Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden

Anbefalte innlegg

Ser man litt tilbake, så ville det ikke passet med normal navnegiving. Ti har som regel vært en mindre nedskalert kjerne, eller fult opplåst kjerne.

Men at en Ti-versjon får en helt ny kjerne, det har jeg ikke registrert på nvidia navnegiving.

Og siden Nvidia (foreløpig) har fulgt sin forrige generasjon, kepler, sin lanseringsstrategi og brikkeoppdeling til nær punkt og prikke, så er det ikke noe som tyder på at det kommer til å endre seg. I alle fall ikke om du baserer det på historiske grunner.

Ja, faktisk største grunnen jeg kan se at Nvidia går ut av sine spor, måtte i så fall vært fordi folk ser ut til å tviholde på Ti navnet. Og når alle ser ut til å vente på det som nesten blir et eget "brand-name", så kan de jo kanskje bare komme ut med det for å gjøre folk glade. Selv om det ikke passer historisk sett.

Skal du se mer spesiell bruk av Ti navnet så må du nok minst en 10-15 år tilbake i tid, hvor Ti stod først. Meeen, det blir noe annet.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare ser ikke helt at "980Ti" kan bli helt likt som Titan X med unntak av 6GB VRAM. Jeg mener, de er nødt til å gimpe det litt, de kan ikke la 980Ti slå Titan X som følge av høyere klokk. Husk at Titan X ble rettet direkte mot gaming denne gangen.

Samme hva det kommer til å hete, jeg mener de bør legge det nye kortet oppunder 10% av Titan X. Nvidia fans kommer til å kjøpe uansett hva AMD gjør. Ikke misforstå, det skal mer til enn at ett kort til 7000,- for at AMD skal komme seg opp av den gropa de har gravd seg.

Lenke til kommentar

her er Evga titan x bios med høy tdp (450w) og stock sc frekvenser :

http://www.overclock.net/attachments/30533

Flere bioser og nvflash:

http://www.overclock.net/t/1546747/official-nvidia-geforce-gtx-titan-x-owners-club

yes here's step by step for sli:

1) disable SLI

2) disable the display driver for each card

3) win8.1: open the nvflash folder, file>open cmnd prompt as admin

win7: open the nvflash folder, right click,>open cmnd prompt here

4) type nvflash --list (pcie index)

{add nvflash --protectoff for each card if necessary}

5) type nvflash -i0 --save {name.rom}

6) type nvflash -i1 -6 {new.rom}

7) type nvflash -i0 -6 {new.rom} (you can use the right arrow to repeat keystrokes stop at "1" and type "0" then continue rt-arrow)

8) exit

9) enable both display drivers (don't enable SLI yet)

10) reboot

11) enable sli

12) done

Lenke til kommentar

Ser man litt tilbake, så ville det ikke passet med normal navnegiving. Ti har som regel vært en mindre nedskalert kjerne, eller fult opplåst kjerne.<klipp>

Jeg tror ikke Nvidia eller AMD bryr seg om navngiving avhengig av hvilken brikke som brukes. Det eneste som betyr noe for de er hvordan ytelse og pris passer inn i utvalget. Hvor mange modeller som bruker "toppbrikken" har variert for hver "generasjon" de siste årene.

Edit: Glem heller ikke at navngiving kan endres tett opptil lansering. Du husker kanskje "GTX 670Ti" som plutselig ble endret til "GTX 680" pga. problemer med GK100.

Endret av efikkan
Lenke til kommentar

Flott hvis det stemmer, skal ta wcc og sweclockers med en kjempeklype salt, men hvis det er sant så er jo det bra. Men hva med binning, de kan da umulig ha så høy yield på gm200 at de kaster så mye?

Nå skal det nå sies at de har kjørt ganske lenge på samme prosessen, og maxwell har jo også fått kjørt seg en stund.

Dog, at det er en toppbrikke (verdens største i tillegg) uten noen versjoner med deaktiverte enheter... Har det noensinne skjedd? Og nå som maxwell sitt spesielle design også tillater enda mer deaktiverg, som vi så med bla. 970.

Så gode yields at de kaster alt annet ser jeg ikke helt for meg heller nei. :) Men selvsagt, det kan godt hende de ønsker å lansere "un-cut" versjon først, det ville ikke vært så fryktelig merkverdig. Litt, men ikke veldig. :p

Vanskelig å være uenig med deg som vanlig. :) Men hvis de ikke binner og yield er så bra, så er det jo ingenting som stopper Nvidia med å lansere 980Ti samtidig med Titan X?

Hvis det er for å melke kundene, så er jo ikke det særlig lurt, tror nesten de må komme med en cut,folk kommer til å gå bananas hvis ikke, særlig etter det som skjedde sist.

Japp. Jeg ser som deg, liten grunn til ikke å lage en nedskalert versjon. Men men, vi har blitt overrasket tidligere også så at det er så usannsynlig at det overhode ikke kan stemme, tror jeg ikke at det er.

Selv om jeg ikke er helt enig i at Nvidia nødvendigvis hadde gitt den ut tidlig. Man ønsker jo å tjene mest på de første utgavene. For å melke de "rikeste" først, dvs. spesielt de som kanskje ville latt seg vippe en rimeligere versjon om muligheten var der fra første stund. Vet det er de her på forumet som er slik. ^^

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Ninja-quote fra Andrull :p
Melke de rikeste, så komme med et "omtrent" nøyaktig likt produkt 2 mndr etterpå? Over en lengre tidsperidode så er jeg enig, men ser ikke helt stragien hvis de i samme øyeblikk har pappeskene med "samme produkt" på lageret sitt til halve prisen. Det er i alle fall ikke etisk, men det er klart; Vi vil jo bli lurt. :p

Og selv om jeg kjøper Titan X, så er jeg vel egentlig inhabil i denne diskusjonen, men jeg er i alle fall ikke rik - det skal være sagt. :)

her er Evga titan x bios med høy tdp (450w) og stock sc frekvenser :

http://www.overclock.net/attachments/30533

Flere bioser og nvflash:

http://www.overclock.net/t/1546747/official-nvidia-geforce-gtx-titan-x-owners-club

yes here's step by step for sli:

1) disable SLI
2) disable the display driver for each card
3) win8.1: open the nvflash folder, file>open cmnd prompt as admin
win7: open the nvflash folder, right click,>open cmnd prompt here
4) type nvflash --list (pcie index)
{add nvflash --protectoff for each card if necessary}
5) type nvflash -i0 --save {name.rom}
6) type nvflash -i1 -6 {new.rom}
7) type nvflash -i0 -6 {new.rom} (you can use the right arrow to repeat keystrokes stop at "1" and type "0" then continue rt-arrow)
8) exit
9) enable both display drivers (don't enable SLI yet)
10) reboot
11) enable sli
12) done

Har du fått kort? Har du flasha alt?  :dribble:

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Se bare litt tilbake og alle ti kortene, derfor sier jeg det.

Det er jo derfor jeg spør deg. Hvis man ser tilbake til serien ditt kort kommer fra, Kepler (GK). Hvordan kan du si at det er åpenbart at nVidia kommer til å kalle nedskalert/gamerversjon av GM200 for 980 Ti ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...