Mumriken Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 Pascal må da skalere utrolig dårlig med overklokking? Ser ut som en sidegrade når man tenker på max OC for de som har Ti/Titan X (og 1070 får jo pisk!). Når jeg gikk fra 780Ti til 980Ti så økte gpu score med 4k! Firestrike extreme med 980Ti OC Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 Pascal må da skalere utrolig dårlig med overklokking? Ser ut som en sidegrade når man tenker på max OC for de som har Ti/Titan X (og 1070 får jo pisk!). Når jeg gikk fra 780Ti til 980Ti så økte gpu score med 4k! Firestrike extreme med 980Ti OC 1080/1070 gir vel ca 11-12% ytelsesboost ved OC. 980ti er oppe i 22-25%. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 1080/1070 gir vel ca 11-12% ytelsesboost ved OC. 980ti er oppe i 22-25%. Så for at et 1080 skal være raskere enn et 980Ti @ 1400, så må 1080 ligge på ca 2000 Mhz da sånn ca? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 1080/1070 gir vel ca 11-12% ytelsesboost ved OC. 980ti er oppe i 22-25%. Så for at et 1080 skal være raskere enn et 980Ti @ 1400, så må 1080 ligge på ca 2000 Mhz da sånn ca? Noe slik ja. 2050mhz 1080 slår titan x @1500mhz med 6-10% Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 Ny info om 3-way og 4-way SLI med Pascal : GeForce GTX 1080 and 1070 3-Way and 4-Way SLI will not be enabled for games Lenke til kommentar
War Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 Hei, Skal jeg kjøpe EVGA GeForce GTX 1080 FTW GAMING eller MSI GeForce GTX 1080 Gaming X ? Hvilken best ? Prisen er den samme. La inn en best. på MSI også inntil videre. Så kan event. kansellere den ene bestillingen. Ser at Evga: Base 1721 / Boost 1860 MSI: Boost Clock / Base Clock 1847 MHz / 1708 MHz (OC Mode) 1822 MHz / 1683 MHz (Gaming Mode) 1733 MHz / 1607 MHz (Silent Mode) Har hatt Msi twin frozr hele veien. De er små, kjøler bra og er så å si helt lydløs. Kan med en gang si at de ikke er dårligere enn evga, så jeg ville valgt Msi. Det blir jo relativt Jeg har hatt 22 rma på msi mot 8 på evga i 7 og 9-serien. Viftene dør fortere på msi og de blir varmere sett 2 og 2 pr kasse. Siden de blir varmere støyer de mer. På denne nye serien vil man jo ikke vite, her snakker vi mindre watt. 2x FE som kjøres nå støyer mindre en 2x 980ti msi limited gold og har 17c lavere temp og leverer i det jeg bruker de til 50% mer ytelse 3 Lenke til kommentar
KriZZ Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 Det har ikke kommet driver med skikkelig SLi støtte for 1080 enda, vi vil nok se en mye bedre skalering i nær fremtid! Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 Det er mange som mener ditt og datt om den og den produsenten. Det skal en del til å ha grunnlag nok til å uttale seg om holdbarhet/kvalitet, støy og temperatur. De som roper høyes har ofte én negativ ting å si om en produsent. Det er bare et par stykker her på forumet jeg stoler på med erfaringer og tilbakemeldinger, men War - du er en av dem 1 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 Ny info om 3-way og 4-way SLI med Pascal : GeForce GTX 1080 and 1070 3-Way and 4-Way SLI will not be enabled for games Det der er jo så smått utrolig. Det vil si at det per i dag ikke er mulig å skaffe seg bedre ytelse i spill enn man får med 3x evt. 4xSLI med 980Ti/Titan X. Man kan spare strøm med 1080 riktignok. Men om GTX1080 i SLI skal slå 980Ti i 3xSLI så er 1080 paradoksalt nok avhengig av dårlig skalering i SLI for å slå 980Ti alternativet. Dette kommer jo ikke akkurat til å ramme særlig mange. Men jeg sliter likevel med å se hvorfor de gjør dette? Står det så dårlig til med dem etter feilsatsingene på SHIELD etc. at de må spare penger ved å krympe driver teamet? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 nVidia har vel analysert markedet, snakket med Microsoft og spill selskaper om fremtiden da, og kommet til at 2-way SLI er det dem vil støtte max for spill fremover. Stemmer dette sender det jo klare signaler om at SLI ikke har like stor prioritet lenger... Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 Er vel ikke så rart, ettersom SLI ikke fungerer med DX12. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 Er vel ikke så rart, ettersom SLI ikke fungerer med DX12. Ikke funker enda, eller aldri? Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 (endret) La ikke merke til at det stod minus 102 grader... Det var kaldt ja. Er på jobb og vanskelig å få med seg alt når man bare er innom et lite øyeblikk i pausen. om det er minus 102 grader så bruker han ikke LN2 men Helium, LN2 går vel ikke lavere enn til minus 90-95C. Det er min erfaring i hvertfall, har aldri kommet lenger ned enn minus 92-93C når jeg har klokket med LN2. Har ikke helium ett kokepunkt på -200c elns? I så fall er -100c på kjernen vanvittig! Snakk om å generere mye varme Edit: ~-270c.. Wow, kjernen er 170c varmere enn kjølevesken.. Endret 9. juni 2016 av Taake89 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 Etter det jeg har forstått så fungerer ikke tradisjonell SLI eller Crossfire med DX12, det må implementeres direkte i spillmotoren. Uten at jeg har satt meg så veldig inn i det. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 De fleste brukere har 1 kort, noen har 2 kort og enormt få har flere så skjønner det egentlig godt Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 (endret) Er vel ikke så rart, ettersom SLI ikke fungerer med DX12. Ikke funker enda, eller aldri? Aldri. Det må implementeres av spillutvikler. Det som da er kult, er at du kan ha f.eks. et nvidia kort og et AMD kort og likevel få økt ytelse Så personlig anser jeg SLI som død. CFX også. Edit: Så jeg håper virkelig at utviklerne nå implementerer støtte for MDA-mode i sine kommende spill. Dette vil også gi en ende på alt styret med å få oppdatert SLI/CFX-profil for spill. Endret 9. juni 2016 av MrMarbles Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 Er vel ikke så rart, ettersom SLI ikke fungerer med DX12. Ikke funker enda, eller aldri? Aldri. Det må implementeres av spillutvikler. Det som da er kult, er at du kan ha f.eks. et nvidia kort og et AMD kort og likevel få økt ytelse Så personlig anser jeg SLI som død. CFX også. Edit: Så jeg håper virkelig at utviklerne nå implementerer støtte for MDA-mode i sine kommende spill. Dette vil også gi en ende på alt styret med å få oppdatert SLI/CFX-profil for spill. Dette vil nok skje veldig sjelden. Tipper at nvidia vil kjempe imot med nebb og klør, og friste med penger eller andre avtaler. Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 Er vel ikke så rart, ettersom SLI ikke fungerer med DX12. Ikke funker enda, eller aldri? Aldri. Det må implementeres av spillutvikler. Det som da er kult, er at du kan ha f.eks. et nvidia kort og et AMD kort og likevel få økt ytelse Så personlig anser jeg SLI som død. CFX også. Edit: Så jeg håper virkelig at utviklerne nå implementerer støtte for MDA-mode i sine kommende spill. Dette vil også gi en ende på alt styret med å få oppdatert SLI/CFX-profil for spill. Dette vil nok skje veldig sjelden. Tipper at nvidia vil kjempe imot med nebb og klør, og friste med penger eller andre avtaler. Vel, så lenge spill støtter MDA-mode i DX12 (multi adapter-mode), så er det ingenting nvidia kan gjøre. Da må de eventuelt lenge inn en restriksjon i driveren sin på kortet ikke skal fungere dersom det står et AMD-kort i systemet. Du kan se at dette allerede er mulig i Ashes of the Singularity. Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 Personlig er jeg veldig glad for at fokuset til driverteamene og spillprodusentene går på å tyne mest ut av chippen, og ikke trikse mest mulig ut av flerkortsløsninger som noen få prosent av spillerne bruker og som det er altfor mye fokus på i pressen. 3 Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 (endret) Aldri. Det må implementeres av spillutvikler. Det som da er kult, er at du kan ha f.eks. et nvidia kort og et AMD kort og likevel få økt ytelse Så personlig anser jeg SLI som død. CFX også. Edit: Så jeg håper virkelig at utviklerne nå implementerer støtte for MDA-mode i sine kommende spill. Dette vil også gi en ende på alt styret med å få oppdatert SLI/CFX-profil for spill. Dette vil nok skje veldig sjelden. Tipper at nvidia vil kjempe imot med nebb og klør, og friste med penger eller andre avtaler. Vel, så lenge spill støtter MDA-mode i DX12 (multi adapter-mode), så er det ingenting nvidia kan gjøre. Da må de eventuelt lenge inn en restriksjon i driveren sin på kortet ikke skal fungere dersom det står et AMD-kort i systemet. Du kan se at dette allerede er mulig i Ashes of the Singularity. Det var før mulig å bruke ett nvidia-kort til physx selv om man hadde amd. Det ble det fort lagt en stopper for, via driver. Så ser ikke for meg at nvidia vil endre strategi her. Edit:Småfiks Endret 9. juni 2016 av Taake89 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå