Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg har et dilemma.

Skal eg oppgradere til 1080 fra 970, eller kjøpte nye hodetelefoner og vente på 1080ti?

Må uansett vente 2 måneder for å spare opp nok penger.

Hvis du føler for å bruke rundt 9000 kr på 1080Ti tidlig neste år, så er det sikkert lurt å kjøpe hodetelefoner først hvis du klarer deg med 970 så lenge.

Lenke til kommentar

Da har Futuremark kommet med Time Spy som så vidt jeg vet blir den første dedikerte og rimelig nøytrale DirectX 12 benchmarken:

http://www.anandtech.com/show/10486/futuremark-releases-3dmark-time-spy-directx12-benchmark

Heh, vet ikke om jeg skal kalle Futuremark eller andre "syntetiske" tester for helt nøytrale, eller burde vel heller si at de ikke alltid er så veldig representativt for hva vi kan forvente oss i spillene.

Personlig mener jeg en god kombinasjon av spill og syntetiske tester vil gi oss en bedre indikasjon på om det skjermkortet vi vurderer å kjøpe er en god investering per dags dato. Og det er vel det som teller med mindre du er en spesielt interessert og kan ta deg tid på å vente på en eventuell patch som fikser "verdensproblemene + litt til" ...

Har du forresten noen formeninger om den siste testen er en god test i forhold til hva 10xx serien har å by på eller kommer den til litt for kort?

Lenke til kommentar

Siste Nvidia driveren ser ikke ut til å like Netflix (bruker et 1070). Når jeg går inn i fullscreen i Netflix appen på Win10, så er det bare stutter. Funker fint uten fullscreen og på web-versjonen. Noen som kan teste og bekrefte/avkrefte?

Noen videoer (som ikke støtter FullHD) ser ut til å gå bra, men ikke House of Cards f.eks.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har du forresten noen formeninger om den siste testen er en god test i forhold til hva 10xx serien har å by på eller kommer den til litt for kort?

Har ikke satt meg inn i hvordan de tester og hva de tester.

De har i alle fall skrevet hele benchmarken fra scratch kun for DirectX 12. Det er en stor fordel at de ikke må designe også for DirectX 11 som er bygd opp på en helt annen måte.

Det virker også som at de har gjort det selv, og ikke en "DX12 port i nært samarbeid med Nvidia eller AMD".

• Liker 2
Lenke til kommentar

Siste Nvidia driveren ser ikke ut til å like Netflix (bruker et 1070). Når jeg går inn i fullscreen i Netflix appen på Win10, så er det bare stutter. Funker fint uten fullscreen og på web-versjonen. Noen som kan teste og bekrefte/avkrefte?

Noen videoer (som ikke støtter FullHD) ser ut til å gå bra, men ikke House of Cards f.eks.

368.81 WHQL driver ?
Lenke til kommentar

Eg har et dilemma.

Skal eg oppgradere til 1080 fra 970, eller kjøpte nye hodetelefoner og vente på 1080ti?

Hvis du føler for å bruke rundt 9000 kr på 1080Ti tidlig neste år, så er det sikkert lurt å kjøpe hodetelefoner først hvis du klarer deg med 970 så lenge.

Det er overhodet ingen garanti for at 1080Ti kommer tidlig neste år. Kun konkurranse fra AMD vil drive NVidia til å slippe kort fortere, og AMD har ikke engang lansert noe som matcher 1070/80. Forvent sykluser på 1år eller mer inntil det skjer.

Lenke til kommentar

De har i alle fall skrevet hele benchmarken fra scratch kun for DirectX 12. Det er en stor fordel at de ikke må designe også for DirectX 11 som er bygd opp på en helt annen måte.

Det virker også som at de har gjort det selv, og ikke en "DX12 port i nært samarbeid med Nvidia eller AMD".

Akkurat den siste biten gjør nok at denne testen blir langt mer troverdig enn det jeg hadde tenkt i første omgang. At den er bygd opp basert på DX12 og ikke DX11 er jo bra, da kan man vel få en bedre indikasjon på hva som er mulig med teknologien.

Lenke til kommentar

Eg har et dilemma.

Hvilke headset koster tilsvarende mye som 1080-oppgradering fra 970?

Lenke til kommentar

Akkurat den siste biten gjør nok at denne testen blir langt mer troverdig enn det jeg hadde tenkt i første omgang. At den er bygd opp basert på DX12 og ikke DX11 er jo bra, da kan man vel få en bedre indikasjon på hva som er mulig med teknologien.

Ja, at den er bygd fra grunnen av med DirectX 12 er bra. Det er dessverre noe vi kommer til å slite med i flere spill fremover at de er designet for DX11, også er DX12 slengt på i sluttfasen, gjerne i "tett samarbeid" med en av leverandørene. 

Time Spy er også den første benchmarken hvor man kan slå av og på "asynchronous compute" som ikke har implementert en "if nvidia disable" switch i applikasjonen. 

GTX 1070 får en ca. 6% økning, GTX 1080 får litt mer.

Så da er det hevet over enhver tvil. Pascal støtter asynchronous compute.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...