Enlightened Skrevet 1. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2016 (endret) HKS snakka om IPC forbedringer med Pascal. Det virker ikke som det stemmer. Har nVidia kommet med løgner eller bare overdrevet sin markedsføring? (bare så det er sagt, jeg beskylder ikke HKS for noe her) Det stemmer. Men husk at GTX 980 Ti har flere Cuda cores, flere ROP's osv enn 1080Ti. For å finne ut av IPC forbedringene, så må du ha like mange Cuda cores, ROP, klokkefrekvens osv på begge generasjoner kort. Av det jeg kan se fra custom kortene på luft nå, så venter jeg uansett på 1080Ti. War har hatt flere RMA på MSI kort enn noe annet, så det er som regel viftene som tar kvelden. Mitt neste kort blir ikke MSI. Folk får kjøpe det dem vil Nei, man kan være uheldig med ett merke. Jeg er mest opptatt av temperatur, og det har Msi vært flinke på, og jeg har samtidig vært heldig og ikke hatt feil på kortene heller. Jeg leste i en tek.no annonse idag at AMD sin 480X skal koste rundt 2000kr, og slå gtx 1080 i Ashes of the Singularity med kun halvparten av kraften i bruk i CFX, og da for en total prislapp på 4000kr. Jeg ble da så skeptisk til å kjøpe et svindyrt 1080 nå, at jeg faktisk heller venter og ser hva AMD kommer med, og forsåvidt 1070 også, og kanskje det er bedre å kjøpe et 980Ti billig og overklokke det imens. Ikke vet jeg, men jeg avbestilte hvertfall 1080nå(litt også pga den powerlimit tingen), da mer og mer sier at Nvidia pønsker litt på noe(eller utnytter posisjonen sin). I tillegg går det jo rykter om at 1080Ti ikke skal være så altfor langt unna, så det kan vel lønne seg å vente et par måneder før man impulskjøper skjermkort akkurat nå. Endret 1. juni 2016 av Enlightened Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 1. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2016 (endret) http://videocardz.com/60720/evga-gtx-1080-classified-hybrid-and-ftw-spotted The GTX 1080 FTW & Hybrid are effectively identical cards other than the cooling solution. Both use a 10+2-phase power design and add an extra 8-pin power header. Skulle likt bedre om de hadde basert Hybrid på Classified som har 14+3-phase. Spekulasjon om prisen på 1080 Hybrid EVGA GeForce GTX 1080 Hybrid will cost £689.99, ~893€, ~834US$ Endret 1. juni 2016 av DJViking Lenke til kommentar
Sn1ken Skrevet 1. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2016 HKS snakka om IPC forbedringer med Pascal. Det virker ikke som det stemmer. Har nVidia kommet med løgner eller bare overdrevet sin markedsføring? (bare så det er sagt, jeg beskylder ikke HKS for noe her) Det stemmer. Men husk at GTX 980 Ti har flere Cuda cores, flere ROP's osv enn 1080Ti. For å finne ut av IPC forbedringene, så må du ha like mange Cuda cores, ROP, klokkefrekvens osv på begge generasjoner kort. Jeg er blant de i Norge (og verden) som har mest erfaring med F@H og GPU. Det jeg har å bidra med kan sikkert gi ett innblikk i hvor store fremskritt vi snakker om for de ulike generasjonene. Nvidia 680 - Gir ca 120k PPD (antall poeng på ett døgn, reflektere regnekapasitet) Nvidia 780 - ca 170k PPD Nvidia 780 ti - ca 240k PPD Nvidia 980 - ca 400k PPD Nvidia 980 ti - ca 600k PPD Og det ser ut for at 1080 gir ca 800k PPD eller mer. Disse bruker CUDA. Så jeg kan skrive under på at det har gått heftig fremover. Samt at jeg misstenker at 1080 kan levere enda mer når flaskehalser som CPU, HK (og ikke minst drivere og program) osv forbedres. Håper det kan være til noe hjelp 1 Lenke til kommentar
dskg Skrevet 1. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2016 HKS snakka om IPC forbedringer med Pascal. Det virker ikke som det stemmer. Har nVidia kommet med løgner eller bare overdrevet sin markedsføring? (bare så det er sagt, jeg beskylder ikke HKS for noe her) Det stemmer. Men husk at GTX 980 Ti har flere Cuda cores, flere ROP's osv enn 1080Ti. For å finne ut av IPC forbedringene, så må du ha like mange Cuda cores, ROP, klokkefrekvens osv på begge generasjoner kort. Av det jeg kan se fra custom kortene på luft nå, så venter jeg uansett på 1080Ti. War har hatt flere RMA på MSI kort enn noe annet, så det er som regel viftene som tar kvelden. Mitt neste kort blir ikke MSI. Folk får kjøpe det dem vil Nei, man kan være uheldig med ett merke. Jeg er mest opptatt av temperatur, og det har Msi vært flinke på, og jeg har samtidig vært heldig og ikke hatt feil på kortene heller. Jeg leste i en tek.no annonse idag at AMD sin 480X skal koste rundt 2000kr, og slå gtx 1080 i Ashes of the Singularity med kun halvparten av kraften i bruk i CFX, og da for en total prislapp på 4000kr. Jeg ble da så skeptisk til å kjøpe et svindyrt 1080 nå, at jeg faktisk heller venter og ser hva AMD kommer med, og forsåvidt 1070 også, og kanskje det er bedre å kjøpe et 980Ti billig og overklokke det. Ikke vet jeg, men jeg avbestilte hvertfall 1080nå(litt også pga den powerlimit tingen), da mer og mer sier at Nvidia pønsker litt på noe(eller utnytter posisjonen sin). I tillegg går det jo rykter om at 1080Ti ikke skal være så altfor langt unna, så det kan vel lønne seg å vente et par måneder før man impulskjøper skjermkort akkurat nå. Da har du nok misforstått. AMD har vist fram en slide der de påstår at 2x 480X sammen med DX12 Multi GPU slår en single GTX 1080 i Ashes of Singularity. Der skriver de også at GPU Utilization er 51%, men det betyr ikke at en single 480x vil slå et GTX 1080. Sannsynligheten er vel mer at 480X ligger rundt 390-390X ytelse. Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 1. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2016 AMD har vist fram en slide der de påstår at 2x 480X sammen med DX12 Multi GPU slår en single GTX 1080 i Ashes of Singularity. Hva mener du med at 2x RX480 sammen med multi gpu slår en singel 1080? Lenke til kommentar
nagina Skrevet 1. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2016 (endret) Er vel denne han sikter til? http://cdn.wccftech.com/wp-content/uploads/2016/05/AMD-Radeon-RX-480-Ashes-of-The-Singularity.jpg Endret 1. juni 2016 av nagina Lenke til kommentar
dskg Skrevet 1. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2016 AMD har vist fram en slide der de påstår at 2x 480X sammen med DX12 Multi GPU slår en single GTX 1080 i Ashes of Singularity. Hva mener du med at 2x RX480 sammen med multi gpu slår en singel 1080? 2x 480X sammen, med dx12 multi gpu Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 1. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2016 Og det ser ut for at 1080 gir ca 800k PPD eller mer. Disse bruker CUDA. Så jeg kan skrive under på at det har gått heftig fremover. Samt at jeg misstenker at 1080 kan levere enda mer når flaskehalser som CPU, HK (og ikke minst drivere og program) osv forbedres. Håper det kan være til noe hjelp Da burde 1080Ti gi minst 1 mill ppd, kanskje mye mer. Den som venter på noe godt... Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 1. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2016 (endret) HKS snakka om IPC forbedringer med Pascal. Det virker ikke som det stemmer. Har nVidia kommet med løgner eller bare overdrevet sin markedsføring? (bare så det er sagt, jeg beskylder ikke HKS for noe her)Det stemmer. Men husk at GTX 980 Ti har flere Cuda cores, flere ROP's osv enn 1080Ti. For å finne ut av IPC forbedringene, så må du ha like mange Cuda cores, ROP, klokkefrekvens osv på begge generasjoner kort. Av det jeg kan se fra custom kortene på luft nå, så venter jeg uansett på 1080Ti. War har hatt flere RMA på MSI kort enn noe annet, så det er som regel viftene som tar kvelden. Mitt neste kort blir ikke MSI. Folk får kjøpe det dem vil Nei, man kan være uheldig med ett merke. Jeg er mest opptatt av temperatur, og det har Msi vært flinke på, og jeg har samtidig vært heldig og ikke hatt feil på kortene heller.Jeg leste i en tek.no annonse idag at AMD sin 480X skal koste rundt 2000kr, og slå gtx 1080 i Ashes of the Singularity med kun halvparten av kraften i bruk i CFX, og da for en total prislapp på 4000kr. Jeg ble da så skeptisk til å kjøpe et svindyrt 1080 nå, at jeg faktisk heller venter og ser hva AMD kommer med, og forsåvidt 1070 også, og kanskje det er bedre å kjøpe et 980Ti billig og overklokke det imens. Ikke vet jeg, men jeg avbestilte hvertfall 1080nå(litt også pga den powerlimit tingen), da mer og mer sier at Nvidia pønsker litt på noe(eller utnytter posisjonen sin). I tillegg går det jo rykter om at 1080Ti ikke skal være så altfor langt unna, så det kan vel lønne seg å vente et par måneder før man impulskjøper skjermkort akkurat nå. For noen år siden regnet jeg på det å alltid bytte når det nyeste kom (og da selge det gamle), vs å bytte hele riggen hvert 5. År. Differansen var skremmende liten. Bonusen er man alltid har det nyeste ved launch. At det ikke lønner seg å hoppe på det grommeste innen hardware tror jeg de fleste har plukket opp ? Endret 1. juni 2016 av gthaman Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 1. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2016 Tipper høy ASIC er viktigere enn noen gang. Har det noen gang vært spesielt viktig? Lenke til kommentar
nagina Skrevet 1. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2016 (endret) Ja, da har det begynt eller ikke? link nr2 vil kanskje skuffe enkelte. http://www.overclock.net/t/1601329/gtx-1070-1080-bios-who-has-it#post_25203032 http://forums.guru3d.com/showpost.php?p=5282076&postcount=960 Endret 1. juni 2016 av nagina Lenke til kommentar
C64C Skrevet 1. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2016 (endret) Ja, da har det begynt eller ikke? link nr2 vil kanskje skuffe enkelte. http://www.overclock.net/t/1601329/gtx-1070-1080-bios-who-has-it#post_25203032 http://forums.guru3d.com/showpost.php?p=5282076&postcount=960 Lover dårlig den siste der. Well for overclockers this video card is a big Flop :/ a nightmare just like Fury X was and i will tell you why. The Core GPU 104 is hardware locked to 1.25v , it is a hardware limitation and not a software limitation. There are no good gains even on high end water or high end air coolers , no matter if is a 16 + 4 phases custom made pcb and 2 eight pin connectors or the reference Founders Edition PCB VRM 6+1 phases with only one eight pin connector or more it does not make a difference , only very very small gains. If you want to overclock this GPU higher than 2100 Mhz you need to remove some hardware on the video card ( remove resistors to fool the power sensor IC and solder a lot more resistors and caps on the VRM area to bypass all the restrictions on overclocking nvidia has placed on this VGA Endret 1. juni 2016 av C64C Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 1. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2016 Ja, da har det begynt eller ikke? link nr2 vil kanskje skuffe enkelte. http://www.overclock.net/t/1601329/gtx-1070-1080-bios-who-has-it#post_25203032 http://forums.guru3d.com/showpost.php?p=5282076&postcount=960 Lover dårlig den siste der. Well for overclockers this video card is a big Flop :/ a nightmare just like Fury X was and i will tell you why. The Core GPU 104 is hardware locked to 1.25v , it is a hardware limitation and not a software limitation. There are no good gains even on high end water or high end air coolers , no matter if is a 16 + 4 phases custom made pcb and 2 eight pin connectors or the reference Founders Edition PCB VRM 6+1 phases with only one eight pin connector or more it does not make a difference , only very very small gains. If you want to overclock this GPU higher than 2100 Mhz you need to remove some hardware on the video card ( remove resistors to fool the power sensor IC and solder a lot more resistors and caps on the VRM area to bypass all the restrictions on overclocking nvidia has placed on this VGA Well for overclockers this video card is a big Flop :/ a nightmare just like Fury X was and i will tell you why. The Core GPU 104 is hardware locked to 1.25v , it is a hardware limitation and not a software limitation. There are no good gains even on high end water or high end air coolers , no matter if is a 16 + 4 phases custom made pcb and 2 eight pin connectors or the reference Founders Edition PCB VRM 6+1 phases with only one eight pin connector or more it does not make a difference , only very very small gains. If you want to overclock this GPU higher than 2100 Mhz you need to remove some hardware on the video card ( remove resistors to fool the power sensor IC and solder a lot more resistors and caps on the VRM area to bypass all the restrictions on overclocking nvidia has placed on this VGA dobbelt opp av info Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 1. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2016 http://videocardz.com/60720/evga-gtx-1080-classified-hybrid-and-ftw-spotted The GTX 1080 FTW & Hybrid are effectively identical cards other than the cooling solution. Both use a 10+2-phase power design and add an extra 8-pin power header. Skulle likt bedre om de hadde basert Hybrid på Classified som har 14+3-phase. Spekulasjon om prisen på 1080 Hybrid EVGA GeForce GTX 1080 Hybrid will cost £689.99, ~893€, ~834US$ syns han sa at temperaturen var delta 18 grader ? betyr det uten load? eller 18 grader mindre enn FE Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 1. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2016 (endret) Det betyr vel noe sånt som at du kan forvente 18 grader over romtemperatur på kjernen. Har du 22C i rommet vil GPU havne på 40C. Har du 25C på rommet havner GPU på 43C. Det er nok ikke alltid helt korrekt, men sånn cirka.. Endret 1. juni 2016 av Gabri3L Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 1. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2016 Det betyr vel noe sånt som at du kan forvente 18 grader over romtemperatur på kjernen. Har du 22C i rommet vil GPU havne på 40C. Har du 25C på rommet havner GPU på 43C. Det er nok ikke alltid helt korrekt, men sånn cirka.. er forholdsvis bra det? Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 1. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2016 (endret) Ja, da har det begynt eller ikke? link nr2 vil kanskje skuffe enkelte. http://www.overclock.net/t/1601329/gtx-1070-1080-bios-who-has-it#post_25203032 http://forums.guru3d.com/showpost.php?p=5282076&postcount=960 Lover dårlig den siste der. Well for overclockers this video card is a big Flop :/ a nightmare just like Fury X was and i will tell you why. The Core GPU 104 is hardware locked to 1.25v , it is a hardware limitation and not a software limitation. There are no good gains even on high end water or high end air coolers , no matter if is a 16 + 4 phases custom made pcb and 2 eight pin connectors or the reference Founders Edition PCB VRM 6+1 phases with only one eight pin connector or more it does not make a difference , only very very small gains. If you want to overclock this GPU higher than 2100 Mhz you need to remove some hardware on the video card ( remove resistors to fool the power sensor IC and solder a lot more resistors and caps on the VRM area to bypass all the restrictions on overclocking nvidia has placed on this VGA Å enda hopper folk som gale fra 980Ti til 1080? Har smurt på meg et godt lag med tålmodighetskrem og venter på the real deal. Endret 1. juni 2016 av Simkin Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 1. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2016 (endret) Ja, da har det begynt eller ikke? link nr2 vil kanskje skuffe enkelte. http://www.overclock.net/t/1601329/gtx-1070-1080-bios-who-has-it#post_25203032 http://forums.guru3d.com/showpost.php?p=5282076&postcount=960 Lover dårlig den siste der. Well for overclockers this video card is a big Flop :/ a nightmare just like Fury X was and i will tell you why. The Core GPU 104 is hardware locked to 1.25v , it is a hardware limitation and not a software limitation. There are no good gains even on high end water or high end air coolers , no matter if is a 16 + 4 phases custom made pcb and 2 eight pin connectors or the reference Founders Edition PCB VRM 6+1 phases with only one eight pin connector or more it does not make a difference , only very very small gains. If you want to overclock this GPU higher than 2100 Mhz you need to remove some hardware on the video card ( remove resistors to fool the power sensor IC and solder a lot more resistors and caps on the VRM area to bypass all the restrictions on overclocking nvidia has placed on this VGA Frem med loddebolten gutta Endret 1. juni 2016 av bshagen Lenke til kommentar
Beffa1 Skrevet 1. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2016 Jeg har 2 stk 980Ti med MSI Twin Frozr, og i SLI så lager dem en del støy, spessielt det øverste kortet. Men står det bare ett kort i maskina, så er det ganske stillegående. Tviler på at den som kommer med 1080 kortet til MSI er noe bedre. Sitter med 2 slike kort i maskina her oxo, og disse har jeg aldri hørt noe lyd av dersom jeg ikke selv tvinger dem opp på full spiker. Dette selv med ei hard SLI bru fra MSI, som gjør at kortene sitter tettere sammen en ønskelig. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 1. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2016 (endret) Jeg har 2 stk 980Ti med MSI Twin Frozr, og i SLI så lager dem en del støy, spessielt det øverste kortet. Men står det bare ett kort i maskina, så er det ganske stillegående. Tviler på at den som kommer med 1080 kortet til MSI er noe bedre. Sitter med 2 slike kort i maskina her oxo, og disse har jeg aldri hørt noe lyd av dersom jeg ikke selv tvinger dem opp på full spiker. Dette selv med ei hard SLI bru fra MSI, som gjør at kortene sitter tettere sammen en ønskelig. Hard SLi bro? du får jo forskjellige lengder på de.. Endret 1. juni 2016 av Simkin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå