DuraN Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Fra representant fra EK: Unfortunately, the non-reference edition EVGA cards will not be getting a waterblock this time around. As of now, we can confirm that the ASUS STRIX, MSI Gaming X, and the Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 cards will be getting waterblocks. If you have any other questions, please let us know! Da må jeg avbestille ftw gitt. Uten EK vannblokk er det bare å glemme. Edit: og der var heller 2x1080 strix bestilt. Vurderte også G1, da jeg mener nizzen hadde god erfaring med oc av sitt 980 fra dem, men asus har sjelden sviktet G1 Gaming har denne runden 1x8 pin og referanse-PCB. Hos GB er det vel G1 Extreme som gjelder. Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 (endret) Noen som vet hvilken temp 1080 begynner å trottle på?Er det ikke 83 grader? Tror jeg.. ca. 82 grader for GTX 1080 FE. og 77 grader for GTX 1070 FE. Kilde: http://www.gamersnexus.net/hwreviews/2453-nvidia-geforce-gtx-1070-founders-edition-review/page-2 Da bør jo de fleste tredjepart kort være innafor. Men jeg tørr ikke bestille før jeg ser tester av en av dem, slik at jeg vet at det ikke er trottle i bildet. Endret 1. juni 2016 av Enlightened Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Ser nå at det har kommet en test på Msi gtx 1080 gaming X på guru3D, og de målte en Max temp på 70 grader på full load. Msi imponerer igjen, og den nye Twin frozeren ser ut til å gjøre jobben så bra at jeg tror jaggu jeg velger Msi på nytt. Hva er dog forskjellen på gaming X og armor versjonen som begge ligger på komplett? Lenke til kommentar
KriZZ Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Ser de har satt opp prisen, nå koster det 7495,- Jeg sitter fremdeles og funderer på hvilket 1080 jeg skal kjøpe. Hvilke meninger har dere? Hadde tenkt å gå for Msi på nytt, men 8100kr synes jeg ble litt drøyt. Hva er forskjellen på evga kortet som ligger til 6,5K på komplett og evga ftw versjonen son koster 7500? DustinHome i Norge har priset seg ganske godt på PNY sitt referanse kort: https://www.dustinhome.no/product/5010961031/1080-founders-edition Aner ikke hvorfor det ligger så langt under de identiske kortene fra andre merker, men jeg avbestilte ihvertfall mit MSI Gaming og bestilte i heller 2 stk PNY FE Ser hos Dustin i Sverige ligger de på samme pris som de andre merkene: https://www.dustinhome.se/product/5010961031/1080-founders-edition?ssel=false&utm_campaign=prisjakt&utm_source=prisjakt.nu&utm_medium=pricecompare&utm_content=5637146154 Founders edition er helt uaktuelt. Får 980Ti billigere som yter akkurat like godt, så jeg skal definitivt ha noe med bedre kjøling på x) Ved single kort er tredjeparts kjøler et bedre alternativ ja. Men i mitt tilfellet vil jeg ha luften ut da jeg skal kjøre SLI. 1x1080 ble uaktuelt da ytelsen i flere tilfeller er dårligere enn mitt nåværende oppsett med 2x980 og overhode ikke verdt 8000,- Så da blir det 2x1080 fram til neste Titan lanseres som faktisk klarer alt knirkefritt med 1 kort på 3440x1440 Du bruker sykt mye penger på skjermkort Jeg har 1 x GTX 680 Referanse, og syns fortsatt det fungerer helt OK i de fleste spill ved 1080p. Hva oppløsning spiller du på for å føle at SLI GTX 980 blir for tregt? Er jo strengt tatt fortsatt ekstrem ytelse. Jeg spiller på 3440x1440 @ 100HZ med Gsync og vil ha 100fps med alt skrudd opp til topps på alle grafikk innstillinger. Det krever sitt av maskinvare, og mine 2x980 når ikke opp på nyeste titler, ei heller 1x1080 (kresen entusiast ) Lenke til kommentar
Dj Frost Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Skal bygge ny maskin på slutten av året, så driver å sparer opp en god slump cash. Rekner med titan versjonen av pascal er rundt hjørnet da, men er det sagt noe om dette kortet? Er nvlink noe som er planlagt for pascal? Eller var dette aldrig ment for den generelle gaming pc? Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Fra representant fra EK: Unfortunately, the non-reference edition EVGA cards will not be getting a waterblock this time around. As of now, we can confirm that the ASUS STRIX, MSI Gaming X, and the Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 cards will be getting waterblocks. If you have any other questions, please let us know! Da må jeg avbestille ftw gitt. Uten EK vannblokk er det bare å glemme. Edit: og der var heller 2x1080 strix bestilt. Vurderte også G1, da jeg mener nizzen hadde god erfaring med oc av sitt 980 fra dem, men asus har sjelden sviktet Det er katastrofe for salget av FTW och eventuellt Classified. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 EVGA kan skylde på seg selv når de ikke gir slik info til EKWB. Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Fra representant fra EK: Unfortunately, the non-reference edition EVGA cards will not be getting a waterblock this time around. As of now, we can confirm that the ASUS STRIX, MSI Gaming X, and the Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 cards will be getting waterblocks. If you have any other questions, please let us know! Da må jeg avbestille ftw gitt. Uten EK vannblokk er det bare å glemme. Edit: og der var heller 2x1080 strix bestilt. Vurderte også G1, da jeg mener nizzen hadde god erfaring med oc av sitt 980 fra dem, men asus har sjelden sviktet Det er katastrofe for salget av FTW och eventuellt Classified. Ja, det kommer til å begrense salget kraftig. Nå er det vel uansett begrenset hvor mange som driver med vannkjøling, men markedet for denne typen kort er vel allerede såpass smalt at alt salg som bortfaller merkes. Classified er det jo bare å kjøpe hydrocopper, det er vel classified med evga blokk? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Har noen mulighet til å linke til en forklaring til hva den store betydningen av 1 vs 2 8-pin på 1080 egentlig er? Såvidt jeg kan forstå kan de klokkes med 1x 8-pin fra før, så jeg sliter med å se hvorfor det åpenbare valget av kort er en med to av dem. Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 EVGA kan skylde på seg selv når de ikke gir slik info til EKWB. Vet du noe mer? Har de sovet i timen når blokkene skulle utvikles eller noe? Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Har noen mulighet til å linke til en forklaring til hva den store betydningen av 1 vs 2 8-pin på 1080 egentlig er? Såvidt jeg kan forstå kan de klokkes med 1x 8-pin fra før, så jeg sliter med å se hvorfor det åpenbare valget av kort er en med to av dem. Dette handler vel om hvor mye strøm kortene kan få. Ja, 1x8 bør holde, men når kortene klokkes heftig er det utrolig kjedelig om det er strømtilførsel som begrenser. Noen andre her har mye mer peiling på dette og kan sikkert svare om stabilitet, fordeling over flere kontakter eller liknende... Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 (endret) Fra representant fra EK: Unfortunately, the non-reference edition EVGA cards will not be getting a waterblock this time around. As of now, we can confirm that the ASUS STRIX, MSI Gaming X, and the Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 cards will be getting waterblocks. If you have any other questions, please let us know! Da må jeg avbestille ftw gitt. Uten EK vannblokk er det bare å glemme. Edit: og der var heller 2x1080 strix bestilt. Vurderte også G1, da jeg mener nizzen hadde god erfaring med oc av sitt 980 fra dem, men asus har sjelden sviktet Det er katastrofe for salget av FTW och eventuellt Classified.Husk også at det er ikke alle som har tenkt å bytte ut kjøleren. Det er der kun entusiaster som gjør, og ikke den generelle gameren. Så lenge kjøleren til evga holder kortet under trottler temp, så trenger man forsåvidt ikke vann heller, med mindre man går for en lydløs maskin med vann overalt, men det er det også entusiaster som gjør. Endret 1. juni 2016 av Enlightened 1 Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Jeg forstår jo at det handler om hvor mye strøm du kan sende til kortet (duh ), men gitt at en 8-pin er 150W eller noe, virker det rimelig ekstremt å ha overklokkingspotensiale som dobler strømforbruket utenom de man får fra PCI-e. Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 (endret) Jeg forstår jo at det handler om hvor mye strøm du kan sende til kortet (duh ), men gitt at en 8-pin er 150W eller noe, virker det rimelig ekstremt å ha overklokkingspotensiale som dobler strømforbruket utenom de man får fra PCI-e.På reviews så jeg at 1080Fe trakk opptil 278W på Max load. Så hvis det du sier om at 1x8pin kun overfører 150W, så har Nvidia bæsjet noe så sinnsykt på leggen ^^, Endret 1. juni 2016 av Enlightened Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Det har du unektelig rett i, isåfall danser kortene rett oppe ved power limit stock. Det er nok ikke et problem hvis man ikke klokker, men jeg hadde igrunn tenkt til å klokke, for å dra litt mer levetid ut av kortet før jeg må oppgradere igjen. Har du link til en review som viser det btw? Vil gjerne ta en titt på det selv. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Sikker på at dette ikke var hele systemet? Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Jeg forstår jo at det handler om hvor mye strøm du kan sende til kortet (duh ), men gitt at en 8-pin er 150W eller noe, virker det rimelig ekstremt å ha overklokkingspotensiale som dobler strømforbruket utenom de man får fra PCI-e.På reviews så jeg at 1080Fe trakk opptil 278W på Max load. Så hvis det du sier om at 1x8pin kun overfører 150W, så har Nvidia bæsjet noe så sinnsykt på leggen ^^, Dette var nok hele systemet... Lenke til kommentar
Galen Absalom Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 (endret) Jeg forstår jo at det handler om hvor mye strøm du kan sende til kortet (duh ), men gitt at en 8-pin er 150W eller noe, virker det rimelig ekstremt å ha overklokkingspotensiale som dobler strømforbruket utenom de man får fra PCI-e.På reviews så jeg at 1080Fe trakk opptil 278W på Max load. Så hvis det du sier om at 1x8pin kun overfører 150W, så har Nvidia bæsjet noe så sinnsykt på leggen ^^, 150W + 75W fra PCIe porten. Uten overclock drar kortet under 200W. 300 W høres mer ut som system load. Endret 1. juni 2016 av Galen Absalom Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Jeg forstår jo at det handler om hvor mye strøm du kan sende til kortet (duh ), men gitt at en 8-pin er 150W eller noe, virker det rimelig ekstremt å ha overklokkingspotensiale som dobler strømforbruket utenom de man får fra PCI-e.På reviews så jeg at 1080Fe trakk opptil 278W på Max load. Så hvis det du sier om at 1x8pin kun overfører 150W, så har Nvidia bæsjet noe så sinnsykt på leggen ^^, 150W + 75W fra PCIe porten. Uten overclock drar kortet under 200W. 300 W høres mer ut som system load. Til sammenlikning, så dro min hovedpc med 5960x OC + 3x Titan X OC ~900w under load. Dette er hele systemet Trenger ikkje være rakettforsker for å skjønne at 278W er litt mye for 1080 FE @ stock Lenke til kommentar
Galen Absalom Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 (endret) Jeg forstår jo at det handler om hvor mye strøm du kan sende til kortet (duh ), men gitt at en 8-pin er 150W eller noe, virker det rimelig ekstremt å ha overklokkingspotensiale som dobler strømforbruket utenom de man får fra PCI-e.På reviews så jeg at 1080Fe trakk opptil 278W på Max load. Så hvis det du sier om at 1x8pin kun overfører 150W, så har Nvidia bæsjet noe så sinnsykt på leggen ^^, 150W + 75W fra PCIe porten. Uten overclock drar kortet under 200W. 300 W høres mer ut som system load. Til sammenlikning, så dro min hovedpc med 5960x OC + 3x Titan X OC ~900w under load. Dette er hele systemet Trenger ikkje være rakettforsker for å skjønne at 278W er litt mye for 1080 FE @ stock Noen spesiell grunn til at du følte skjermkort til GODT over 30 tusen var en god investering ? Har du penger til det.. fair enaugh.. men shait det er overkill. Endret 1. juni 2016 av Galen Absalom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå