Malvado Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 (endret) Tek sin anmeldelse gir det en 8 / 10. Bra grafikk , men repetetivt i singleplayer kampanjen ser det ut som, altså ikke akkurat noe nytt i forhold til de andre Doom spillene som ofte hadde samme problemet. Personlig mener jeg at repetetivt er et begrep som blir litt misbrukt, noen anmeldere prøver jo tross alt å runde spillet på en stor økt og det tror jeg personlig ødelegger opplevelsen ganske så mye, er brettene lagt til sånn at man kan finne noe nytt hver gang man spiller og man kan løse oppdragene ( skytesekvensene ) på andre måter som å søke dekning / bruke hinder osv så er det jo spennende. Et spill som var veldig repetetivt på PS3 var eksempelvis Killzone serien, svært mye av kampene var forhåndscripterte plassering av soldater som så og si aldri bød på stor variasjon i forhold til hva som kom til å skje så kampene utspilte seg stort sett det samme ( joda de hadde ai og kunne finne på å endre strategien, men viste du hvor de var og tok deg tid var det win win ). Jeg gleder meg i alle fall til Doom sin ID tech 6 blir oppdatert til å kjøre Vulkan også, da får vi en bedre oversikt på ytelsen til AMD kortene også enn det vi har i dag. Endret 16. mai 2016 av Malvado Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 Jeg gleder meg i alle fall til Doom sin ID tech 6 blir oppdatert til å kjøre Vulkan også, da får vi en bedre oversikt på ytelsen til AMD kortene også enn det vi har i dag. Jeg håper reviews av Pascal har med Doom benchmarks i morra. De må jo reteste når Vulkan patchen kommer ut også da. Selv tenkte jeg skulle vente på Vulkan patchen for å spille Doom, men får se. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 Problemet med slike tester er at mange ikke vet at det kan være begrensninger på et av skjermkortene som testes selv om de som skriver testen er klare på det. Og ikke alle er like flinke til å oppdatere og offentlig påpeke eventuelle endringer. Vanskelig å si hvor mye dette vil utgjøre for AMD men tror det kan ha en viss betydning. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 Kanskje Pascal sin 8GB vram kommer litt til nytte nå da : Doom's Nightmare graphics setting requires an insane 5GB+ VRAM Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 (endret) Jeg gleder meg i alle fall til Doom sin ID tech 6 blir oppdatert til å kjøre Vulkan også, da får vi en bedre oversikt på ytelsen til AMD kortene også enn det vi har i dag. Jeg håper reviews av Pascal har med Doom benchmarks i morra. De må jo reteste når Vulkan patchen kommer ut også da. Selv tenkte jeg skulle vente på Vulkan patchen for å spille Doom, men får se. Må si at Doom er veldig bra optimalisert for nVidia iallefall, når man kan spille med over 100fps med alt på max inkludert "Shadows Quality" og "Virtual Texturing Page Size" på Nightmare, men uten AA i 3440x1440 med ett skjermkort. Titan X @ 1500mhz Jeg bruker 5,6GB vram ved bruk av disse på "nightmare" Dette altså uten AA. Skal få sjekket med AA også etterhvert Endret 16. mai 2016 av Nizzen Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 (endret) tFLOPs datt fra 8.9 til 8.2? Ved launch event ble det nevnt 9 TFLOPS. Har nvidia skrytt tallene opp, eller er det andre faktorer i bildet? Endret 16. mai 2016 av DJViking Lenke til kommentar
L/\R~ Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 Kommer 1070 til å se sånn ca sånn her ut? https://www.google.no/search?q=1080&client=ms-android-samsung&prmd=imvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi6gdu5i97MAhVH2ywKHfIOC-sQ_AUIBygB#tbm=isch&q=1080+gtx&imgrc=nhx8yU7X4MpNyM%3A 1070 med 3.partskjøler vil se veldig lik ut som de man finner på 9 serien nå Men hva med metallet som er ved kjøleren, det stealthy looket? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 Kommer 1070 til å se sånn ca sånn her ut? https://www.google.no/search?q=1080&client=ms-android-samsung&prmd=imvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi6gdu5i97MAhVH2ywKHfIOC-sQ_AUIBygB#tbm=isch&q=1080+gtx&imgrc=nhx8yU7X4MpNyM%3A 1070 med 3.partskjøler vil se veldig lik ut som de man finner på 9 serien nå Men hva med metallet som er ved kjøleren, det stealthy looket? 1070 Founders Edition vil nok se identisk ut med 1080 kjøleren. Ellers svarte Nizzen deg. Lenke til kommentar
L/\R~ Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 Kommer 1070 til å se sånn ca sånn her ut? https://www.google.no/search?q=1080&client=ms-android-samsung&prmd=imvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi6gdu5i97MAhVH2ywKHfIOC-sQ_AUIBygB#tbm=isch&q=1080+gtx&imgrc=nhx8yU7X4MpNyM%3A 1070 med 3.partskjøler vil se veldig lik ut som de man finner på 9 serien nå Men hva med metallet som er ved kjøleren, det stealthy looket? 1070 Founders Edition vil nok se identisk ut med 1080 kjøleren. Ellers svarte Nizzen deg. Ok. Tusen takk! Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 Jeg bruker 5,6GB vram ved bruk av disse på "nightmare" Dette altså uten AA. Skal få sjekket med AA også etterhvert Ja gjør det. Vært interessant i vite. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 (endret) Jeg bruker 5,6GB vram ved bruk av disse på "nightmare" Dette altså uten AA. Skal få sjekket med AA også etterhvert Ja gjør det. Vært interessant i vite. Hmmm... Ble ikkje noe mere vram bruk. Men fps var helt nede i 65 når jeg var midt oppi det verste jaget med galninger på alle kanter Så det kan virke som om man er helt safe med 980ti Endret 16. mai 2016 av Nizzen 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 http://www.sweclockers.com/nyhet/22118-nvidia-geforce-gtx-1080-founders-edition-kostar-7-699-kronor Svenske kroner dog. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 En pris som ligger opp mot dagen 980Ti. Så lenge den ikke blir dyrere og ytelsen blir bedre så er jeg fornøyd. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 Men 5000 for et jævla 1070?!? Er jo ca samme kurs. Så 6600 for 1080 kan jeg leve med. Da har jeg råd til vannblokk! :-D Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 alle disse prisene er villedende inntil de kommer på markedet Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 "Founders Edition" er kun en overklokket versjon? Er man garantert at den overklokken er stabil? Kan man ikke i så fall bare kjøpe den vanlige, og deretter overklokke selv? Litt kjipt at man kun kan kjøpe 1080 med standard kjøleren i starten. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 Fe er standard kort. Forskjellen er at FE har nvidia sin kjøler. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 Fe er standard kort. Forskjellen er at FE har nvidia sin kjøler. Bedre kjent som referansekort. Nv har valgt å prise disse høyere for å ikkje konkurrere med 3. Parts modellene. Lenke til kommentar
L/\R~ Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 Men 5000 for et jævla 1070?!? Er jo ca samme kurs. Så 6600 for 1080 kan jeg leve med. Da har jeg råd til vannblokk! :-D Jeg (tror) jeg fant 3,1k for 1070 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå