Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[Løst] Koster det noe å gi en urinprøve til legen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

skal jeg ringe dem og forklare situasjonen?

Neidå, leger og hjelpepleiarar elskar å få servert ferske urinprøver på døra utan noko som helst forvarsel.

For det første trenger du ikke være sarkastisk når du ikke har skjønt det jeg skrev. For det andre, det jeg mente var å forklare at jeg tidligere var hos legen min og fortalte henne om symptomene mine- noe hun glemte å skjekke.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Egenandel for prøvetaking tror jeg er rundt 100 kroner. Sannsynligvis kan du bare troppe opp (passe tissetrengt) og forklare i luka at du glemte å avgi urinprøve for urinveisinfeksjon når du var hos legen. Så kan du ta prøven der.

NB. Et solid glass med skrulokk koster kanskje 15 kroner på apotek. Har du ikke med må du bruke en myk plastkopp uten lokk. Ditt valg. Bare se til å bruke å prøvetoalettet så du slipper å sjokke igjennom venterommet med en breddfull kopp.

NB 2. De trenger veldig lite. En cm er nok.

Endret av Emancipate
Lenke til kommentar

Egenandel for prøvetaking tror jeg er rundt 100 kroner. Sannsynligvis kan du bare troppe opp (passe tissetrengt) og forklare i luka at du glemte å avgi urinprøve for urinveisinfeksjon når du var hos legen. Så kan du ta prøven der.

NB. Et solid glass med skrulokk koster kanskje 15 kroner på apotek. Har du ikke med må du bruke en myk plastkopp uten lokk. Ditt valg. Bare se til å bruke å prøvetoalettet så du slipper å sjokke igjennom venterommet med en breddfull kopp.

NB 2. De trenger veldig lite. En cm er nok.

Takk for tips! Var der idag, og fikk antiobiotika. Kostet meg likevel rundt 500 alt til sammen, men bedre å bli frisk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...