Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ting er sikkert, for de av oss med Titan kort og sli oppsett med 980 så ville jeg vurdert å selge nå før 1070 og 1080 kortene. Verdiene vil halveres om ikke mer hvis prisene som er antydet stemmer.

Titan X er et kort som definitivt var state of the art da det kom i fjor, hvis man ikke var klar over at verdien på kortet kom til å halvere seg i løpet av et år kan man bare skylde på sin egen idioti.

Nvidia har selv sagt i sine egne slides at den eneste måten et 1080 er dobbelt så raskt som et 980 er under VR, så det er ikke slik at et 980 vil halveres i verdi om halvannen måned, regn med at det blir noe tregere enn et 1070 og blir verd noe rundt 3000 kr

Lenke til kommentar

4,3 relativt til et punkt som ikke er angitt i grafen  :wee:

Dette er markedsføring, det er ikke uten grunn at grafen starter på nesten 2 for å få 1080 til å virke som et større hopp en det faktisk er.

Grafen starter på 1.

Også uenig at hoppet virker større dess høyere man starter. Det er faktisk omvendt. Eksempel: Det er større forskjell på 1 og 2 enn det er på 2 og 3, prosentvis.

La oss si at denne grafen faktisk hadde startet på 0, og ikke 1. Da ville Titan X hatt 2,7 poeng, og 1080 3,3 poeng. Det er en større prosentvis forbedring enn 3,7 til 4,3.

Lenke til kommentar

Dette er markedsføring, det er ikke uten grunn at grafen starter på nesten 2 for å få 1080 til å virke som et større hopp en det faktisk er.

Grafen starter på 1.

Også uenig at hoppet virker større dess høyere man starter. Det er faktisk omvendt. Eksempel: Det er større forskjell på 1 og 2 enn det er på 2 og 3, prosentvis.

La oss si at denne grafen faktisk hadde startet på 0, og ikke 1. Da ville Titan X hatt 2,7 poeng, og 1080 3,3 poeng. Det er en større prosentvis forbedring enn 3,7 til 4,3.

Jeg har lagt ved 2 linjediagrammer i posten min, med samme verdier, i hvilket av diagrammene ser det ut som om kort C er best ut for deg?

post-221391-0-95722800-1462830056_thumb.png

post-221391-0-39544100-1462830059_thumb.png

• Liker 2
Lenke til kommentar

Grafen starter på 1.

Jeg har lagt ved 2 linjediagrammer i posten min, med samme verdier, i hvilket av diagrammene ser det ut som om kort C er best ut for deg?

Det der blir helt feil sammenligning. Der bruker du en skala fra 250 til 400(effektivt 150) og en fra 0 til 1000(effektivt 1000).

Det blir ikke det samme som 0-4 og 1-5.

Du mener kanskje at skalaen burde startet på 0 og gått til 5 i stedet for 1-5? Da skjønner jeg hva du mener, men nVidia kunne i såfall bare lagd skalaen fra 0-4 og ingen hadde tenkt noe særlig over det.

Lenke til kommentar

Grafen starter på 1.

Det der blir helt feil sammenligning. Der bruker du en skala fra 250 til 400(effektivt 150) og en fra 0 til 1000(effektivt 1000).

Du mener kanskje at skalaen burde startet på 0 og gått til 5 i stedet for 1-5? Da skjønner jeg hva du mener, men nVidia kunne i såfall bare lagd skalaen fra 0-4 og ingen hadde tenkt noe særlig over det.

Hadde Nvidia lagt skalaen fra 0-4 hadde forskjellen fra 980 til 1080 virket vesentlig mindre imponerende enn når den går fra 1-5 fordi 1080 da blir stoppet av skalaen.

Jeg lagde også et diagram fra -1 til 3 for å illustrere hvor teit det faktisk kan bli.

Argumenterer du virkelig imot at diagrammet Nvidia presenterte der den vertikale aksen startet et annet sted enn 0 ikke er misvisende med hensikt?

Personlig mener jeg graf C (0-5) er mest hensiktsmessig for å illustrere forskjellene, er du uenig?

post-221391-0-83148200-1462833982_thumb.png

post-221391-0-08143000-1462833985_thumb.png

post-221391-0-02856200-1462833987_thumb.png

post-221391-0-69868400-1462834077_thumb.png

• Liker 3
Lenke til kommentar

Grafen starter på 1.

Hadde Nvidia lagt skalaen fra 0-4 hadde forskjellen fra 980 til 1080 virket vesentlig mindre imponerende enn når den går fra 1-5 fordi 1080 da blir stoppet av skalaen.

Jeg lagde også et diagram fra -1 til 3 for å illustrere hvor teit det faktisk kan bli.

Argumenterer du virkelig imot at diagrammet Nvidia presenterte der den vertikale aksen startet et annet sted enn 0 ikke er misvisende med hensikt?

Personlig mener jeg graf C (0-5) er mest hensiktsmessig for å illustrere forskjellene, er du uenig?

