomrom) eller å kjøle vannet ned så langt den orker (4 C er det laveste) under benching.

Slik ser den ut http://www.aquatuning.no/vannkjling/radiatorer/chiller/2692/waterchiller-hailea-ultra-titan-500-hc300395watt-cooling-capacity?c=7764

Endret av Minhund
Lenke til kommentar

^^

Ok takker :) er det noe som hjelper veldig ved clocking?

Vanntemp ned til 4 C hjelper jo endel, kjøre kun med radiator i vinduskarmen i går og hadde idle temp på TitanX'en på 8C :)

Smådumt spørsmål men; dersom du har f.eks. 18 C lufttemp i rommet, og kjører vannet gjennom chilleren så det holder 8 C. Vil ikke radiatoren i rommet egentlig motarbeide chilleren og varme vannet?

Lenke til kommentar

^^

Ok takker :) er det noe som hjelper veldig ved clocking?

Vanntemp ned til 4 C hjelper jo endel, kjøre kun med radiator i vinduskarmen i går og hadde idle temp på TitanX'en på 8C :)

Smådumt spørsmål men; dersom du har f.eks. 18 C lufttemp i rommet, og kjører vannet gjennom chilleren så det holder 8 C. Vil ikke radiatoren i rommet egentlig motarbeide chilleren og varme vannet?

Den vil motarbeide chilleren, dvs. varme opp vannet ja. Dog, så er det en fin motstand, da den gir en jevn last hele veien, og kan justeres med vifter hvor mye last du vil ha, samt kan fungere som en buffer. Eventuelt om man måtte ønske å skru av chilleren, så kan du det uten at det blir FOR varmt.

Ikke om radiatorennne ligger forran chilleren i loopen skulle en tro, da kjøler de jo ned vannet før det når chilleren.

Det spiller minimalt om den er forran eller bak, og vil nesten uansett scenario varme opp vannet til romtemp. Med mindre man har en elendig loop, med en ekstremt treg pumpe da, slik at det siste skjermkortet er svært varmt, mens det første/CPUen er svært kaldt. I et slikt scenario så kan du kanskje hjelpe chilleren, selv om det også medfører mange andre problemer med seg, som gjør det meningsløst.

Ps: Hadde en tett loop som forårsaket at inn og ut av loopen var over 20 grader forskjellig. Ekstremt lav flow altså. Her kunne jeg kanskje tatt av en grad med en ekstra radiator. Dog var maskinen ubrukelig pga. at CPUen knapt fikk vann, og det nederste skjermkortet ville bare throttle på 96 grader. XD

normalt sett er det 2-3 grader forskjell på inn og ut.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...