flodhest Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 I den siste tiden nå har jeg gått helt lei av å lage designs og hjemmesider. Det er helt tørke liksom, har mistet helt motivasjonen. Jeg synes rett og slett ikke at det er morro med websider lenger :grine: Designet på den nye hjemmesiden min er helt ferdig, men jeg gidder ikke en gang å legge inn innholdet. Når jeg fyrer opp photshop for å lage et eller annet ender det bare med at jeg lukker programmet. Før holdt jeg på med det daglig, nå gidder jeg bare ikke mer :/ Jeg vil gjerne fortsette, men har mistet inspirasjon og "arbeidsglede". Tenkte jeg kunne prøve å lære meg noen språk istedet, jeg kan jo ikke html eller noe andre språk så hvis jeg lærer meg det og plundrer med noe annet enn bare design o.l kan det kanskje hende jeg synes det blir gøy igjen. Noen som har opplevd noe lignende? Noen tips til hvordan jeg kan "bli som før"? Lenke til kommentar
PT Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Hvis du begynner med noe virkelig kjedelig så får du nok lysten tilbake. Fluebinding, tyggisfjerner, taksliper, osv.. EDIT: Det er nok et lite pluss å kunne HTML i tillegg til design Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 4. november 2003 Forfatter Del Skrevet 4. november 2003 Hehe, joa...kanskje jeg burdte få meg jobb? Vet, kan litt html da, og dreaweaver gjør jo resten, men koden blir ikke så bra. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Begynn med 3d studio max! Blir du lei - elsker du PS etterpå.. eg gjorde det iallefall... Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Har hatt det sånn mange ganger jeg også.. Går som regel over igjen etter ei stund! EDIT: Det hjelper _veldig_ hvis du kan HTML fullt ut med CSS og litt PHP. Da blir det gøy også med scriptinga! *grin* Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 I den siste tiden nå har jeg gått helt lei av å lage designs og hjemmesider. Det er helt tørke liksom, har mistet helt motivasjonen. Welcome to tah kløbb... Jeg synes rett og slett ikke at det er morro med websider lenger :grine: Jeg hater internett generellt. ...når jeg fyrer opp photshop for å lage et eller annet ender det bare med at jeg lukker programmet. Før holdt jeg på med det daglig, nå gidder jeg bare ikke mer :/ Omfg, DU ER MEG!!!!!! Tenkte jeg kunne prøve å lære meg noen språk istede... Been there, done that.. Noen som har opplevd noe lignende? Noen tips til hvordan jeg kan "bli som før"? Eh, du er ikke alene, for å si det sånn. Bare gjør dette: Sjekk ut noen damer, drikk deg stein og spill fotball. Du vil klø i fingrene!! Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Det funket hvertfall en uke. Lenke til kommentar
Stajlme Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Har hatt samme problemet som deg, men etter 2 uker med "tørke" fikk jeg tre telefoner med "webdesign" oppdrag. Dette gjorde at jeg måtte kommme ut av den elendige "tørken" og det hele endte med at jeg ble sittende i 3-4 dager å surfe etter/på stilfulle websider (f.eks www.pixelranger.com). Dette gjorde at jeg fikk mange nye ideer til design og inspirasjonen kom fort tilbake Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 4. november 2003 Forfatter Del Skrevet 4. november 2003 Haha, kult svar (jonas)! Mikka: du som er en gud på web programmering, vet du hvorfor i alle dager jeg ikke får validert denne siden? Hadde du giddet å ta en kikk på koden? arve87: Hm...god i de, har tenkt på det før, men har ikke fått meg til å last, eh, kjøpe det enda *grin* Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Du må seriøst få sjekket paragraf tagene dine. De inneholder "style=" to ganger. EDIT: Du har en unclosed <form> tag. Husk å lukke denne slik; <!--Header--> <table bgcolor="#000000" table align="center" cellspacing="1" width="70%"> <tr> <td bgcolor="#CCCCCC" background="banner2.jpg"> <p style="font-size:200%">Min hjemmeside <br></br></p> </td> <tr> <!--Link celle--> <td bgcolor="#E5E5E5"> <p style="font-family:verdana" style="font-size:80%"> |<a href="index.html">Hovedsiden<a>| |<a href="index.html">Hovedsiden<a>| |<a href="index.html">Hovedsiden<a>| |<a href="index.html">Hovedsiden<a>| </p> </td> </tr> <!