Nei, jeg er helt enig i hva du skriver her, men du misforstod meg litt.

Det jeg mente med skalaen fra 0-4 var at alt kunne blitt satt ett poeng lavere.  GTX960 ville fått 0,3poeng, GTX970 2,1p osv. Da ville kurven vært helt lik.

Altså slik: post-75934-0-79862800-1462859102_thumb.jpg

1-5 er jo bare et relativt tall, og kan begynne på hva som helst. Det beste hadde vært kurver med ordentlige tall, som fps fra forskjellige spill, poeng i 3dmark osv.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Jeg er veldig nysgjerrig på hva de har målt her da. Hva er grafen basert på...

Tipper den er basert på en rekke utvalgte spill (og muligens syntetiske ytelsestester). De har nok en standardsuite som gir en indeks (f.eks. snittytelse) for kortene det er snakk om.

Når ytelsestestene kommer ut vil du nok se litt varierende resultater, avhengig av oppløsning og kvalitet. Men det som bør være mest relevant for deg er ikke gjennomsnittsytelsen, men hvor bra kortet yter i dine favorittspill/applikasjoner.

Lenke til kommentar

Har dog prøvd å få ut mitt poeng. Så venter vi til 17 mai, da går NDA ut.

Dere er noen sta geiter  :tease: 

Every single graph we've seen thus far has been performance vs efficiency, which is NOT raw performance.

I want to see benchmarks in games VS a 980 before I draw any conclusions.Can't believe people are buying the 1080 > 980 SLI line. They said that relative to efficiency, not FPS.

I love the fake presentations. Show off a binned chip oc'd to 2100mhz. Then turn around and say it's actually 1607mhz that boost to 1733mhz. Claim a $599 price tag but sell the binned chips at a premium for $699. Claim it's faster than 980 SLI but run a binned OC'd chip against two non OC'd cards.

Though out of all of it, those speeds are mighty impressive no doubt.

Vil bare påpeke at sliden viser rå ytelse langs y-aksen, dette kommer klart frem når du ser på grafen. Her tror jeg folk roter litt. For å sitere reply'en fra reddit:

Uhh, no. You're getting mixed up with AMD's Polaris marketing.

The graphs that Nvidia showed were in the format of performance vs power draw, not performance per watt. Here are the two graphs that they showed during the presentation, 1 and 2. I have no doubt that they would have cherry picked the numbers that they used to make it look better but it is very much a graph showing their raw performance.

Det at tallene kanskje representrer et "best case"-scenario er dog en annen sak. Kjenner ikke til Nvidias historie slik sett, men mitt inntrykk er at de ikke har vært så langt unna sannheten, og etter omtalene av 980ti å dømme, så levde de opp til forventningene (og kanskje vel så det).

Når det gjelder den overklokkede GPU'en: Jeg tror poenget her var å vise hvor gode overklokkingsegenskaper Pascal-kortet hadde (1080ti og Titan X's etterfølger vil nok klokkes vesentlig høyere enn 1.6 Ghz når de kommer). Sjefen selv skrøt jo av det flere ganger.

NDA går ut 17. mai? Vel, det betyr jo at jeg har noe å glede meg til 17. mai ;)

Når alt det er sagt så synes jeg ytelsen virker ganske lovende. Når 17. mai kommer så vil vi få mer konkrete svar, egentlig lite poeng i å spekulere for mye inntil da, synes jeg :)

Lenke til kommentar

Når det gjelder den overklokkede GPU'en: Jeg tror poenget her var å vise hvor gode overklokkingsegenskaper Pascal-kortet hadde (1080ti og Titan X's etterfølger vil nok klokkes vesentlig høyere enn 1.6 Ghz når de kommer). Sjefen selv skrøt jo av det flere ganger.

Har nVidia sjefen selv sagt at 1080Ti skal få høyere Mhz? Er ikke det litt rart da, den skal etter ryktene få 1000 cuda cores mer eller noe sånt, og da bruker den jo mer watt.

Lenke til kommentar

Har nVidia sjefen selv sagt at 1080Ti skal få høyere Mhz? Er ikke det litt rart da, den skal etter ryktene få 1000 cuda cores mer eller noe sånt, og da bruker den jo mer watt.

De får vel også HBM2, som muligens trekker mindre strøm enn GDDR5X.

Lenke til kommentar

Jeg snakket om at han skrøt av overklokkingspotensialet (som du kan se på videoklippet), jeg hevdet ikke at han hadde sagt at 1080ti vil bli klokket høyere, selv om det er nærliggende å anta.

Lenke til kommentar

Glede seg til 17 mai? Nei, skal ha eksamen dagen etter.  :(

Du kan jo glede deg til 17. mai og grue deg til den 18 ;)

Pleier å glede meg til 16. mai og grue meg til 17. mai jeg. Forbanna korps som spiller rett utenfor vinduet mitt når jeg er fyllesjuk  :sick:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...