Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prisen er det rett og slett dere forbrukere som dikterer , er det stor nok interesse går prisen opp og ikke ned.

Er det middels interesse og selskapene har kjøpt litt for mange kort går den kanskje ned.

Lav interesse så kan prisene dale ganske så kraftig.

Lenke til kommentar

Blir jo spennende å se hvor hyppig salget av Nvidias Founders Edition blir når disse 3 parts modellene blir tilgjengelige. Spesielt når et referansekort i tillegg blir priset langt høyere.

Tredjepartsskjermkortene skal vist nok komme i juni. Jeg frykter det tar litt lenger, for hvordan skal ellers Nvidia tjene penger på sine FE som er dyrere (så fremt ikke 3 uker er nok for inntjening).

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Men 5000 for et jævla 1070?!?

Er jo ca samme kurs. Så 6600 for 1080 kan jeg leve med. Da har jeg råd til vannblokk! :-D

Jeg (tror) jeg fant 3,1k for 1070

:rofl: Glem det....

Men ikke for 5k heller! ;)

Endret av Lesh02
Lenke til kommentar

Prisen er det rett og slett dere forbrukere som dikterer , er det stor nok interesse går prisen opp og ikke ned.

Er det middels interesse og selskapene har kjøpt litt for mange kort går den kanskje ned.

Lav interesse så kan prisene dale ganske så kraftig.

Da beorder jeg alle til å IKKE kjøpe nytt kort før prisen synker!!!

Lenke til kommentar

Selv tror jeg ikke tredjepartskjølerne blir billigere. NVidia har kun sagt at startprisen for tredjepartskjølerne blir billigere, noe som vil si at vi med stor sannsynlighet vil se priser godt over Founders Edition for kortene med de beste tredjepartskjølerne.

Når det er sagt så skjønner jeg ikke hva som er galt med 5k for 1070 og 7.5k for 1080 om ytelsen er såpass bra. At noen trodde 1070 med Titan X ytelse skulle koste 3.5k er ren vanvidd, hvorfor skulle nVidia gidde det når interessen for Pascal viser seg å være såpass stor.

Pluss over 980 SLI ytelse for 7.5k er ikke dårlig, da 980 SLI koster langt over dette. Folk må gi seg med den tøvete tanken om at alt skal være gratis. Skal man ha det beste så må man selvsagt bære villig til å betale, hvis ikke kunne jo nVidia droppet alle kort under x70 nivået.

Endret av 93MiChr
Lenke til kommentar

Selv tror jeg ikke tredjepartskjølerne blir billigere. NVidia har kun sagt at startprisen for tredjepartskjølerne blir billigere, noe som vil si at vi med stor sannsynlighet vil se priser godt over Founders Edition for kortene med de beste tredjepartskjølerne.

Når det er sagt så skjønner jeg ikke hva som er galt med 5k for 1070 og 7.5k for 1080 om ytelsen er såpass bra. At noen trodde 1070 med Titan X ytelse skulle koste 3.5k er ren vanvidd, hvorfor skulle nVidia gidde det når interessen for Pascal viser seg å være såpass stor.

Pluss over 980 SLI ytelse for 7.5k er ikke dårlig, da 980 SLI koster langt over dette. Folk må gi seg med den tøvete tanken om at alt skal være gratis. Skal man ha det beste så må man selvsagt bære villig til å betale, hvis ikke kunne jo nVidia droppet alle kort under x70 nivået.

Er ikke snakk om at ting skal være gratis, men 7,5K for KUN skjermkort er faktisk ganske drøyt. Man kan ikke bare sette prisene til værs, og si at alle som forventet en billigere penge mener at alt skal være gratis.

Titan X ytelse har vi hatt lenge nå, så det er som så dan ikke noe å gå i taket for. Når skjermkort klarer å drive 4K med 144fps, da skulle jeg glatt gitt omså 10K for det. Tviler på at 1080 og sikkert 1080Ti vil sette 4K standarden for PC gaming. Det blir det nok tidligst Volta som gjør.

7,5K for et skjermkort er fortsatt egentlig ganske drøyt, men det er sant nok at man bare må punge ut om man vil ha det.

Endret av Enlightened
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Når det er sagt så skjønner jeg ikke hva som er galt med 5k for 1070 og 7.5k for 1080 om ytelsen er såpass bra. At noen trodde 1070 med Titan X ytelse skulle koste 3.5k er ren vanvid

Kan vel for være det vi får fra AMD og Polaris 10 :)

Og tradisjon tro har dette skjedd før at man tilnermet halverer pris ved krymping. 

Lenke til kommentar

Apropo spill som blir spennende ift. ytelse (lanseres 17-20.)

Unreal Engine har en tendens til å flyte veldig bra, så det lover bra for de som har over middels bra skjermkort :)

Gtx 970+ så kjører man nok på "high" settings med bra fps ville jeg tro :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor er det dere har lest 5000 NOK for 1070? (Nei har ikke lest alle 117 sidene). Sweclockers estimerte 4200 SEK for tredjepartskort, så jeg ville ikke blitt forundret om vi så 1070 ifra 4000 NOK i løpet av sommeren. Det er ikke sikkert tredjepartskortene kommer særlig senere, sist gang var de på markedet omtrent samtidig. Det er ikke slik at Nvidia holder igjen for å selge FE/Referance-kort selv. Det er ikke der de tjener de store pengene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...