Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden

Anbefalte innlegg

Ikke plettfri historikk hos meg heller, mitt Ramage IV Extreme har vært byttet to ganger allerede hos Hattelco grunnet det første rett og slett døde fullstendig etter noen uker, og det andre døde vel også men da tok det noen måneder.

Det tredje som jeg er på nå har hatt et "defekt" minnespor, men har ikke giddet å bry meg noe mer med det. Skriver "defekt" fordi sporet i seg selv fungerer men da rapporterer BIOS at det er noe muffens med minnebrikken som står i det og memtest86+ feiler i alle retninger. 

Nå viser det seg også at PCI-Express x16 spor nummer to er helt dødt, klin umulig å få noe som helst til å fungere i det sporet. Det samme gjelder faktisk PCI-Express X16 som kjører 8X (sort). De vil rett og slett ikke fungere uansett hva jeg gjør. Så har kun tre PCI-Express spor som fungerer, det er det på toppen som kjører X16-mode, det på bunn som kjører X4-mode (selv om det er spesifisert som X8?!) også er det PCI-Express 1x sporet som brukes til lydkortet.

Hadde også et annet Rampage IV Extreme kort som jeg solgte og der var lydkortet defekt.. Men det brydde meg ikke i og med at jeg kjører dedikert uansett og vedkommende som kjøpte gjorde det samme så jeg solgte det.

Så ja, disse Rampage IV Extreme kortene har vært noe av det dårligste jeg har vært med på. Så mye tull med en serie hovedkort har jeg aldri hatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke plettfri historikk hos meg heller, mitt Ramage IV Extreme har vært byttet to ganger allerede hos Hattelco grunnet det første rett og slett døde fullstendig etter noen uker, og det andre døde vel også men da tok det noen måneder.

Det tredje som jeg er på nå har hatt et "defekt" minnespor, men har ikke giddet å bry meg noe mer med det. Skriver "defekt" fordi sporet i seg selv fungerer men da rapporterer BIOS at det er noe muffens med minnebrikken som står i det og memtest86+ feiler i alle retninger. 

Nå viser det seg også at PCI-Express x16 spor nummer to er helt dødt, klin umulig å få noe som helst til å fungere i det sporet. Det samme gjelder faktisk PCI-Express X16 som kjører 8X (sort). De vil rett og slett ikke fungere uansett hva jeg gjør. Så har kun tre PCI-Express spor som fungerer, det er det på toppen som kjører X16-mode, det på bunn som kjører X4-mode (selv om det er spesifisert som X8?!) også er det PCI-Express 1x sporet som brukes til lydkortet.

Hadde også et annet Rampage IV Extreme kort som jeg solgte og der var lydkortet defekt.. Men det brydde meg ikke i og med at jeg kjører dedikert uansett og vedkommende som kjøpte gjorde det samme så jeg solgte det.

Så ja, disse Rampage IV Extreme kortene har vært noe av det dårligste jeg har vært med på. Så mye tull med en serie hovedkort har jeg aldri hatt.

Synn du ikkje hadde black, fordi der virka det som om alt det dårlige var fikset på.

Lenke til kommentar

Black kom alt for sent, jeg hoppet rett på LGA2011 så fort det kom på markedet  :tease:

Jeg begynte med gigabyte x79 med sandy -e men gikk for Asus black med ivy-e. Plutselig overklokka min gode gamle 3930k til 5.2 ghz på vann, noe som ikkje var sjans til på Gigabyte kortet.

Lenke til kommentar

Men hvorfor kjøpe det billigste, når du kan kjøpe det beste med en gang? Slik som du gjør med hodetelefoner/dac etc?  :green:

Hva slags problemer hadde du med x99-a da? Kjekt å vite :)

Denne gangen møtte jeg på en liten vegg i budsjettet når jeg skulle bestille inn deler til X99 setuppen, tenkte da med meg selv at det er jo samme brikkesettet på alle å valgte da å kjipe ut på hovedkortet forran noe annet. Noe jeg fikk angre bittert på i ettertid

Det første kortet jeg hadde så var ene minnesporet defekt, byttet om på alle rambrikkenne flere ganger men det var bare 3 minnemoduler som ble registrert.

Det neste kortet jeg hadde klarte jeg ikke engang å boote opp med da det eneste som skjedde etter splash screenen var en skjerm med "overcloking failed" selv om alt var helt standard. Brukte timesvis å prøve å komme meg rundt dette, til de lengder at jeg lånte å byttet over CPU med en kompis (5820) med samme resultat. Etter dette ble kortet revet ut av maskinen igjen å sendt på RMA.

Nå er jeg på mitt 3. som ser ut til å fungere san noenlunde, selv om jeg synst jeg virkelig ikke får de OC resultatenne som jeg burde få til før denne "overclocking failed" spashscreenen slår til igjen. Opplever og en del rar oppføresel med ustabilitet som har bedret seg litt etterhvert som bios oppdateringer har kommet. Føler meg rett og slett overhode ikke komfortabel med dette hovedkortet. Blir nok byttet ut ganske så snart.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...