Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

[Løst] Installasjonsprogrammet kan ikke opprette en ny systempartisjon Win 7

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har støtt på et problem når jeg skulle installere Windows 7 på nytt fra en USB disk. Det som skjer er at jeg kommer til bilde hvor man kan slette, opprette partisjoner og formatere de. Jeg slettet alle partisjonene opprettet ny og vips, her står jeg fast med feilmeldingen "Installasjonsprogrammet kan ikke opprette en ny systempartisjon eller finne en eksisterende systempartisjon".

Det er snakk om en snart 4 år gammel bærbar, Asus U36SD med 500Gb HDD

Jeg har prøvd det meste, lastet inn Intel Rapid storage driverne før jeg trykker neste, fulgt alle fremgangsmåter jeg finner på nettet som består av og opprette partisjonen og formatere den i DOS før jeg restarter pc'n og starter installeringen, gjenopprettet BIOS til standard innstillinger m.m.

Noen som har noen forslag?

Pc'n fungerte greit før jeg prøvde og reinstallere windows, men den har vært igjennom mye installeringer og avinstalleringer av spill og programmer igjennom årene, at jeg tenkte det var på tide og gi den en ny start.

Edit: Jeg bruker en Kingston HyperX USB 3 disk i USB 2 porten til pc'n. Pc'n har også en USB 3 port, men jeg har forstått det slik at jeg må legge inn drivere etc for å få det til og fungere?

Endret av vegardsf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilket format har du på disken? MBR eller GPT.

Siden disken din er 500GB så ville jeg prøve med MBR :)

Dette gjør du før installasjon i CMD

Mulig det hadde hjulpet, men jeg prøvde en siste ting som jeg leste samtidig som jeg opprettet innlegget om og skifte fra en USB 3 disk til USB 2 disk, og det hjalp! alt fungerte knirkefritt :) Takk så mye for hjelpen, så håper jeg andre kan dra nytte av denne informasjonen.

Altså, hvis du prøver og installere fra en USB 3 disk, bytt til en USB 2 disk og se om det fungerer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...