Enlightened Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Hvah, kan ikke gtx 1080 overklokkes over 2Ghz pga en powerlimit???? Hva f***, bør jeg avbestille nå? Kjenner jeg har lyst å sparke Nvidia grafikkort avdelingen så hardt bak at de ikke kan sitte på flere uker! Skal da søren meg være mulig å overklokke selv uten ny bios, og i tillegg når kortet er markedsført til å kunne klokkes opp mot 2.1Ghz! Lenke til kommentar
Dawgster Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Hvilket bør jeg gå får av ROG STRIX-utgaven til Asus og MSI Armor OC-utgaven? Klin umulig å si per nå. Har jo ikke kommet ut noen skikkelig gjennomgående tester av disse custom kortene enda. Har dog kommet noen rundt Strix, men det hjelper jo lite når vi vet nada om MSI kortet. Det vi ser til nå er at selv custom kort, med ekstra VRM og ekstra strømtilførsel overklokker skuffende dårlig. Ser vel ut til at alt man trenger å bry seg om ved valg av kort er hvor god kjøleløsning de kommer med for å unngå throttling, få lavere temperaturer og mindre støy. Sånn sett så seiler vel både MSI SeaHawk og EVGA Hydro frem som flotte alternativer da hybridkjølingen burde være bedre enn alle de andre. Jeg har ikke plass til vannkjøling, så de variantene er utelukket. Lenke til kommentar
Sn1ken Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Hvah, kan ikke gtx 1080 overklokkes over 2Ghz pga en powerlimit???? Hva f***, bør jeg avbestille nå? Kjenner jeg har lyst å sparke Nvidia grafikkort avdelingen så hardt bak at de ikke kan sitte på flere uker! Skal da søren meg være mulig å overklokke selv uten ny bios, og i tillegg når kortet er markedsført til å kunne klokkes opp mot 2.1Ghz! Enkelt å klokke til 2000Mhz, og det er under 70 grader med full belastning 24/7 for min del. Dønn stabilt FE utgave. Tipper høy ASIC er viktigere enn noen gang. Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 (endret) Hvilket bør jeg gå får av ROG STRIX-utgaven til Asus og MSI Armor OC-utgaven? Klin umulig å si per nå. Har jo ikke kommet ut noen skikkelig gjennomgående tester av disse custom kortene enda. Har dog kommet noen rundt Strix, men det hjelper jo lite når vi vet nada om MSI kortet. Det vi ser til nå er at selv custom kort, med ekstra VRM og ekstra strømtilførsel overklokker skuffende dårlig. Ser vel ut til at alt man trenger å bry seg om ved valg av kort er hvor god kjøleløsning de kommer med for å unngå throttling, få lavere temperaturer og mindre støy. Sånn sett så seiler vel både MSI SeaHawk og EVGA Hydro frem som flotte alternativer da hybridkjølingen burde være bedre enn alle de andre. Har vel bare kommet en anmeldelse til MSI Gaming X. Endret 1. juni 2016 av aBaDmAn91 Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Har vel bare kommet en anmeldelse til MSI Gaming X. Overtalte en kompis til å kjøpe det. Så håper det var et godt valg xD Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Helt sikkert bra nok. Link: MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G review Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 (endret) Har bestilt den selv. Ut ifra de tidligere Twin Frozr variantene jeg har hatt, er ingenting bedre. Kortene er relativt små også, ikke stor monster som zotac og asus sine, og kjøler faktisk like bra og i mange tilfeller bedre også. Så min erfaring har vært at du får et mindre kort, som tar lite plass i kabinettet og kjøler bedre enn konkurrentene. Og, viftene går ikke rundt før kortet når 60C. Så på skrivebordsbruk er kortet helt lydløst. Derfor bestilte jeg den modellen denne gangen også, og håper Msi følger tradisjonen. Endret 1. juni 2016 av Enlightened Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Jeg har 2 stk 980Ti med MSI Twin Frozr, og i SLI så lager dem en del støy, spessielt det øverste kortet. Men står det bare ett kort i maskina, så er det ganske stillegående. Tviler på at den som kommer med 1080 kortet til MSI er noe bedre. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Hvilket bør jeg gå får av ROG STRIX-utgaven til Asus og MSI Armor OC-utgaven? Klin umulig å si per nå. Har jo ikke kommet ut noen skikkelig gjennomgående tester av disse custom kortene enda. Har dog kommet noen rundt Strix, men det hjelper jo lite når vi vet nada om MSI kortet. Det vi ser til nå er at selv custom kort, med ekstra VRM og ekstra strømtilførsel overklokker skuffende dårlig. Ser vel ut til at alt man trenger å bry seg om ved valg av kort er hvor god kjøleløsning de kommer med for å unngå throttling, få lavere temperaturer og mindre støy. Sånn sett så seiler vel både MSI SeaHawk og EVGA Hydro frem som flotte alternativer da hybridkjølingen burde være bedre enn alle de andre. Jeg har ikke plass til vannkjøling, så de variantene er utelukket. Ikke plass? Har du en 120mm vifte i kabinettet så har du automatisk plass. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Har bestilt den selv. Ut ifra de tidligere Twin Frozr variantene jeg har hatt, er ingenting bedre. Kortene er relativt små også, ikke stor monster som zotac og asus sine, og kjøler faktisk like bra og i mange tilfeller bedre også. Så min erfaring har vært at du får et mindre kort, som tar lite plass i kabinettet og kjøler bedre enn konkurrentene. Og, viftene går ikke rundt før kortet når 60C. Så på skrivebordsbruk er kortet helt lydløst. Derfor bestilte jeg den modellen denne gangen også, og håper Msi følger tradisjonen. De fleste anmeldelser har vel vist at Asus Strix har kjølt hakket bedre og støyet litt mindre? Ikke at MSI løsningen på noen måte har vært dårlig. Lenke til kommentar
Kaptein Styrbord Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Er begrenset hvor mye forbedring du kan forvente når det er ca samme volum de har å forholde seg til når de designer kjølere. Skal også sies at 980Ti drar en hel del mer strøm enn det 1080 gjør, så at dine kort gjør litt mer ut av seg kommer vel ikke akkurat som noen bombe. Hvah, kan ikke gtx 1080 overklokkes over 2Ghz pga en powerlimit???? Hva f***, bør jeg avbestille nå?Kjenner jeg har lyst å sparke Nvidia grafikkort avdelingen så hardt bak at de ikke kan sitte på flere uker!Skal da søren meg være mulig å overklokke selv uten ny bios, og i tillegg når kortet er markedsført til å kunne klokkes opp mot 2.1Ghz! Snakk om å la seg bite av hypen. En klokkefrekvens som ble klart på langt under normale temperaturer, i et ukjent real-time render med FPS låst til 60, med ukjent GPU bruk, så forventer folk faktisk at de leverer? Lenke til kommentar
Dawgster Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Hvilket bør jeg gå får av ROG STRIX-utgaven til Asus og MSI Armor OC-utgaven? Klin umulig å si per nå. Har jo ikke kommet ut noen skikkelig gjennomgående tester av disse custom kortene enda. Har dog kommet noen rundt Strix, men det hjelper jo lite når vi vet nada om MSI kortet. Det vi ser til nå er at selv custom kort, med ekstra VRM og ekstra strømtilførsel overklokker skuffende dårlig. Ser vel ut til at alt man trenger å bry seg om ved valg av kort er hvor god kjøleløsning de kommer med for å unngå throttling, få lavere temperaturer og mindre støy. Sånn sett så seiler vel både MSI SeaHawk og EVGA Hydro frem som flotte alternativer da hybridkjølingen burde være bedre enn alle de andre. Jeg har ikke plass til vannkjøling, så de variantene er utelukket. Ikke plass? Har du en 120mm vifte i kabinettet så har du automatisk plass. Har to vifter i fronten av kabinettet (tror de er 120mm). Men hvis jeg da har en vannkjølt modell, vil ikke radiatoren da ødelegge litt av luftflyten? Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Evga HB bridges slihub.jpg Heftig... Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 (endret) Og for de som liker det litt heftig overklokking, helst med Ln2: Følg med her: http://forum.hwbot.org/showthread.php?t=157414 HardMod ContentsIntro Turbo Boost 3.0 Cooling compatibility STEP 1 – Prep your bench STEP 2 – Get card ready STEP 3 – Power limit overrides STEP 4 – GPU Voltage trim-pot mod STEP 5 – Memory voltage trim-pot mod STEP 6 – PLL Voltage trim-pot mod STEP 7 – AUX Voltage trim-pot mod STEP 8 – Remove thermal protection STEP X – BONUS http://forum.kingpincooling.com/showthread.php?t=3879 Originally Posted by Massman It's very funny that the press is not talking about this at all. The "fastest" card sure is faster in games and on air cooling, but in terms of technology the GTX 980 Ti is still the fastest. Primarily because of the LN2 issue of 1.25V, obviously, but also because the 1080 is clock per clock slower than GTX 980 Ti.On air,GTX 980 Ti: 2816 SP at 1000 MHz (1067 MHz boost) GTX 1080: 2560 SP at 1607 MHz (1700 Mhz boost) GTX 1080 seems about 30% faster than GTX 980 Ti with 60% higher clocks and 10% fewer shader units. To match a GTX 980 Ti at 2.2G you'd need a 1080 at speeds far beyond 3GHz. Obviously 2500 at 1.25V isn't gonna cut it . Endret 1. juni 2016 av Nizzen Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 HKS snakka om IPC forbedringer med Pascal. Det virker ikke som det stemmer. Har nVidia kommet med løgner eller bare overdrevet sin markedsføring? (bare så det er sagt, jeg beskylder ikke HKS for noe her) Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 (endret) Også interessant er at AMD har fått 1.7x bedre ytelse mot strømforbruk gjennom 14nm-prosessen alene, som er litt bedre enn GTX 1080 mot GTX 980 som havner på rundt 1.55x bedre ytelse mot strømforbruk. Dette kan tyde på at Samsung-prosessen er bedre egnet enn TSMC-prosessen for GPUer, og (avhengig av hvordan man ser på det) at Pascal ikke er mer effektiv enn Maxwell Endret 1. juni 2016 av N o r e n g Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 (endret) Jeg har 2 stk 980Ti med MSI Twin Frozr, og i SLI så lager dem en del støy, spessielt det øverste kortet. Men står det bare ett kort i maskina, så er det ganske stillegående. Tviler på at den som kommer med 1080 kortet til MSI er noe bedre. Hvilket kort lager ikke støy med SLI? Da må viftene brukes mye mer og ingen skjermkort vifter er helt lydløse. Jeg har ikke kjørt SLI, men jeg hører ikke mitt kort. Kanskje du har fått en feilvare? 980Ti er vel også endel heftigere hestekrefter å kjøle ned enn 970 som jeg har nå. Er begrenset hvor mye forbedring du kan forvente når det er ca samme volum de har å forholde seg til når de designer kjølere. Skal også sies at 980Ti drar en hel del mer strøm enn det 1080 gjør, så at dine kort gjør litt mer ut av seg kommer vel ikke akkurat som noen bombe. Hvah, kan ikke gtx 1080 overklokkes over 2Ghz pga en powerlimit???? Hva f***, bør jeg avbestille nå? Kjenner jeg har lyst å sparke Nvidia grafikkort avdelingen så hardt bak at de ikke kan sitte på flere uker! Skal da søren meg være mulig å overklokke selv uten ny bios, og i tillegg når kortet er markedsført til å kunne klokkes opp mot 2.1Ghz! Snakk om å la seg bite av hypen. En klokkefrekvens som ble klart på langt under normale temperaturer, i et ukjent real-time render med FPS låst til 60, med ukjent GPU bruk, så forventer folk faktisk at de leverer? Kanskje jeg ikke har fulgt godt nok med, men jeg antar at det OK, siden MSI twin frozr versjonen yter opptil 10fps mer enn FE med overklokken som er på den ifølge reviewen på guru3D. Jeg går dermed ut ifra at det ikke er mer enn rundt 10fps mer å hente på å tyne kortet ekstremt mye mer. Når man har nådd 2Ghz punktet blir jeg overasket(og litt pisst) om det er mye mer å hente. Har aldri tuklet med skjermkort bios, og vil helst slippe det også, men mindre vi snakker om 20-30fps forskjell. Endret 1. juni 2016 av Enlightened Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 HKS snakka om IPC forbedringer med Pascal. Det virker ikke som det stemmer. Har nVidia kommet med løgner eller bare overdrevet sin markedsføring? (bare så det er sagt, jeg beskylder ikke HKS for noe her) Det stemmer. Men husk at GTX 980 Ti har flere Cuda cores, flere ROP's osv enn 1080Ti. For å finne ut av IPC forbedringene, så må du ha like mange Cuda cores, ROP, klokkefrekvens osv på begge generasjoner kort. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 HKS snakka om IPC forbedringer med Pascal. Det virker ikke som det stemmer. Har nVidia kommet med løgner eller bare overdrevet sin markedsføring? (bare så det er sagt, jeg beskylder ikke HKS for noe her) Det stemmer. Men husk at GTX 980 Ti har flere Cuda cores, flere ROP's osv enn 1080Ti. For å finne ut av IPC forbedringene, så må du ha like mange Cuda cores, ROP, klokkefrekvens osv på begge generasjoner kort. Av det jeg kan se fra custom kortene på luft nå, så venter jeg uansett på 1080Ti. War har hatt flere RMA på MSI kort enn noe annet, så det er som regel viftene som tar kvelden. Mitt neste kort blir ikke MSI. Folk får kjøpe det dem vil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå