Zemeckis Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Hei Jeg lurer på om man kan få kjøpt Optisk til s/dif kabel?Min ps2 maskin har optisk lydut gang så ser jeg på Creative Megaworks 2.1 settet har s/dif lydinngang,så da trenger jeg vel en slik kabel? Creative Megaworks 2.1 Lenke til kommentar
Calm Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 En optisk kabel overfører digitale signaler som lys i et slags glassfiber. Creative settet som du linker til har RCA inngang for SPDIF, altså overføres digitale signaler som elektriske pulser i kobbertråder. En kabel som kan overføre fra en optisk utgang til en RCA/SPDIF inngang gir ingen mening... Ser du poenget mitt? Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Det finnes meg bekjent to standarer for optiske lydkabler, hvorav den ene har slike ender: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...4&GrpID=15&s=pl Dennes benyttes primært til stasjonære enheter. Det finnes også en annen type kontakt som formmessig er lik den som benyttes på vanlige hodetelefoner (minijack). Hvilken kabel du skal ha avhenger altså av hvoran utganger boksene her. Slike kabler får man kjøpt overalt, Elkjøp, Expert, Komplett, osv. Som en anekdote kan jeg nevne at et ikke er noe magisk ved optiske kabler. I mangel av noe å skjøte med brukte jeg to fyrstikker og litt teip. Funker strålende, dessuten ser det etter min mening meget fancy ut. (lot være å teipe akkurat der kablene møtes slik at det lyser, ser ut som at det er en led der) PS: Ser at Creative settet ikke har optisk inngang, men du får kjøpt overgang optisk -> RCA. Aner ikke prisen på noe sånt. (Et Audigy kort skulle vel være istand til dette, men det blir kanskje en smule overkill ) Lenke til kommentar
Calm Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 PS: Ser at Creative settet ikke har optisk inngang, men du får kjøpt overgang optisk -> RCA. Aner ikke prisen på noe sånt. (Et Audigy kort skulle vel være istand til dette, men det blir kanskje en smule overkill ) Hmmm... Jeg tror kanskje du har misforstått litt. RCA er den type plugger som du finner på phonokabler, altså metallplugger med metallledere. Hvis du har slike plugger i den ene enden og har TOS link plugger for optisk overføring i den andre har du en helt ubrukelig kabel. Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 4. november 2003 Forfatter Del Skrevet 4. november 2003 En optisk kabel overfører digitale signaler som lys i et slags glassfiber. Creative settet som du linker til har RCA inngang for SPDIF, altså overføres digitale signaler som elektriske pulser i kobbertråder. En kabel som kan overføre fra en optisk utgang til en RCA/SPDIF inngang gir ingen mening... Ser du poenget mitt? Ja,jeg skjønner poenget ditt. Lenke til kommentar
JensPetrus Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Det er snakk om en standard ikke to! Nemlig S/PDIF, den finnes i to utgaver. Toslink (optisk) og Coax (elektrisk). Begge er S/PDIF!!! Lenke til kommentar
LuftWaffel Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Det er snakk om en standard ikke to! Nemlig S/PDIF, den finnes i to utgaver. Toslink (optisk) og Coax (elektrisk). Begge er S/PDIF!!! Og dermed er det heller inget problem å gå fra den ene til den andre. Denne gjør jobben. Har en tilsvarende kjøpt fra hifiklubben. Husker ikke pris, men under 500kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå