Studenten! Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 Hei, Jeg har veldig lyst til å lære meg å spille piano, og tenker jeg må jo ha noe å øve på hjemme. Jeg har verken råd eller plass i huset til å ha et svært piano liggende, og heller ikke de digtale pianoene. Derfor tenkte jeg at jeg kanskje skulle prøve meg på et keyboard i startfasen, og så når jeg en dag i fremtiden forhåpentligvis får bedre plass og råd, å gå til anskaffelse av et skikkelig piano. Så jeg lurer på, hva synes folk om å begynne å lære på keyboard? Burde jeg kjøpe et keyboard som har 88 tangenter, hvilket et vanlig piano har - hvis jeg har forstått det riktig? Og hvilke anbefalinger har dere til typen produkter, hvilke merker på markedet anbefaler dere, modeller, osv? Og så lurer jeg på en ting til; jeg er veldig glad i den "vanlige" lyden til et skikkelig piano, og er redd digitalt piano og keyboard blir for teknisk i lyden. Er det mulig å få et keyboard med "ordentlig"/original pianolyd? Takker for all hjelp! Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 Du må i så fall kjøpe et "tynt" digitalpiano: http://www.4sound.no/tangenter/digitalpiano/stagepiano/yamaha-p-105-black Ikke kjøp noe uten vektede tangenter. Hvis du skal ha bra lyd må du nok koble til høyttalere eller hodetelefoner. Lenke til kommentar
Studenten! Skrevet 16. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2015 Takk for svar! Finnes det noe å anbefale som er enda billigere enn dette, men med 88 tangenter? Keyboard? Eller anbefaler du utelukkede digitalt piano da? Trenger bare noe å øve meg på i noen år før jeg forhåpentligvis klarer å skaffe meg et vanlig piano... Lenke til kommentar
Fnugle Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 Stagepiano er fine! Er enig, det er best at du har skikkelig motstand i tangentene, så jeg ville styrt unna et vanlig keyboard. I tillegg er det også veldig god lyd på stagepianoene, og det følger ofte med en pedal, slik at du faktisk får øvd deg på å spille med pedal også. Jeg er fornøygd med det stagepianoet jeg har. Vet ikke om det finnes så mye mer rimlig en eksemplet som blir foreslått, men det vil isåfall være en god invistering. Lenke til kommentar
Studenten! Skrevet 16. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2015 Ok, tusen takk for svar!Da er det bare å sette i gang å spare til piano! Gleder meg veldig til å komme i gang Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Du kommer ett stykke på vei med digitale, men hvis det er piano du ønsker deg etterhvert så må spillearten øves inn på nytt ved spilling på akustisk piano. Helt annen feeling enn på de digitale - neste uansett pris.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå