V. Haugen Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 Alt du trenger er Altinn-appen.Sjekk selvangivelsen din på mobilen Lenke til kommentar
Karl M Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 Hei. Det går fint ann å logge inn via bankID på mobil. Når du velger BankID og kommer dit du skal taste engangskode, trykk da på hengelåsen til venstre. Der kan du velge ID på mobil. Lenke til kommentar
toth Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 (endret) Hei. Det går fint ann å logge inn via bankID på mobil. Når du velger BankID og kommer dit du skal taste engangskode, trykk da på hengelåsen til venstre. Der kan du velge ID på mobil. Funker ikke her, fra PC. prøvde nettopp, og hengelåsen er ikke klikkbar. Dessuten; http://eid.difi.no/nb/bankid/kan-en-logge-inn-med-bankid-pa-mobil Høyeste sikkerhetsnivå tillater nemlig ikke BankID på mobil, bare med brikke. Du kan bruke BankID, Buypass ID eller Commfides e-ID for å logge inn til tjenestene på "Min helse". Flere av tjenestene i "Min helse" inneholder personlige helseopplysninger og krever derfor høyeste sikkerhetsnivå ved innlogging. BankID Du kan logge inn på tjenester med høyeste sikkerhetsnivå med BankID. Alle typer BankID kan brukes, untatt Mobil BankID. Endret 16. mars 2015 av toth Lenke til kommentar
V. Haugen Skrevet 16. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2015 Hei. Det går fint ann å logge inn via bankID på mobil. Når du velger BankID og kommer dit du skal taste engangskode, trykk da på hengelåsen til venstre. Der kan du velge ID på mobil. Prøvde det nå (via iOS-appen), men her gikk det ikke å trykke på hengelåsen. Flott at det fungerte for deg ? BankID på mobil er jo enda enklere enn MinID. :-) Lenke til kommentar
Karl M Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 Hei. Det går fint ann å logge inn via bankID på mobil. Når du velger BankID og kommer dit du skal taste engangskode, trykk da på hengelåsen til venstre. Der kan du velge ID på mobil. Prøvde det nå (via iOS-appen), men her gikk det ikke å trykke på hengelåsen. Flott at det fungerte for deg ? BankID på mobil er jo enda enklere enn MinID. :-) Leste at det fungerer med en kombo av bank og teleselskap. F.eks sparebank1/netcom Lenke til kommentar
Karl M Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 Hei. Det går fint ann å logge inn via bankID på mobil. Når du velger BankID og kommer dit du skal taste engangskode, trykk da på hengelåsen til venstre. Der kan du velge ID på mobil. Funker ikke her, fra PC. prøvde nettopp, og hengelåsen er ikke klikkbar. Dessuten; http://eid.difi.no/nb/bankid/kan-en-logge-inn-med-bankid-pa-mobil Høyeste sikkerhetsnivå tillater nemlig ikke BankID på mobil, bare med brikke. ??Du kan bruke BankID, Buypass ID eller Commfides e-ID for å logge inn til tjenestene på "Min helse". Flere av tjenestene i "Min helse" inneholder personlige helseopplysninger og krever derfor høyeste sikkerhetsnivå ved innlogging. BankID Du kan logge inn på tjenester med høyeste sikkerhetsnivå med BankID. Alle typer BankID kan brukes, untatt Mobil BankID. Fungerer hos meg ihvertfall. Fra mobil. Som også denne artikkelen handler om. Lenke til kommentar
Karl M Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 Hei. Det går fint ann å logge inn via bankID på mobil. Når du velger BankID og kommer dit du skal taste engangskode, trykk da på hengelåsen til venstre. Der kan du velge ID på mobil. Prøvde det nå (via iOS-appen), men her gikk det ikke å trykke på hengelåsen. Flott at det fungerte for deg ? BankID på mobil er jo enda enklere enn MinID. :-) Også har jeg Android mobil. Lenke til kommentar
toth Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 Kan du ta en screenshot av hvilken hengelås du trykker på? Jeg får ikke opp noen hengelås før etter jeg har tastet fødselsnr og gått til trinn 2. Også android. Lenke til kommentar
Karl M Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 Kan du ta en screenshot av hvilken hengelås du trykker på? Jeg får ikke opp noen hengelås før etter jeg har tastet fødselsnr og gått til trinn 2. Også android. Det er den etter du har skrevet fødselsnummer. Husk å velg BankID først. IKKE MinID Får ikke lagt til bilder her. Lenke til kommentar
Karl M Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 Kan du ta en screenshot av hvilken hengelås du trykker på? Jeg får ikke opp noen hengelås før etter jeg har tastet fødselsnr og gått til trinn 2. Også android. Lenke til kommentar
toth Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 2015-03-16 13.15.06.png2015-03-16 13.15.13.png Kan du ta en screenshot av hvilken hengelås du trykker på? Jeg får ikke opp noen hengelås før etter jeg har tastet fødselsnr og gått til trinn 2. Også android. Testet nettopp nøyaktig dette, og det går ikke. Ser du har en liten drop-down pil ved siden av hengelåsen, den får ikke jeg. Tester på altinn.no, Xperia Z3 stock. veldig merkelig. Lenke til kommentar
Karl M Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 2015-03-16 13.15.06.png2015-03-16 13.15.13.png Kan du ta en screenshot av hvilken hengelås du trykker på? Jeg får ikke opp noen hengelås før etter jeg har tastet fødselsnr og gått til trinn 2. Også android. Testet nettopp nøyaktig dette, og det går ikke. Ser du har en liten drop-down pil ved siden av hengelåsen, den får ikke jeg. Tester på altinn.no, Xperia Z3 stock. veldig merkelig. Spørs hvilken bank og teleselskap du har. Leste et sted at med feil kombo der, så virker det ikke. Jeg har SB1 & Netcom Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Mannjsjit-app. BankID-kodebrikka har jeg mistet for lengst. Ark med engangskoder er for idiotisk. MinID krever passordbytte for hver eneste pålogging (altså de to gangene du vil bruke det i løpet av 12 måneder). Få fikset BankID på mobil får denne appen og for altinn.no! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg