Gå til innhold

Kamptråd - Liverpool vs Manchester United

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

United gjorde pool dårlige. Enkelt og greit!

Man United fortjente å vinne, men jeg mener det ikke stemmer. Det største problemet til Liverpool i kampen var at midtbanen var fraværende, og ikke primært pga at de ble spilt dårlig av motstander. Moreno og Sterling var veldig dårrlige, Allen og Henderson var ikke med på notene i det hele tatt. Manchester klarte å utnytte det enormge rommet som Liverpool har en tendens til å lage fremfor stopperne, delvis pga kantspillerne som var elendige.

Hvis jeg husker rett* hadde Allen en del altfor enkle balltap og feilpasninger som satte laget ut av spill. Igjen er problemet at bunnivået til Liverpool er altfor lavt til at man kan regne med laget som et topplag. BR burde ha justert taktikken langt tidligere for han må ha sett det jeg så også.

Og Gerrard da... Å sette rekord for kort innhopp i en slik kamp er utilgivelig. Idiot.

Etter utvisningen ble det ikke mindre rom å kontre i for United og helt greit at de vant. Kjempeminus til alle spillerne og BR som ikke møtte opp i hodet sitt.

Jeg ønsker mer enn noe annet å se et defensivt anker med fart, styrke og fotballintelligens på laget. Joe Allen er ikke den spilleren på lang sikt.

Fun fact: I Dropboxen til en kompis dukket det opp et bilde av Gerrard i det han går ut på banen og det var ikke kompisen eller noen bekjente som hadde tatt bildet. Interessant.

*og det er ikke sikkert, da jeg var både bakfull, irritert og nærsynt.

Nu vel, det var i så fall midtbanen (og øvrige) til Liverpool som ikke hang med på notene satt av United. United førte så godt som hele kampen (med unntak av en periode i andre omgang hvor de la seg lavt og lot Liverpool presse). 

Lenke til kommentar

HVA HAR DET MED DENNE KAMPEN Å GJØRE? :p

edit: oi, dæven. valgte capslock, jeg.

edit2: skal fikse etterpå.

Du skal ikke ansette en konsulent for slikt? Ser ut som en tøff jobb.

Det tar litt tid, men ikke så mye. Skal ordne det etter middag.... Lover :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...