Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På 1440P @ 120Hz+ så er jo 1080 endel bedre enn 1070.

Her tenker jeg svaret ditt er. 1080 kortene er ned mot 6000 og du tenker å ha det en stund(?) så er det et bra valg. Da kan du også oppgradere til SLI med et rimelig bruktkort på sikt, dersom 4k skjerm med gsync og 120hz kommer i denne generasjon skjermkort sin levetid. Er det økonomiske kvaler, så nekter du det selv noe annet du har tenkt en måneds tid, så kan prisdifferansen fort bli dekket inn :) Endret av gthaman
Lenke til kommentar

Jeg sitter fremdeles og funderer på hvilket 1080 jeg skal kjøpe. Hvilke meninger har dere?

Hadde tenkt å gå for Msi på nytt, men 8100kr synes jeg ble litt drøyt.

Hva er forskjellen på evga kortet som ligger til 6,5K på komplett og evga ftw versjonen son koster 7500?

Lenke til kommentar

Jeg sitter fremdeles og funderer på hvilket 1080 jeg skal kjøpe. Hvilke meninger har dere?

Hva er forskjellen på evga kortet som ligger til 6,5K på komplett og evga ftw versjonen son koster 7500?

Største forskjellen, om 6,5K kortet er det jeg tror du tenker på, at det er utgått av sortimentet fordi Komplett muligens feilpriset den..

Lenke til kommentar

DustinHome i Norge har priset seg ganske godt på PNY sitt referanse kort: https://www.dustinhome.no/product/5010961031/1080-founders-edition

Aner ikke hvorfor det ligger så langt under de identiske kortene fra andre merker, men jeg avbestilte ihvertfall mit MSI Gaming og bestilte i heller 2 stk PNY FE :)

Ser hos Dustin i Sverige ligger de på samme pris som de andre merkene: https://www.dustinhome.se/product/5010961031/1080-founders-edition?ssel=false&utm_campaign=prisjakt&utm_source=prisjakt.nu&utm_medium=pricecompare&utm_content=5637146154

Lenke til kommentar

Største forskjellen, om 6,5K kortet er det jeg tror du tenker på, at det er utgått av sortimentet fordi Komplett muligens feilpriset den..
Ja så det nå.

Da blir heller spørsmålet om evga har gode kjølere på kortene sine? Aldri hatt dem.

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

Kjapp test av FE her:

+ Veldig god ytelse

+ Stille med kjøler på auto

- Vifta revver opp en del 

- Throttler hardt med fan på auto (fra 1890 mhz ned til 1730 etter 10 minutter med Valley, max powerlimit 90c temp threshold)

- Samme gjelder OC (lite å hente uten custom BIOS, booster til nesten 1900 ut fra eska, alt over 2100ish var ustabilt)

Lenke til kommentar

DustinHome i Norge har priset seg ganske godt på PNY sitt referanse kort: https://www.dustinhome.no/product/5010961031/1080-founders-edition

Aner ikke hvorfor det ligger så langt under de identiske kortene fra andre merker, men jeg avbestilte ihvertfall mit MSI Gaming og bestilte i heller 2 stk PNY FE :)

Ser hos Dustin i Sverige ligger de på samme pris som de andre merkene: https://www.dustinhome.se/product/5010961031/1080-founders-edition?ssel=false&utm_campaign=prisjakt&utm_source=prisjakt.nu&utm_medium=pricecompare&utm_content=5637146154

Founders edition er helt uaktuelt. Får 980Ti billigere som yter akkurat like godt, så jeg skal definitivt ha noe med bedre kjøling på x) Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

DustinHome i Norge har priset seg ganske godt på PNY sitt referanse kort: https://www.dustinhome.no/product/5010961031/1080-founders-edition

Ser hos Dustin i Sverige ligger de på samme pris som de andre merkene: https://www.dustinhome.se/product/5010961031/1080-founders-edition?ssel=false&utm_campaign=prisjakt&utm_source=prisjakt.nu&utm_medium=pricecompare&utm_content=5637146154

Founders edition er helt uaktuelt. Får 980Ti billigere som yter akkurat like godt, så jeg skal definitivt ha noe med bedre kjøling på x)

Ved single kort er tredjeparts kjøler et bedre alternativ ja. 

Men i mitt tilfellet vil jeg ha luften ut da jeg skal kjøre SLI.

1x1080 ble uaktuelt da ytelsen i flere tilfeller er dårligere enn mitt nåværende oppsett med 2x980 og overhode ikke verdt 8000,-

Så da blir det 2x1080 fram til neste Titan lanseres som faktisk klarer alt knirkefritt med 1 kort på 3440x1440 

Lenke til kommentar

FTW er høyere klokket(hakket før classified kortene som regel) og på 1080 har de 2x8 pins strøm vs 1x8 på referanse/FE

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Det tviler jeg sterkt på, har da aldri fulgt med SLI-bruer tidligere.

For dere som har mottatt FE, følger det med SLI HB brigde sammen med kortet?

Pleier vel å følge hovedkort det

Vanligvis ja, tenkte bare at siden Nvidia hadde laget en ny sli bro, kalt SLI HB, at denne ville følge med skjermkortene siden den kun støttes av gtx 1080 foreløpig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...