raatass40 Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 på tide med positive ting når det gjelder 6600, er litt for mye negativt er min mening i forumet. Jeg selv har en god gammel 6310i og den har funket stort sett fint, måtte innom ett verksted å fikse kontakten til batteriet. Spurte da servicemannen hva han syntes om Nokia sine problemer og negative omtaler som er kommet veldig frem i media tidligere. Han sa til meg att alle andre merker hadde problemer dem og, men Nokia solgte så uendelig flere tlf,er derfor så negativ omtale. Han hadde prøvd mange merker og gikk tilbake til Nokia og har ikke sett noe negativt i det. Selv var jeg innom å så litt på 6600 og likte den virkelig, endelig en tlf som er liten og grei størrelse, når man snakker om alt som er plottet inni i den, det var på tide att Nokia kom med en slik størrelse. Håper på att dere som eier en slik tlf, skriver kun om positive ting, da vi egentlig er mettet på negative :grine: Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 den har symbian... (mangler stereo :grine: måtte bare si det... skjønner ikke hvorfor den ikke har det...) Lenke til kommentar
lmopheim Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Etter min mening er 6600 den klart beste telefonen som har vært i salg i Norge. (Ikke kom trekkende med telefoner som (kanskje) kommer!) Den har det aller meste av funksjoner og et glimrende og fleksibelt brukergrensesnitt. Skjermen er krystallklar og lyssterk. Men alt er ikke fullkomment: Joysticken er litt tung og batterilevetiden kunne selvsagt vært bedre. Det siste er vel prisen en må betale for all funksjonaliteten. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 sant så sant... men meste må nok legges på at 6600 er en Symbian telefon og det gir den nesten uante muligheter som alt fra fjernkontroll til stereo og tv til GPS (navigasjonsystem).... symbian er genialt... noe jeg synes er litt merkelig er 2 ting; den har relativt lite minne (6mb, ja jeg vet at den har MMC men det er jo nesten som de bruker det som en "unnskyldning" for å ikke ha mere minne...) og desuten så klarer jeg ikke å skjønne hvorfor MMC kortet sitter under batteriet... Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 se bare på SX1, itillegg til at den har større skjerm,stereo så har den itilleg 24 MB MINNE, +MMC kort... det vil si at den har 4 ganger (hvis mattekunskapene mine er riktige) så mye internt minne som Nokia 6600! hvor "store" minnekort klarer SX1 og 6600? Lenke til kommentar
lmopheim Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Vet ikke noe om SX1, men 6600 funker med 256 MB. Lenke til kommentar
molna Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Remerser: SX1 har 4MB ledig internt minne. Du tenkte kanskje på RAM (som forresten er på 16MB). Jeg har fortsatt 3MB ledig på min. Lagrer alt (vel, nesten da) på MMC. SX1 støtter i allefall 512MB-kortene og skal støtte større kort så lenge de holder seg til samme MMC-standard. Jeg synes det er kjekt å kunne skifte MMC mens mobilen er påslått ja, hehe (skulle bare mangle egentlig, men Nokia har noen bakvendte løsninger noen ganger..) Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Molna: hmm.. fikk de 24mb minne fra gsmarena.com ... der stod det at det var 24 mb internt minne... Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 har ikke den løsningen noe å gjøre med at man kan ta ut kortet IMENS den/det kjøres noe fra den og dermed kan alt på kortet bli tapt...? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 6mb, ja jeg vet at den har MMC men det er jo nesten som de bruker det som en "unnskyldning" for å ikke ha mere minne... Ja, akkurat. Og hva er galt med den unnskyldningen? Hva er argumentet for å ha mer intern lagringsplass? Er jo absolutt ikke poeng i å stresse med å få mer intern lagringsplass når det ikke er behov for det... På min 3650 har jeg gjort det slik at alle standard sakene, som f.eks meldinger, kalender, notater, telefonbok og slike ting, legger på minnekortet. Alt annet legger jeg på minnekortet. 6MB holder dermed i massevis. Jeg har 4MB på min 3650, og har ca 1MB ledig. BTW, har SX1 større skjerm? På bilder jeg har sett ser det ut som om den er akkurat like stor... Hvis det er de ekstra pikslene øverst du tenker på så er jo det helt feil å bruke det i sammenhengen "den har større skjerm". Den ekstra biten har jo ingen nytteverdi, og den er uavhengig av resten av skjermen. Lenke til kommentar
molna Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Ok, men i allefall er kun 4MB ledig. La inn noe software jeg kunne slette de pre-installerte programmene med, men fant ut at det kanskje var like greit å la være... Remerser: har alltid tatt MMC-kortet rett ut jeg. Men, hvis man er inne i en applikasjon (som ligger på MMC eller accesserer MMC på noen måte) er det en funksjon i SX1 som man kan starte for å gjøre en 'sikker ut-tagning av MMC' Back to 6600. Lenke til kommentar