--Innhold--> <td bgcolor="#E5E5E5"> <br> <fieldset> <legend> <p style="font-family:verdana" style="font-size:80%"> Innhold</p> </legend> <form> <p style="font-family:verdana" style="font-size:70%">Dette er innholdet <br> </p> </form> </fieldset> <br> <fieldset> <legend> <p style="font-family:verdana" style="font-size:80%"> Om Siden</p> </legend> <form> <p style="font-family:verdana" style="font-size:70%">Dette er innholdet <br> </p> </form> </fieldset> </td> </tr> </table> </body> </html> Grovt sett. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 4. november 2003 Forfatter Del Skrevet 4. november 2003 Takk for at du sa ifra Hvordan annen måte kan jeg gjøre det med "style"? Er helt blank på css... Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Jeg programmeringsgud!? Det stemmer iaffal _ikke_ Føler at jeg kan html ganske bra, og det meste av css + bittebittelitt php, men thats it! :nice: Men takk for at du levde i troen! Men noe kan jeg da: - Du har style-taggen inni body-taggene. Sett den mellom head-taggene i stedet. - Har aldri hørt om <fieldset> og <legend> før.. Er de standart HTML? - Ved INNHOLD begynner du en ny <td>-tagg rett etter en avsluttende tr-tagg.. (</tr>) - Noen steder jeg ikke skjønner hvorfor du har <form>-tagger, men det er nå så.. Skal ikke ha noen effekt for validering. Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Hvis du har laget egendefinerte klasser i <style>, skal det være slik. <head> <style> .STILENMIN { color: #1029831134412954 + 1; } </style> </head> <body> <p class="STILENMIN">Eventuelt slik:</p> <p style="color:#98876765765">som dette</p> </body> Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 4. november 2003 Forfatter Del Skrevet 4. november 2003 Mikka: Du er ihvertfall flink med webdesign, det skal du ha! okey, da har jeg flyttet syle'n. Og fieldset og legend fant jeg faktisk på sidene til w3schools.com. Og jeg kan ikke så mye html, hva gjør det at jeg begynner en ny td tag etter en tr tag? jonas: Jeg skjønte egentlig ikke helt hva du sa, for jeg kan absolutt ikke noe css. Men jeg tenkte at kanskje dere vet hvorfor jeg ikke får validert siden min? Dette kommer når jeg skal validere: was not able to extract a character encoding labeling from any of the valid sources for such information. Without encoding information it is impossible to validate the document. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 4. november 2003 Forfatter Del Skrevet 4. november 2003 Never mind, fikk det til... Såh, tilbake til topic. Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Ta deg en fyllakule i helgen. Lenke til kommentar
Stajlme Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 tviler på at en fyllakule har så mye å si for kreativiteten. Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Noe sosialt da! Anything! Bare det ikke handler om design osv. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Og jeg kan ikke så mye html, hva gjør det at jeg begynner en ny td tag etter en tr tag? Men jeg tenkte at kanskje dere vet hvorfor jeg ikke får validert siden min? Dette kommer når jeg skal validere: was not able to extract a character encoding labeling from any of the valid sources for such information. Without encoding information it is impossible to validate the document. Altså: <tr> er starten på en rad i en tabell. <td> er en celle. Hvis du skal lage en tabell med en rad med to celler blir det omtrent slik: <table> <tr> <td>celle 1</td> <td>celle 2</td> </tr> </table> Hvis du starter en ny <td>-tagg uten at det er noen åpne <tr>-tagger, ligger ikke cella i noen rad, hvis du skjønner.. Stussa litt på den feilmeldinga jeg også. Vet ærlig talt ikke hva som er galt. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 4. november 2003 Forfatter Del Skrevet 4. november 2003 Skjønner Mikka, er ikke rart jeg oppfatter deg som gud når du svarer og hjelper slik som du gjør jonas: tja, kan ikke akkurat si at det å havne på fylla hjelper, men du har rett med det at det er best å være med venner og sånt, få "kobla" litt av BTW, fikk til valideringa i stad, har nå retta fra 40 feil til 9! Og resten av feilene går på det med style. *lære om style og css* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå