Gå til innhold

Clinton


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-23990
Slik jeg ser det er det er det du som lever i en svart/hvit verden. Jeg skal forsåvidt innrømme at jeg formulerte meg litt dårlig her "må han slutte å innvolvere USA". Jeg mente vel egentlig involvere USA i land som ikke ønsker USAs innblanding og slutte å føre idiotiske kriger.

Ja, men irakere ville at USA skulle blande seg.

 

Hvorfor var denne krigen idiotisk?

Var krigen i Kosovo idiotisk?

Var krigen for å få Irak ut av Kuwait idiotisk?

Var krigen for å slette al-Qaida idiotisk?

Bare oppsummerer de siste krigene USA har vært med på.

 

Hvis du syns Irak krigen var idiotisk, da støtter du at Saddam Hussein skulle være bliende i Irak. Det var ingen måte å fjerne hans regime uten makt. Så hvis du sier krigen var idiotisk, setter du deg til siden som ville at Saddam skulle fortsette. Bare så det er sagt.

Lenke til kommentar

Synes det er mer greit at Clintern kommer enn f.eks Sharon. Han skulle hatt to tupp i rævva og på huet ut!! :mad:

Ser teaet "innvolvering" blir tatt opp her. Eneste innvolvering som er "lovlig" etter min mening, er å mase på despoter o.l til de blir blå i trynet, støtte "illegal" presse osv (gi dem maskiner, papir og blekk). All hemmelig innvolvering med våpen, hemmelige agenter og penger i øst/vest, blir bare galt.

Lenke til kommentar

Synes det er mer greit at Clintern kommer enn f.eks Sharon. Han skulle hatt to tupp i rævva og på huet ut!! :mad:

Ser teaet "innvolvering" blir tatt opp her. Eneste innvolvering som er "lovlig" etter min mening, er å mase på despoter o.l til de blir blå i trynet, støtte "illegal" presse osv (gi dem maskiner, papir og blekk). All hemmelig innvolvering med våpen, hemmelige agenter og penger i øst/vest, blir bare galt.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Har du en Irak fetish? Jeg nevnte ikke Irak med ett eneste ord, men alikevel kommer du trekkende med Irak.

Du sa "slutte å føre idiotiske kriger" og så vidt jeg vet, er Irak-krigen den eneste nåtids-krigen USA har ført...

Du ville ikke sagt det hvis du ikke mente Irak krigen. Kanskje du sa feil... men jeg tror nok ikke det. Det du sa betyr at de fremdeles gjør det, ergo Irak krigen.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Du nevnte Irak før jeg nevnte idiotiske kriger. Jeg nevnte økonomisk krigføring, det var det du tente på. Jeg tenkte ikke på Irak da.

Å nei... For de andre krigene var økonomiske... :lol:

 

Nei, Bush liker selvsagt ikke Irak.

Han nekter at de skal gi de lån, og vil bare gi de gratis penger.

Fy så stygg han er.

Lenke til kommentar
QUOTE (olsen @ 05/11/2003 : 07:39)

Du nevnte Irak før jeg nevnte idiotiske kriger. Jeg nevnte økonomisk krigføring, det var det du tente på. Jeg tenkte ikke på Irak da. 

 

 

Å nei... For de andre krigene var økonomiske... 

 

Nei, Bush liker selvsagt ikke Irak.

Han nekter at de skal gi de lån, og vil bare gi de gratis penger.

Fy så stygg han er.

 

det kan og kalles skyldfølelse

Lenke til kommentar
QUOTE (olsen @ 05/11/2003 : 07:39)

Du nevnte Irak før jeg nevnte idiotiske kriger. Jeg nevnte økonomisk krigføring, det var det du tente på. Jeg tenkte ikke på Irak da. 

 

 

Å nei... For de andre krigene var økonomiske... 

 

Nei, Bush liker selvsagt ikke Irak.

Han nekter at de skal gi de lån, og vil bare gi de gratis penger.

Fy så stygg han er.

 

det kan og kalles skyldfølelse

..eller for å få bygd opp landet litt for å vise det Amerikanske folk hvor flink han har vært å "redde" landet, vet du. Så vidt jeg vet, mistet Bush en del popularitet i forbindelse med Irak-krigen, og han vil kanskje få tilbake litt tillitt.

 

Og da er vi tilbake til "slu skurk".

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Økonomisk krigføring er det USA bedriver mot Cuba, men du klarer jo pokker ikke tenke på annet enn Irak, FN og Frankrike.

Økonomisk krigføring? Jeg trodde at du mente krig som var økonomisk i hensikt ved dette uttrykket.

Ja, USA driver "økonomisk krigføring" mot Fidel Castro ja, ikke Cuba.

Lenke til kommentar
Ja, USA driver "økonomisk krigføring" mot Fidel Castro ja, ikke Cuba.

 

Det der er vel kanskje det dummeste jeg noen gang har hørt.

Du har da vel vært her lenger enn som så? :wow:

 

Har hørt MYE som er dummere komme fra Holmenkolldelen av forumet, ja.

 

Sexion, du mener at det cubanske folk ikke lider av sanksjonene, og at det BARE er Castro som ikke har råd til ekstra sigarer?

Lenke til kommentar

It MUST be..heh, ok da.. Skal ikke ødelegge tråden ;)

 

________

 

Seixon: Hvordan kan du si at Bush fører økonomisk krig mot Castro, og IKKE mot Cuba? Cuba er kjent for et godt utbygd skole- og helsevesen. Mange års boikott av Cuba har ført til at mangel på medisin og utstyr ved sykehus er et stort problem. Men det går vel ikke ut over andre en Castro? Hm? Har bodd der selv ett år, så jeg kan garantere at det går utover Cuba. Jeg har møtt utallige gode mennesker der nede, og jeg skal si deg at det landet klarer seg utrolig godt i forhold til det store presset utenifra. Turistene er selvfølgelig hovednæringen til landet, så det en eller annen sa om at USA var ute etter å skåne Cuba mot turister ved å ikke la amerikanere reise dit.. Det skurrer litt :yes:

 

Jeg har skrevet en del om dette i Cuba tråden, så seixon og gjengen, feel free :shrug:

Lenke til kommentar

Nå vrir du LITT på min uttalese.

 

Jeg sa bare det at over en million amerikanere ønsker å dra til Cuba det første året en eventuell fjerning av regelverket skjer. Castro sa at han dessverre ikke vil klare å ta imot så mange turister.

 

Jeg sa dermed ikke at vi skulle skåne Cuba, jeg påpekte bare en uttalese av Castro "sjøl".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...