JRF Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Jeg har også en Nokia 6310i som jeg er veldig fornøyd med men merker at jeg har behov for noe mer avansert mht kalenderfunskjoner, avtaler, synkronisering med Outlook osv... Er voldsomt bortskjemt med standbytiden på 6310i'en og lurer på hvordan denne er på 6600? "Lagger" den mye mht navigering i menyer og sms-skriving? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 molna: Hvordan funker det der hot-swap greiene egentlig? Hva skjer når du tar ut kortet? 1. Hva skjer med programmer som kjører i bakgrunnen (stort sett alle fra Psiloc, starter automatisk når telefonen starter), hvis du har de installert på minnekortet? 2. Hva hvis du har valgt minnekortet som lagringsplass for meldinger, og tar ut kortet. Hva skjer da når du får en melding? Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 batteri tiden er nok ikke all verden; Standard battery, Li-Ion 850 mAh Stand-by 150 h - 240 h Talk time 2 h - 4 h Lenke til kommentar
raatass40 Skrevet 4. november 2003 Forfatter Del Skrevet 4. november 2003 Ser att noen snakker om Siemens SX-1 var vel ikke akkurat det jeg nevnte da Jeg selv har hatt 7650/3650 og testet den på hvor mange meldinger man kunne lagre på den og hadde nesten 600 og fremdeles var det plenty med plass, hadde også en del bilder. Men jeg har bestemt meg jeg går for en 6600, vet det kommer flere fremover blant annet SX-1 og SE-900, men jeg liker ikke tasteoppsettet på SX-1 og det som er litt negativt på SE-900 er att pennen som oftest må brukes. Prøvde SE-800 og ble ikke så imponert, prøvde og med fingertuppene på ikonene men det var fiasko. Hadde dem vært slik som Nokia har på sine Symbiantlf,er kunne man nok sikkert brukt fingrene til å styre mobilen. Men men nok om det da vi skulle diskutere 6600. Lenke til kommentar
genser Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 det som er litt negativt på SE-900 er att pennen som oftest må brukes. Prøvde SE-800 og ble ikke så imponert, prøvde og med fingertuppene på ikonene men det var fiasko.Hadde dem vært slik som Nokia har på sine Symbiantlf,er kunne man nok sikkert brukt fingrene til å styre mobilen. man kan velge å ha store ikoner på menyen i p800/p900, istedet for listevisning som sannsynligvis du prøve... med ikoner er det nok vanskelig å bomme med fingertuppen... det å bruke pennen er ikke no slit... og om du ikke liker å skrive med den kan du bruke de forbedre tastene, med T9.. men om 6600: Nydelig mobil.. Fin klar skjerm.. bra minneutvidelse.. masse tredjepartsprogramvare.. :-) Lenke til kommentar
raatass40 Skrevet 4. november 2003 Forfatter Del Skrevet 4. november 2003 det som er litt negativt på SE-900 er att pennen som oftest må brukes. Prøvde SE-800 og ble ikke så imponert, prøvde og med fingertuppene på ikonene men det var fiasko.Hadde dem vært slik som Nokia har på sine Symbiantlf,er kunne man nok sikkert brukt fingrene til å styre mobilen. man kan velge å ha store ikoner på menyen i p800/p900, istedet for listevisning som sannsynligvis du prøve... med ikoner er det nok vanskelig å bomme med fingertuppen... det å bruke pennen er ikke no slit... og om du ikke liker å skrive med den kan du bruke de forbedre tastene, med T9.. men om 6600: Nydelig mobil.. Fin klar skjerm.. bra minneutvidelse.. masse tredjepartsprogramvare.. :-) Hihi ja der ser du visste ikke om dette med store ikoner på p-800/900 takker for info, men alikevel blir det 6600 på meg og. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 p900 skal vistnok ha forbedret software på tuchscreenen så den skal bli enklere å bruke og at den skal ha bedre følsomhet... Lenke til kommentar
soft Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 molna: Hvordan funker det der hot-swap greiene egentlig?Hva skjer når du tar ut kortet? 1. Hva skjer med programmer som kjører i bakgrunnen (stort sett alle fra Psiloc, starter automatisk når telefonen starter), hvis du har de installert på minnekortet? 2. Hva hvis du har valgt minnekortet som lagringsplass for meldinger, og tar ut kortet. Hva skjer da når du får en melding? Kan du svare på dette Molna?, dette er jo ganske relevant.. Står klar for å handle, men har ikke bestemt meg enda :-) Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Skriver dette svaret på N6600 sin Opera nettleser, og det funker nydelig! Må også si at Nokia har tatt et LANGT steg fremover med PC Suite (i forhold til den versjonen til 6110/6210 som jeg har prøyd tidligere). Genialt enkelt med synkronisering, filoverføring og programinstallasjon! Alt styres fra PCn. Har også kjøpt en Dlink Bluetooth-dongle som er 100% kompatibel med telefonen. Anbefaler 6600 på det sterkeste! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå