erik-b Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 Hei. For et par dager siden fryste macen min. Restartet ved å holde inne på/av knappen. Macen fryste etter kort tid igjen, som forrige gang restartet jeg ved å holde inne på/av knappen, men denne gangen ville ikke maskinen boote, fikk bare opp blinkende mappe med spørsmålstegn. Regner med partisjonen tok skade av å bli slått av på denne måten, har forsøkt å restarte, holde inn alt, og reparere disken. Men dette går ikke, sannsynligvis fordi jeg ikke kan kjøre dette fra samme hdd.Har nå tatt ut harddisken, forøvrig bare et par måneder gammel ssd disk, har satt den i en hub som videre er koblet til macen via usb.Det rare er at jeg klarer å boote fra disken på denne måten. Altså når harddisken står i hub og koblet til mac via usb.Kobler jeg derimot harddisken direkte i macen fungerer det fortsatt ikke å boote. Det er ikke noe galt med kabelen i macen da jeg får opp harddisken når jeg trykker alt ved oppstart, men den vil altså ikke boote når den er koblet direkte i macen. Kun fra hub.Noen teorier på hva problemet kan være? Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 Jeg ville forsøkt å reformatere SSD og installere OSX på nytt. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Jeg ville forsøkt å reformatere SSD og installere OSX på nytt. Disken er jo bootbar, så hvorfor? Kjør hardwaretest - den kan bootes fra nett via wifi: https://support.apple.com/kb/PH18765?locale=en_US Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 For å utelukke softwarebugs. Lenke til kommentar
erik-b Skrevet 21. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2015 Hei, takk for svar. Kjørte hw test, fikk ingen feil. Forstår ikke hva problemet kan være. Vil helst unngå å reformattere men om jeg ikke finner ut av noe snart får jeg nesten se om det kan hjelp. Lenke til kommentar
mu99 Skrevet 21. mars 2015 Del Skrevet 21. mars 2015 https://support.apple.com/en-is/HT204323 Lenke til kommentar
quantum Skrevet 26. mars 2015 Del Skrevet 26. mars 2015 For å utelukke softwarebugs. Iom at disken booter så er vel det nærmest utelukket allerede? Ville vente med den opsjonen "til slutt"... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå