AllFather Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 Hei Jeg har fått et jobbtilbud fra en kommune om å jobbe med IT. Lønnen var helt greit, faktisk litt mer en jeg har i privat sektor (olje og gass), og jeg må svare om jeg vil ha den innen Onsdag. Er årslønn jeg har fått oppgitt, så med andre ord fastlønn. Noen her som jobber med det samme i kommunal sektor og kan komme med erfaringer og/eller tips? Vil man ikke skrive her kan dere gjerne sende melding Det jeg har fått med meg er : Pluss KLP - Selv om de har justert måten renten er på i KLP slik at den følger markedsrenten, er den forsatt ganske ok. Forsikringene virker ganske bra. Betalt lunch, slik jeg forstod det var det inkludert i de 7,5 timene hver dag (de sa betalt lunch når jeg var innom), så det blir jo en time mindre en nå hver dag. (Har 8 pluss lunch). Relativt trygg arbeidsplass. Utdanning med lønn. Gode trygdeordninger. Minus Lav lønnsvekst Jobber for folkevalgte Nytt miljø (har veldig gode kollegaer nå). Mvh Thomas Lenke til kommentar
Dataslasken Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Kommunal IT-sjef her. Still gjerne konkrete spørsmål hvis det er noe du lurer på. Når det gjelder minusene dine, kan jeg kommentere et par av dem litt: - Lønnsvekst: Tja. I min forrige kommunale IT-jobb (4 år) hadde jeg i snitt en lønnsvekst på 8% årlig. Her spiller mange ting inn, men er du dyktig, ser også kommunal sektor dette. - Folkevalgte: De fleste kommunepolitikere bryr seg ikke så mye om hva IT driver med. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 17. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2015 Hvordan er det å jobbe i der offentlige ? Høyt arbeidstempo? Tar beslutninger lang tid? Hvordan er mulighetene for konferanser og kursing ? Lenke til kommentar
Pinng Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Fra min erfaring som IT-lærling kan jeg si noen ord. Ta i betraktning at dette sikkert varierer fra sted til sted.Stort sett velger du arbeidstempo selv.Beslutninger tar ofte svært lang tid.Du er heldig om du får et kurs påspandert. Det er ikke vanlig praksis, med mindre det er nytt software som er kjøpt inn og man trenger opplæring i dette.Jeg opplevde at når kommunen skulle spare penger så var det IT som ble kuttet først, men dersom noe sluttet å fungere som bivirkning av disse kuttene var det IT som fikk skylden.Selv om det er en veldig trygg jobb ville jeg nok ikke sett på det som et blivende sted hvis du har høyere ambisjoner i livet.Men det kan absolutt være en fin start på en karriere innen IT. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 18. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2015 Jeg har jobbet med IT i mange mange år, så er ikke noe startsted Men har valgt å prøve noe nytt, så hvorfor ikke kommunal jobb Lenke til kommentar
Dataslasken Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Hvordan er det å jobbe i der offentlige ? Høyt arbeidstempo? Tar beslutninger lang tid? Hvordan er mulighetene for konferanser og kursing ? Hvordan er det? Tja, det beror på hvor du jobber og hva slags jobb. Har du hyggelige kolleger er mye gjort, uansett om det er privat eller offentlig sektor. Arbeidstempo: Ganske høyt. Har jobbet i det private tidligere, og tempoet på IT-drift er sammenlignbart, ja. Beslutninger: Delvis. Kommer an på hvor stor kommunen er, og hvordan den er organisert. Der jeg har jobbet har IT autonomi innenfor sine budsjettmessige rammer, og tar avgjørelser selv. Men hvis du trenger en budsjettjustering må den behandles politisk, og det tar noe tid. Konferanser/kurs: Ikke all verden. Kommuner er litt redde for omdømmet sitt på dette punktet. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 18. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2015 Sa ja i dag, så skal bli kjekt . Virker hyggelige de nye kollegaene jeg får. De skulle montere ladestasjon for min EL bil (og andres), veldig høy rabatt på treningssenter , fri mobil , pcer til hjemmet og iPad skulle jeg få når jeg begynte 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå