Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden

Anbefalte innlegg

Vi får vente litt til før vi får se fasitten.

Ser ut som Nvidia stort sett har satset på å få på plass en del teknologier og ytelsen er trolig ikke fokuspunktet denne gangen.

Høyere hastighet på gpu ser uansett ut til å øke ytelsen på kortene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har du nok ikke lest spesifikasjonene (som enda er under NDA) nøye. Kan blant annet nevne ny minnekontroller med ny komprimering, ny front-end på brikken, ny geometri motor, endringer i cache og minne hierarki for å tillate preemption på pixel og intruksjonsnivå.

Lenke til kommentar

Da har du nok ikke lest spesifikasjonene (som enda er under NDA) nøye. Kan blant annet nevne ny minnekontroller med ny komprimering, ny front-end på brikken, ny geometri motor, endringer i cache og minne hierarki for å tillate preemption på pixel og intruksjonsnivå.

I stand corrected. For folk flest kan det se ut som om det er små endringer, men GP104 er ikke full/Big Pascal heller da.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Det ser derimot ut til at den økte ytelsen er pga raskere hastighet på kortene da antall transistorer har gått litt ned i forhold til 980 ti , det ser jo også ut som den har litt mindre cuda cores.

At kortene har en del forbedringer er jo soleklart , så spørs det om komprimeringen er loss-less (trolig) , om man får utbytte for den nye minnekontrolleren samt 10.000+ hastighet på minnet , osv.

Det jeg ikke er helt sikker på er om det er radikale endringer i arkitekturen eller om denne bygger på den forrige generasjonen ( 9xx ) ?

Lenke til kommentar

Jævlig spent på de nye kortene. Har aldri opplevd noe lignende med meg selv. Blir nok å sitte oppe til midnatt, så får vi se hvor sent det blir. Tek redaksjonen sendte et bilde på face som viste at de holdt på å teste GTX 1080, og den regner jeg med kommer rett etter midnatt. Klarer en dag i halvørska med barna.

Endret av Gibblay
Lenke til kommentar

Ingen som har lyst til å spandere på en moderator for å få "innsider" informasjon?

-Da skal jeg skuffe dere , jeg vet like mye som dere her på forumet sukk :p

Men ja , blir spennende å se hvor bra disse kortene kommer til å yte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...