Gå til innhold

Grafisk designer eller annet yrke innen IT/Markedsføring?

Anbefalte innlegg

Etter mye jobbsøking, så har jeg funnet ut at jeg begynner fra scratch og går en helt annen vei enn det jeg har gjort tidligere. Har ingen gode kvalifikasjoner/utdanning eller jobberfaringer fra IT, men er det noe jeg faktisk mener jeg kan ha en sjans å lære meg så må det være noe innen data, spesielt siden det er noe man kan lære seg på fritiden sin hjemme. Istedet for film og spill, så vil jeg heller prøve å tilegne meg kunnskap ved å lære meg nyttige verktøy og programmer som kan brukes i en jobb.

Jeg kan ikke programmere, men jeg har sjekket ut yrket grafisk designer og det ser ut som noe jeg kan beherske med mye prøving og feiling. Er kreativ, selv når jeg ikke har lyst å være kreativ.

Er det noen her som jobber som det og som vet hvilke verktøy og program man bruker som grafisk designer, utenom Photoshop selvfølgelig...? Har litt erfaring med Photoshop og er allerede godt i gang med å lære meg Sony Vegas (redigeringsprogram).

Om jeg ikke skulle forfølge Grafisk Design (siden det krever mad skills i skissering/tegning) så mener jeg selv at jeg har et lite øye for bra og dårlig markedsføring, og bruken av facebook/Twitter/youtube og media generelt. Her i Norge bruker f.eks. TV-stasjonene alt for lite Youtube, og det var faktisk ikke før ifjor høst at det første norske Youtube-Nettverket kom på plass. I tillegg synes jeg at markedsføringen for diverse program på de forskjellige TV-kanelene er labert, men også dårlig utført. Bruken av velredigerte mini-snutt som kan legges på Facebook for å reklamere et visst program er jo èn måte.

Det her blir som å skyte i mørket, men dere som jobber innen IT eller TV; Hvilke jobber tror dere hadde passet for en som kanskje vil jobbe med det jeg beskriver ovenfor?..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse