Enlightened Skrevet 2. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2016 (endret) Spiller jo liten rolle om 2x 480 matcher 1x 1080 og koster noe mindre i all den tid vi har bøttevis med spill som skalerer ræva med SLI/Crossfire. Flere skalerer jo ikke i det hele tatt. Kjøper du 2x 480 og forventer 1080 ytelse så blir du nok skuffet om du ikke utelukkende spiller kun et fåtall AAA-spill med god støtte for Crossfire. Jeg går sterkt ut ifra at det vil skjerpes på. Flere nye titler skalerer bra i SLI/CFX,men er mye uoptimalisert dritt også. Er til og med spill som er rævva optimalisert på ett kort også, som black ops 3 til pc. Vi håper jo selvsagt at utviklere og grafikkortdesignerne tenker på dette, nå som de til og med "oppfordrer" til CFX i artikkelen. Det er dog noe vi finner ut når disse er lansert. Vi vet heller ikke hva Polaris høvdingen vil koste eller yte, så det blir spennende å se. Endret 2. juni 2016 av Enlightened Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 2. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2016 Må bare le litt av de som forsvarer nVidia uansett hvor mange feil de gjør Før var det 970 og nå er det 1080, sikkert det samme problemet med 1070 Vi får vente og håpe at AMD kommer med noe bedre og er det som de sier selv så vil 2x AMD slå 1080 i både pris og ytelse Jeg er helt enig! Har hatt Nvidia i mange år nå, men mye av det de gjør er overhodet ikke ok. Jeg håper at amd sin kraftigste polaris versjon vil ha samme eller mer ytelse enn Nvidia til en billigere penge.Nvidia må bli presset litt, slik at de faktisk må jobbe for kundene sine. Mange av svarene her på forumet indikerer jo at Nvidia slipper unna, og folk betaler i pose og sekk uansett hva de gjør med kortene. Dersom amd kommer med skikkelig konkurranse, tørr nok ikke Nvidia å fortsette dette her. I tillegg kan vi jo spare penger på freesync skjerm, som fungerer vel så bra som g-sync og koster myyyyyye mindre. Nvidia har jo også vist idiotien sin ved å prøve å låse folk til å kjøpe Nvidia kort pga g-sync. I tillegg skal folk betale 3000kr ekstra for å låse seg til dem også xD Har vært glad i Nvidia selv, men man bør åpne øynene å se at Nvidia faktisk bare slapper helt av nå, og utnytter markedsposisjonen sin. Du skal se panikken de får om amd sine kort yter like bra for en mindre pris. Da skal dere se at det ikke eksisterer noe "power limit" noe sted på 1080Ti som de vil være bra raske å trø ut da. Av det vi antar per nå, så får man 2x480 for 4-5K. Som visstnok HVIS ryktene stemmer skal være på linje eller litt under 1080. Samtidig kan man da kjøpe freesync skjerm. Synes dette lover bra, og jeg vil faktisk si at det var lurt å droppe 1080. Med tanke på at 980Ti vil være verdt 2-3K når 1070 kommer, vil det være en bedre deal spør du meg. I tillegg med denne "power limiten" må 1080 definitivt løpe for penga, mtp at et blodoverklokket 980Ti ligger rett i ræva på den. Her tror jeg du har lest feil. 480 skal være på linje eller litt under GTX980, ikke 1080. Koster $199.Nå snakket jeg om 2 av dem. Ett vil nok være i 980 segmentet ja. Sikker på at du ikke leste feil? Leste for fort! Nå er alltid 1 kort bedre enn 2, men ingenting hadde vært bedre enn om AMD tvang nVidia til å senke prisene på Pascal. Yter RX 480 som ryktene sier trenger PC nr 2 et nytt grafikkort her Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2016 Det er ikke noe tvil om at mange spill i dag fungerer både dårlig på Amd / Nvidia uavhengig av OpenGl / DirectX eller Sli / Crossfire. Har sett noen virkelig dårlige porteringer og et par spill som virkelig burde ha fått et par måneder mer med utvikling før lansering. Her burde vi være flinkere til å straffe utviklerne ved å vente med å kjøpe spillene til de er ferdige og ikke forhåndsbestille pga hypen. Uansett så er jeg spent på DX 12 ytelsen i en del spill med Nvidia kortene, spesielt i forhold til en del oppgaver som skjermkortet skal utføre. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 2. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2016 Nå ble mellomlegget 1500kr per kort fra 980ti til 1080, og det er absolutt intet stort mellomlegg.Fikk du 5000 kr per 980Ti du solgte...? Når var det? Da jeg hadde ett av mine på Finn for noen uker siden, så fikk jeg bud på 3500 kr... Differansen opp til 1080 hadde da blitt en del mer, nok til at jeg så ingen vits å bytte. Da svelger jeg heller noen kameler når 1080Ti kommer og selger 980Ti til lav pris da isteden.Fikk 4500, og med rabatt kom 1080 på 6000 per kort. Hvordan fikk du rabatt? Har en fast rabatt på alt hos en nettbutikk. 6000 pr FE? 1500 kr i rabatt? Sorry, det har jeg vanskelig for å tro, mtp marginene så langt på 1080 FE. Ikke umulig da dustinhome hadde FE til 6599 for 2 dager siden (bestilte selv 2) Stemmer det, hadde jeg glemt. Fant man ut om de hadde feilprisa kortet eller om det var med vilje? Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 2. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2016 (endret) -SnipOm du tenker å satse på Amd kort så kan det jo være greit å vite at det nå skal være enklere å kombinere 2 ulike kort under DX12http://wccftech.com/dx12-nvidia-amd-asynchronous-multigpu/ Eksempelvis det kan gå an å kjøpe et 480 kort og når vulkan Vega kommer kjøpe et 490 / x kort ( eller kanskje det vil få sitt eget navn som Fury fikk ) og bruke disse sammen , alternativt kan man også kombinere med et Nvidia kort eller to under DX 12. Det er også en god del DX12 titler som kommer snart, et av de spillene som absolutt bør testes er Total War : Warhammer... Har ikke tenkt på noe egentlig, tar det som gir mest for penga, noe det virker som amd satser hardt på nå. Kjøper som regel kun ett kort selv av optimaliseringsgrunner, men jeg er definitivt helt åpen. På tide at Amd presser Nvidia, spesielt på prisinga Endret 2. juni 2016 av Enlightened Lenke til kommentar
KriZZ Skrevet 2. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2016 Nå ble mellomlegget 1500kr per kort fra 980ti til 1080, og det er absolutt intet stort mellomlegg.Fikk du 5000 kr per 980Ti du solgte...? Når var det? Da jeg hadde ett av mine på Finn for noen uker siden, så fikk jeg bud på 3500 kr... Differansen opp til 1080 hadde da blitt en del mer, nok til at jeg så ingen vits å bytte. Da svelger jeg heller noen kameler når 1080Ti kommer og selger 980Ti til lav pris da isteden.Fikk 4500, og med rabatt kom 1080 på 6000 per kort. Hvordan fikk du rabatt? Har en fast rabatt på alt hos en nettbutikk. 6000 pr FE? 1500 kr i rabatt? Sorry, det har jeg vanskelig for å tro, mtp marginene så langt på 1080 FE. Ikke umulig da dustinhome hadde FE til 6599 for 2 dager siden (bestilte selv 2) Stemmer det, hadde jeg glemt. Fant man ut om de hadde feilprisa kortet eller om det var med vilje? Var vel lokkepris tenker jeg, de justerte først prisen opp til 6999,- igår og like etterpå justerte de den til 7499,- 1 Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 2. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2016 Jeg gleder meg til å få et kort som er 30% raskere enn 980 Ti. Selv om du KAN klokke et 980 Ti en god del høyere, så ville jeg personlig aldri investert i vannkjøling for å få det til (= stor ekstrakostnad).Støy er for mange like viktig som overklokk. De få ukene kortene mine er uten vannblokk er grusomme En god luftkjølt PC er faktisk stillere en en vannkjølt en, men den vannkjølte har lavere temperatur. viftene på mine radiatorer går ikke ved surfing etc, men drar opp i 600rpm ved gaming. Pumpene står på 2/5. Dette er stillere enn et eneste skjermkort med vifte. Men den logikken der, kunne jeg like godt sagt at en "god vannkjølt PC" ikke lager lyd i det hele tatt. Hvis du sikter til aio løsninger så tenker ikke jeg på det som vannkjøling... Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 2. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2016 (endret) Nå ble mellomlegget 1500kr per kort fra 980ti til 1080, og det er absolutt intet stort mellomlegg.Fikk du 5000 kr per 980Ti du solgte...? Når var det? Da jeg hadde ett av mine på Finn for noen uker siden, så fikk jeg bud på 3500 kr... Differansen opp til 1080 hadde da blitt en del mer, nok til at jeg så ingen vits å bytte. Da svelger jeg heller noen kameler når 1080Ti kommer og selger 980Ti til lav pris da isteden.Fikk 4500, og med rabatt kom 1080 på 6000 per kort.Hvordan fikk du rabatt?Har en fast rabatt på alt hos en nettbutikk. 6000 pr FE? 1500 kr i rabatt? Sorry, det har jeg vanskelig for å tro, mtp marginene så langt på 1080 FE.Kortene kostet meg 12221 kr. Dette var evga kortene på komplett. Ikke FE. Edit: ser at de ikke er bestillbare lenger. Nå har jeg riktignok hele 6 kort i bestilling, nevnte evga kort, ftw kort, og asus strix. Ender vel med å kansellere evga kortene og beholde asus, og da blir det 1000kr dyrere totalt. Likefullt syns jeg mellomlegget ikke er noe å mase med. Endret 2. juni 2016 av gthaman Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 2. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2016 Mine vifter ligger på ca 700-750 under load. Har ikke nok vann i res, så er det som bråker for min del. Konge med stille oppsett. Selv om en XTX360 er lite egnet til 5960X og 980Ti. Spørs om en ekstra XE240 vil hjelpe som venter på meg på posten. ^^ Føler også at 1080 ikke er noe spesielt verdig å oppgradere fra 980Ti, samme med 6900K versus 5960X. Når mange sliter med å få de over 4200 etc, samtidig som er de vanskeligere å kjøle ned. Får vente på retail. Lenke til kommentar
Galen Absalom Skrevet 2. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2016 Jeg gleder meg til å få et kort som er 30% raskere enn 980 Ti. Selv om du KAN klokke et 980 Ti en god del høyere, så ville jeg personlig aldri investert i vannkjøling for å få det til (= stor ekstrakostnad).Støy er for mange like viktig som overklokk. De få ukene kortene mine er uten vannblokk er grusomme En god luftkjølt PC er faktisk stillere en en vannkjølt en, men den vannkjølte har lavere temperatur. viftene på mine radiatorer går ikke ved surfing etc, men drar opp i 600rpm ved gaming. Pumpene står på 2/5. Dette er stillere enn et eneste skjermkort med vifte. Men den logikken der, kunne jeg like godt sagt at en "god vannkjølt PC" ikke lager lyd i det hele tatt. Hvis du sikter til aio løsninger så tenker ikke jeg på det som vannkjøling... Tror vi kan konkludere med at legger man penger i kjøleløsningen vil PCen være helt stille uavhengig av om det er luft eller vann Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 2. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2016 Jeg gleder meg til å få et kort som er 30% raskere enn 980 Ti. Selv om du KAN klokke et 980 Ti en god del høyere, så ville jeg personlig aldri investert i vannkjøling for å få det til (= stor ekstrakostnad).Støy er for mange like viktig som overklokk. De få ukene kortene mine er uten vannblokk er grusommeEn god luftkjølt PC er faktisk stillere en en vannkjølt en, men den vannkjølte har lavere temperatur.viftene på mine radiatorer går ikke ved surfing etc, men drar opp i 600rpm ved gaming. Pumpene står på 2/5. Dette er stillere enn et eneste skjermkort med vifte. Men den logikken der, kunne jeg like godt sagt at en "god vannkjølt PC" ikke lager lyd i det hele tatt. Hvis du sikter til aio løsninger så tenker ikke jeg på det som vannkjøling... Tror vi kan konkludere med at legger man penger i kjøleløsningen vil PCen være helt stille uavhengig av om det er luft eller vann Enig ? Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 2. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2016 Ville aldri satset på Crossfire/SLI for å yte mer enn et enkeltkort. Er jo en grunn til at AMD har valgt å demonstrere GPUene sine i nettopp Ashes of the Singularity, da dette spillet er det eneste spillet som støtter multi GPU i DX12. Du kan jo faktisk bruke en nvidia GPU og en AMD GPU i dette spillet. Problemet er at det er opp til utviklerne og implementere multi GPU-støtte i DX 12. Så dersom de fleste utviklerne driter i DX 12 multi-GPU, så vil du aldri få brukt den andre GPUen du har kjøpt (merk at dette kun gjelder i DX12-spill). Det kan altså være at mange spill får denne muligheten, men det motsatte kan også være tilfelle. Så langt har vi ett spill som støtter det (såvidt jeg har fått med meg). I tillegg så vet vi også lite om stuttering i Crossfire på de nye kortene. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 2. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2016 Vi vet lite om AMD kortene og stort sett bare negativt om nVidia kortene, foreløpig Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 2. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2016 Når du sier negativt så mener du overklokking? Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 2. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2016 Når du sier negativt så mener du overklokking? Ja. Det lurer jeg også på. Bortsett fra prisen og forventningene som nvidia selv satte til overklokking, så er det veldig lite negativt og si om kortet. Lenke til kommentar
zlpw0ker Skrevet 2. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2016 (endret) Jeg har blitt usikker på hvilket skjermkort jeg skal kjøpe meg nå. Jeg hadde Fury X som holdt pcen rundt 20-27 grader i casen min.Jeg måtte sende det tilbake pga. coilwhine og jeg måtte sette inn GTX 560ti som er 6 år gammel og dette er i bruk nå. Pcen's temp er rundt 40-50 grader på diverse målinger, jeg bruker Corsair Link. Jeg har egentlig satt meg som mål å kjøpe 1070, men jeg likte virkelig fury X kjøling system og dens design da jeg ikke spiller spill som er så krevende. Fins det en gpu som er lignende som Fury X, da tenker jeg enten i 1080 eller kommende 1070. vil det bli closed cooling på 1070 også? eller er det bare for 1080? Har blitt veldig opptatt av en kjølig case med lavest temperatur som mulig,med tanke på vifter+ gpu+ aio vannavkjøler på cpu'n. Endret 2. juni 2016 av zlpw0ker Lenke til kommentar
Galen Absalom Skrevet 2. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2016 (endret) Når du sier negativt så mener du overklokking? Ja. Det lurer jeg også på. Bortsett fra prisen og forventningene som nvidia selv satte til overklokking, så er det veldig lite negativt og si om kortet. Under følger en liten(stor) copy paste fra Reddit. Syns det dekker fint hva som er greia. Fuck overclocking. It's great if you can get the extra juice out of a product, but really at the end of the day, the 1080 is everything Nvidia said it was going to be: IT BEATS THE TITAN X at 2/3 of the price of a Titan X. It will be the card to get for VR. It will be the card to shoot for if you are building a multi monitor setup. It will consume less power than it's predecessors while offering better performance. It seems the further we become connected socially, the easier it becomes for people to "group hate" things. I've learned to let the naysayers do their fuckery prior to a product launch and eat crow about 3-4 months in when that product ends up being pretty much what actual experts were saying it was gonna be. In fact, I remember the same exact fuckery happening upon Maxwell's 980, 970 launch the frothing mass of 780ti owners were complaining that Maxwell wasn't impressive enough. And every single legitimate website that reviews tech out there has basically echoed the same exact sentiment: that the 1080 is the current king of video cards at this moment and there isn't anything else out there that can beat it. Tror litt av problemet er at brukere som sitter på kraftige og dyre GPU'er som 980 ti er dem som ofte alltid vil ha det "siste og beste". Når GTX 1080 kommer ut, og bare er "litt" raskere en GTX 980 TI overclocked, blir dette et problem siden det er vanskelig å forsvare å bytte ut et 8000 kroners skjermkort med et som bare yter "litt" bedre. Da legger de sin lit til hvor mye kortet kan overklokkes, slik at de får den ønskede økningen i hastighet. Når det da vises at GTX 1080 "bare" kan overklokkes fra 1607 Mhz til nesten 2100 Mhz, noe som er en økning på ca. 30% i klokkefrekvens (20% om du anser boost clock til å være stock speed, selv om dette egentlig bare er automatisk overklokking) blir det ramaskrik. Jeg personlig foretrekker at nVidia gir oss kort som ligger så tett oppunder max klokkefrekvens som standard, en at de skrur ned klokkefrekvensen bare for å gi litt mer rom for overklokking. Endret 2. juni 2016 av Galen Absalom 7 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 2. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2016 Når du sier negativt så mener du overklokking? Ja. Det lurer jeg også på. Bortsett fra prisen og forventningene som nvidia selv satte til overklokking, så er det veldig lite negativt og si om kortet. Under følger en liten(stor) copy paste fra Reddit. Syns det dekker fint hva som er greia. Fuck overclocking. It's great if you can get the extra juice out of a product, but really at the end of the day, the 1080 is everything Nvidia said it was going to be: IT BEATS THE TITAN X at 2/3 of the price of a Titan X. It will be the card to get for VR. It will be the card to shoot for if you are building a multi monitor setup. It will consume less power than it's predecessors while offering better performance. It seems the further we become connected socially, the easier it becomes for people to "group hate" things. I've learned to let the naysayers do their fuckery prior to a product launch and eat crow about 3-4 months in when that product ends up being pretty much what actual experts were saying it was gonna be. In fact, I remember the same exact fuckery happening upon Maxwell's 980, 970 launch the frothing mass of 780ti owners were complaining that Maxwell wasn't impressive enough. And every single legitimate website that reviews tech out there has basically echoed the same exact sentiment: that the 1080 is the current king of video cards at this moment and there isn't anything else out there that can beat it. Ganske spot on ja. De som typisk snakker ned et produkt, er de som ikkje ville ha kjøpt produktet uansett hvor bra eller dårlig det hadde vært. Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 2. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2016 Jag undrar om Nvidia har tagit sig råd till att "skippa" entusiasterna denna gång? De vet att de inte har competition oavsett. Lenke til kommentar
dekar24k Skrevet 2. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2016 Vi vet lite om AMD kortene og stort sett bare negativt om nVidia kortene, foreløpig Øh? Diskuterer vi ikke GTX 10xx i denne tråden, eller er det jeg som har misforstått? Jeg spør, siden du skriver at vi vet "stort sett bare negativt om Nvidia-kortene" .. Ikke noe stygt ment, men jeg tror det er litt mange i tråden her som enten nylig har investert i både ett og to 980ti, eller ikke har fått feriepenger enda, så det graves dypt og iherdig etter noe negativt å si om de nye 10xx-kortene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå