Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Minhund, hørt om kabinett? :rofl:

Har hørt om det ja men finner ingen som har plass til fasekjøleren :p
Har ikke v8 kabinett en versjon med fase? :p

LD v10

800x600px-LL-6e8b56f9_1636912599_4.jpeg

Er alltid så mye pes å bytte HW i kabinett, derfor man har det på bordet eller i benche-kabinett som deg Asle :)

Lenke til kommentar

Minhund, hørt om kabinett? :rofl:

Har hørt om det ja men finner ingen som har plass til fasekjøleren :p
Har ikke v8 kabinett en versjon med fase? :p

LD v10

Er alltid så mye pes å bytte HW i kabinett, derfor man har det på bordet eller i benche-kabinett som deg Asle :)

og SELVFØLGELIG hurtigkoplinger! Kanskje det viktigste sammen med lange tubes med vann i :D Tømme en loop er "soooo last decade" :p

Lenke til kommentar

Noen som har noen formening om GTX 980 og PCI-Express (Gen.3) x16 som kjører i X4-mode? Virker som Rampage IV Extreme hovedkortet mitt har defekt PCI-Express x16 spor så jeg må kjøre i nederste spor som er PCI-Express X16 med X8-mode men kortet nekter å kjøre i annet enn X4-mode ifølge GPU-Z..

Vet av erfaring at GTX Titan ikke ble begrenset av PCI-Express (Gen.2) som kjørte i X8-mode, nå er jeg noe usikker på forskjellen fra Gen.2 til Gen.3 men helt nede i X4-mode gjør meg noe skeptisk... Men har ikke noe valg dessverre, alternativet er å droppe kort nummer to men det må da være en enda dårligere løsning.

Er ikke så keen på noe nytt hovedkort da utvalget av X79-hovedkort per i dag er dårlig og latterlig overpriset, så avventer heller Skylake-E før jeg investerer i noe på den fronten.. Rampage IV Extreme er for øvrig det dårligste hovedkortet jeg har hatt på år og dag hva gjelder problemer og defekte porter..

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Noen som har noen formening om GTX 980 og PCI-Express (Gen.3) x16 som kjører i X4-mode? Virker som Rampage IV Extreme hovedkortet mitt har defekt PCI-Express x16 spor så jeg må kjøre i nederste spor som er PCI-Express X16 med X8-mode men kortet nekter å kjøre i annet enn X4-mode ifølge GPU-Z..

Vet av erfaring at GTX Titan ikke ble begrenset av PCI-Express (Gen.2) som kjørte i X8-mode, nå er jeg noe usikker på forskjellen fra Gen.2 til Gen.3 men helt nede i X4-mode gjør meg noe skeptisk... Men har ikke noe valg dessverre, alternativet er å droppe kort nummer to men det må da være en enda dårligere løsning.

Er ikke så keen på noe nytt hovedkort da utvalget av X79-hovedkort per i dag er dårlig og latterlig overpriset, så avventer heller Skylake-E før jeg investerer i noe på den fronten.. Rampage IV Extreme er for øvrig det dårligste hovedkortet jeg har hatt på år og dag hva gjelder problemer og defekte porter..

ta en RMA ? Eller har du noen andre defekter på det som er "userfailure" ?

Lenke til kommentar

ta en RMA ? Eller har du noen andre defekter på det som er "userfailure" ?

Kjøpt når jeg jobbet på Datakjeden.. Eksisterer jo ikke lenger og importør/leverandør er Hattelco og de eksisterer jo ikke lenger så RMA er lettere sagt enn gjort dessverre. Asus har ikke hørt om reklamasjonsrett..

Lenke til kommentar

Hmm, får se hva det blir til. Om Asus ikke lenger er å anbefale, hva kjører folket da? Har liksom alltid vokst opp med at Asus er king og at MSI er skit  :tease:

Jeg synes Asus, gigabyte og asrock er konge :D

Gigabytekorta som har vært HELT konge er OC korta på x58/x79.

Asus rampage 4 black var også helt konge, og rampage 5 ER konge.

Asrock sine OC kort z77/z87/z97 har også vært helt konge på 1150 og 1155 plattformen, selv om 4 kjerner suger :p

Lenke til kommentar

Jeg har hatt 3 Asus X99-A hovedkort (grunnet RMA). Makan til dritt kort skal en lete lenge etter. Jeg har kjipet ut på hovedkort en gang, det var denne gangen, og det blir utvilsomt den siste... Asus har mistet mye kreditibiltet fra meg på X99 platformen.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Jeg har hatt 3 Asus X99-A hovedkort (grunnet RMA). Makan til dritt kort skal en lete lenge etter. Jeg har kjipet ut på hovedkort en gang, det var denne gangen, og det blir utvilsomt den siste... Asus har mistet mye kreditibiltet fra meg på X99 platformen.

Men hvorfor kjøpe det billigste, når du kan kjøpe det beste med en gang? Slik som du gjør med hodetelefoner/dac etc?  :green:

Hva slags problemer hadde du med x99-a da? Kjekt å vite :)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...