Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenkte å peke på en bra test av Tomshardware som nå tar for seg overklokking, effektforbruk og støynivå på 1070 kortene de har testet :

 

http://www.tomshardware.com/reviews/nvidia-geforce-gtx-1070-8gb-pascal-performance,4585-7.html

 

Det kan se ut som at ytelsen begynner å flate ut når man går over en konkret hastighet mens både strømforbruket og støynivået øker en del , så med andre ord kortene har definitivt en "Sweet spot" som er lurt å finne om man skal overklokke.

Lenke til kommentar

BF4 er deilig!

 

3440x1440 med 4xmsaa og alt på max= 200fps

3440x1440 med 4xmsaa og alt på max + 125% resolution scale ~120-130fps. Dette blir 6,2 MP (6192000 pixler)  :D

 

Se hvilken fps du får i BF4 når du fjerner grensa på 200 da Nizzen :)

(GameTime.MaxVariableFps 0)

Lenke til kommentar

Tenkte å peke på en bra test av Tomshardware som nå tar for seg overklokking, effektforbruk og støynivå på 1070 kortene de har testet :

 

http://www.tomshardware.com/reviews/nvidia-geforce-gtx-1070-8gb-pascal-performance,4585-7.html

 

Det kan se ut som at ytelsen begynner å flate ut når man går over en konkret hastighet mens både strømforbruket og støynivået øker en del , så med andre ord kortene har definitivt en "Sweet spot" som er lurt å finne om man skal overklokke.

 

Interessant :

 

The two 1080s buck the trend, though. It turns out they could go faster if they were allowed to, but they're held back by slow memory. Once the GDDR5X is overclocked to its highest stable limit, about half of the gap closes. Apparently, Nvidia's GeForce GTX 1080 is its own worst enemy.

 

Noe som kan bety at 1080Ti og Titan P kan trenge HBM2 minne for å yte bra. Enda en grunn til for å vente på de :)

Endret av Betroz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det er tydelig at det er "noe" som sinker kortene , noe som igjen vitner til hvor bra selve gpu'ene er til å gjøre disse oppgavene.

Kudos til Nvidia for akkurat den delen.

 

Hadde de også hatt litt bedre støtte for Async compute så hadde dette vært en innertier , men alltid kjekt å ha noe man kan forbedre seg på.

 

Prismessig derimot : Blearghhhh!

Lenke til kommentar

 

 

 

Noe som kan bety at 1080Ti og Titan P kan trenge HBM2 minne for å yte bra. Enda en grunn til for å vente på de :)

 

Men vil egentlig HBM2 hjelpe for spill-grafikkort? Greit de har enorm båndbredde og er mer gjerrig på strømforbruk, men det er lavere klokke. Og båndbredde er vel ikke bottleneck for 1080?

 

Uansett har sikkert GDDR5X mye å gå på. Klokka er vel bare 1.25Ghz vs 2Ghz på 1070

Lenke til kommentar

Men vil egentlig HBM2 hjelpe for spill-grafikkort?

 

Hvis du leste sitatet jeg kom med, så fant dem ut at 1080 er begrenset av GDDR5X vram som disse korta har nå, ja. De tjente ytelse på å overklokke, men mente at det fortsatt ikke var nok. HBM2 med 1TB/s burde være raskere enn 320 GB/s som 1080 har i dag... Men vi vil ikke vite dette sikkert før de nye korta kommer en gang senere i år eller neste år (tipper Mars-April neste år jeg da).

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Høyere klokke vil alltid hjelpe på random performance. Spørsmålet her er jo om GTX 1080 hjelpes av høyere båndbredde eller høyere klokke. Skal jeg tippe drar nok nVidia frem en større minnebus og beholder GDDR5X på de neste korta. Ikke sikkert spill-grafikkort har noe å hente på HBM2(bortsett fra mindre areal og effektbruk).

Lenke til kommentar

Spørsmål nizzen. Med resolution scale på 125% eller 150%, blir bildet potensielt mer uskarpt fordi det ikke er pixel perfect?

 

Det blir fortsatt pixel perfect. Forskjellen er at spillet blir rendra i høyere oppløsning før downsampla. Se på det som AA på steroider(super sampling). Og bildet skal i teorien(og i praksis) bli bedre og skarpere.

Endret av blinc
Lenke til kommentar

Hadde de også hatt litt bedre støtte for Async compute så hadde dette vært en innertier , men alltid kjekt å ha noe man kan forbedre seg på.

Asynchronous compute igjen altså...

Det er kun en optimering som i noen tilfeller kan gi noen prosent økning, men dette varierer på arbeidslast, arkitektur, etc.

 

Hvordan mener du støtten ikke er bra nok?

Hva mener du mangler?

Endret av HKS
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Hadde de også hatt litt bedre støtte for Async compute så hadde dette vært en innertier , men alltid kjekt å ha noe man kan forbedre seg på.

Asynchronous compute igjen altså...

Det er kun en optimering som i noen tilfeller kan gi noen prosent økning, men dette varierer på arbeidslast, arkitektur, etc.

 

Hvordan mener du støtten ikke er bra nok?

Hva mener du mangler?

 

 

Så du mener at Nvidia håndterer Async Compute på nøyaktig samme måte som Amd? Det må være nytt for meg, utbroder gjerne.

At utviklere faktisk velger å legge vekt i denne delen må jo ha en betydning i seg selv , på samme måte som eksempelvis Hairworks brukes bare for å nevne noen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...