Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden

Anbefalte innlegg

Er et kjent problem og de jobber med å fikse det. Er en tråd om det her  https://forums.geforce.com/default/topic/941579/geforce-1000-series/gtx-1080-high-dpc-latency-and-stuttering/

Kan teste med denne http://www.resplendence.com/latencymon

Tror ikke det er det samme, jeg har null problem i spill, kun med Netflix i fullscreen.

Fant en diskusjon om det på Reddit: https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/4stpdj/driver_36881_faqdiscussion_thread/d5cboqh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke headset koster tilsvarende mye som 1080-oppgradering fra 970?

Sennheiser HD800 koster 12 000 kr...så en god del dyrere :p

Sykt... Slike greier er for skikkelige audiofile.

Et HD-800 er en meget bra investering, mange ganger bedre enn et skjermkort som er ubrukelig om 5 år :p

Anbefales :D

Du glemte DAC til 10-15k i tillegg da :p

Selv har jeg HD700 og Audioquest Nighthawk til samme pris som HD 800 tilsammen. Funker for min del :)

Lenke til kommentar
Version: 367.35
Release Date: 2016.7.15
Operating System: Linux 32-bit

uk.download.nvidia.com/XFree86/Linux-x86...Linux-x86-367.35.run

Operating System: Linux 64-bit

uk.download.nvidia.com/XFree86/Linux-x86...ux-x86_64-367.35.run

Fixed a regression that could cause console corruption when resuming from suspend.
Improved buffer write performance of the nvidia-drm DRM KMS driver by using write-combined DRM Dumb Buffers where available.
Fixed a bug that caused X to crash when applying changes to the RandR CscMatrix property while VT-switched away from X.
Fixed a bug that caused a crash when exiting nvidia-settings on displays with 8 or 15 bit color depths.
Added support for VDPAU Feature Set H to the NVIDIA VDPAU driver. GPUs with VDPAU Feature Set H are capable of hardware-accelerated decoding of 8192x8192 (8k) H.265/HEVC video streams.
Fixed a bug that caused the X server to sometimes skip displaying Vulkan frames when the Composite extension is enabled.
Added support for querying clock values on Pascal GPUs.
Removed the Base Mosaic configuration option from nvidia-settings on systems where the feature is not actually supported.
Fixed a bug that caused nvidia-smi to report an inaccurate version number.
Fixed a bug that could lead to a system crash if there was a peer-to-peer mapping still active during CUDA context teardown.
Fixed a bug that prevented nvidia-bug-report.sh from finding relevant messages in kernel log files.

More info:
www.nvidia.co.uk/download/driverResults.aspx/105373/en-uk
Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et HD-800 er en meget bra investering, mange ganger bedre enn et skjermkort som er ubrukelig om 5 år :p

Enig, men HD650 og en dac til lavere pris er en enda bedre investering. Overkill diskant i HD800. Ellers er 1080 et bra skjermkort..(back to thread) :whistle:

Lenke til kommentar

Ok, har enablet disse også. Får fremdeles 100-150fps... Dette er en digg følelse... kan ikke huske å ha hatt så OP ytelse med nytt kort siden Radeon 9700... :D

Er jo sånn ytelse man bør ha i et raskt fps spill som Doom også da. I spill som Rise of the Tomb Raider så holder det bare man har over 60 fps.

Lenke til kommentar

Enig, men HD650 og en dac til lavere pris er en enda bedre investering. Overkill diskant i HD800. Ellers er 1080 et bra skjermkort..(back to thread) :whistle:

Ditto. Har HD650 selv. Mange investerer tusenvis av kroner i hardware til pcen men sitter med gamer headsets, dem aner ikke hva dem går glipp av. Sry offtopic men veldig viktig! Invester i headset folkens!

Lenke til kommentar

Leker litt med Afterburner nå. Ved stock settings ser jeg ut til å gå til ca 1975, som er høyere enn spesifikasjonen til kortet tilsier. Det er jo litt merkelig.

Klarer å sette +80 på core clock uten at Unigine Heaven tryner, men kortet ser ut til å være voltage locked, så det er mulig at reisen ender her (har ikke gjort noe med minnehastigheten). Peaker altså på ca 2076, ifølge Afterburner. Disse tallene ser ikke ut til å stemme, men er usikker på hva som eventuelt er galt. 

Tips? Hva burde man forøvrig bruke av settings på Heaven? 

Lenke til kommentar

Leker litt med Afterburner nå. Ved stock settings ser jeg ut til å gå til ca 1975, som er høyere enn spesifikasjonen til kortet tilsier. Det er jo litt merkelig.

På grunn av silikon lotteriet og GPU Boost 3.0, så er det der helt normalt. Specs som står på esken til kortet er bare minimum av det kortet skal klare av boost.

Lenke til kommentar

Ah, var ikke klar over at kortet faktisk kunne gå høyere enn maksen på spec (her er speccen forøvrig: http://www.gainward.com/main/vgapro.php?id=981&lang=en)

Såvidt jeg har forstått det er det 2100MHz som er det store å få, så jeg er jo ikke så langt unna. Problemet er vel at enn så lenge kortet er voltage locked (får ikke endret voltage, selv etter å ha låst opp innstillingen i Afterburner) så har jeg ikke sjans til å komme høyere. 

Har enda til gode å kjøre en lengre test da.

Endret av Heilage
Lenke til kommentar

Ah, var ikke klar over at kortet faktisk kunne gå høyere enn maksen på spec (her er speccen forøvrig: http://www.gainward.com/main/vgapro.php?id=981&lang=en). 

Såvidt jeg har forstått det er det 2100MHz som er det store å få, så jeg er jo ikke så langt unna. Problemet er vel at enn så lenge kortet er voltage locked (får ikke endret voltage, selv etter å ha låst opp innstillingen i Afterburner) så har jeg ikke sjans til å komme høyere. 

Har enda til gode å kjøre en lengre test da. 

Jeg har ett bra 1080 og ett litt mindre bra. Det ene stopper på 2113?mhz og det andre er oppe i 2160 et eller anna. Begge er Msi gaming X. Ser også at det beste kortet har lavere standard spenning på idle. 0,843v VS 0,850v

Vil man ha stabil høy overklokk så MÅ man ha skjermkortet under 70 grader til enhver tid. Helst under 60 grader :)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Hittil ser ikke kortet ut til å nå over 63C under benching, så er ikke veldig bekymret for temperaturer riktig enda. :)

Stabilitet er en annen ting da. Kræsjet under Unigine Heaven nå (ca midt i) på +80, så må vel skru ned litt til...

Lenke til kommentar

Hittil ser ikke kortet ut til å nå over 63C under benching, så er ikke veldig bekymret for temperaturer riktig enda. :)

Stabilitet er en annen ting da. Kræsjet under Unigine Heaven nå (ca midt i) på +80, så må vel skru ned litt til...

Sjekk hva slags frekvens det blir i gpu-z under "sensors".

Har du satt spenning til max og powerlimit til max?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...